دانلود و خرید کتاب شجاعانه رهبری کن برنه براون ترجمه مرجان فرجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شجاعانه رهبری کن اثر برنه براون

کتاب شجاعانه رهبری کن

معرفی کتاب شجاعانه رهبری کن

کتاب شجاعانه رهبری کن نوشته برنه براون است. این کتاب که با ترجمه مرجان فرجی منتشر شده است به مسائل کار شجاعانه، گفتگوهای جدی و دشوار، حضور کامل قلب و ذهن می‌پردازد.

درباره کتاب شجاعانه رهبری کن

نویسنده با نوشتن این کتاب دلش می‌خواهد در دنیایی زندگی کند پر از رهبران جسورتر و پرشورتر، او می‌گوید دلش می‌خواهد بتواند چنین دنیایی را برای فرزندانش به یادگار بگذارد. بنا به تعریف او، رهبر کسی است که برای یافتن توان بالقوهٔ افراد و فرآیندها مسئولیت بپذیرد، و شهامتش را داشته باشد که از این توان بالقوه بهره‌برداری کند. از شرکت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های بخش دولتی گرفته تا دولت‌ها، گروه‌های کنشگر، مدارس و اقلیت‌های مذهبی، جهان ناگزیر بیشتر به رهبرانی نیازمند است که به رهبری شجاعانه و صمیمانه متعهد باشد و با برخورداری از خودآگاهی کافی با دل و جان رهبری کند، نه رهبران رشدنیافته‌ای که با توسل به آزار، ترس، شکنجه و ارعاب رهبری می‌کنند.

کتاب شجاعانه رهبری کن به شما یاد می‌دهد چطور یک رهبر موفق و جسور و پرشور باشید.

خواندن کتاب شجاعانه رهبری کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال یک راه برای یاد گرفتن اصول مدیریت هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شجاعانه رهبری کن

مسیر را موانع سرراه تعیین می‌کنند.

ما مصاحبه با رهبران ارشد را با یک پرسش آغاز کردیم: امروز چه چیزی در نحوهٔ رهبری کردن هست که به تغییر نیاز دارد تا رهبران بتوانند در محیطی پیچیده و به‌سرعت درحال تغییر، جایی که ما با چالش‌های به‌ظاهر حل‌ناشدنی و تقاضای سیری‌ناپذیر برای نوآوری مواجه هستیم، موفق باشند؟

در همهٔ این مصاحبه‌ها، پاسخ یکی بود: ما به رهبران شجاع‌تر و فرهنگ‌های جسورانه‌تری احتیاج داریم.

وقتی پیگیری کردیم تا ببینیم چه علت خاصی در پس نیاز به رهبری شجاع‌تر وجود دارد، پژوهش ما دستخوش چرخشی سرنوشت‌ساز شد. فقط یک پاسخ نبود. نزدیک به پنجاه پاسخ بود و بسیاری از آنها به‌طور مستقیم ربطی به شهامت نداشت. رهبران از هر موضوعی ــ از تفکر انتقادی و توانایی تجزیه‌وتحلیل اطلاعات گرفته تا اعتمادسازی، اصلاح نظام‌های آموزشی، تشویق نوآوری، یافتن زمینه‌های سیاسی مشترک، قطبی‌سازی رو به رشد، اتخاذ تصمیمات دشوار، و اهمیت همدلی و رابطه‌سازی در چارچوب یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی ــ سخن به میان آوردند.

ما با طرح این پرسش به برداشتن لایه‌های این پیاز مجازی ادامه دادیم: می‌توانید مهارت‌های خاصی را که به عقیدهٔ شما اساس رهبری شجاعانه را تشکیل می‌دهند، به اجزای ریزتری خرد کنید؟

از اینکه شرکت‌کنندگان در تحقیق برای پاسخ دادن به این پرسش با خود کلنجار می‌رفتند، از تعجب شاخ درآوردم. تقریبآ نیمی از رهبران تحت مصاحبه در ابتدا از شهامت به‌عنوان یک ویژگی شخصیتی نام بردند، نه یک مهارت. چنان‌که انتظار می‌رفت، این عده با پرسش ما دربارهٔ مهارت‌های خاص با این پاسخ برخورد کردند که، «می‌دانید، یا ما آن را داریم یا نداریم.» ما کنجکاوانه دربارهٔ رفتارهای قابل مشاهده سؤال کردیم: «حالا آمدیم و شما از این خصوصیت برخوردار بودید. در این صورت چه رفتارهایی از خود نشان می‌دادید؟»

تقریبآ بیش از هشتاد درصد رهبران، از جمله عده‌ای که شهامت را خصوصیتی رفتاری می‌دانستند، نتوانستند مهارت‌های خاصی را شناسایی کنند، هرچند فوری و مشتاقانه توانستند دربارهٔ رفتارها و هنجارهای فرهنگی مشکل‌ساز و نابودکنندهٔ اعتماد و شهامت صحبت کنند. خوشبختانه، ایدهٔ «ببینید مردم کجا هستند، از آنجا شروع کنید» اصلی است که هم در پژوهش مبتنی بر نظریه و هم در مددکاری اجتماعی مصداق دارد و دقیقآ همان کاری است که من انجام می‌دهم.  من همان‌قدر که وقت صرف کردم تا راه را درک کنم، ده برابر آن وقت صرف کردم تا ببینم چه موانعی بر سر راه قرار می‌گیرند.

نظرات کاربران

starkhof
۱۴۰۰/۰۵/۰۸

اشتراک 40 NYXP2RVVM8H

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷۱)
کمال‌گرایی در اصل تلاش برای کسب تأیید دیگران است.
هدی✌
یکی از مهم‌ترین رفتارهای مراقبت از خودم، پیاده‌روی روزانه است.
هدی✌
کمال‌گرایی تمرکزش بر دیگران است. مردم چه فکری خواهند کرد؟
هدی✌
در دل گفته‌اید کومبایا (خدایا خودت کمکم کن!)،
هدی✌
وقتی ما خود را با آنچه مردم تصور می‌کنند تعریف کنیم، شجاع بودن دشوار است.
هدی✌
ما همه نیاز داریم به چیزی، کسی یا جایی تعلق داشته باشیم، و همگی به عشق نیازمندیم، و هیچ‌یک از این دو بدون آسیب‌پذیری و یکپارچگی شخصیت یا یکرویی و یکرنگی ممکن نیست.
هدی✌
راحتی را بر گفتگوهای سختگیرانه ترجیح دادن نماد رجحان خود بر دیگران است؛ مسئله‌ای که اعتماد را نابود می‌کند و ما را از تغییر معنادار و پایدار بازمی‌دارد.
هدی✌
اگر مردم مطلبی را بشنوند که به‌نظرشان راست باشد، چهره‌شان این را داد می‌زند. آنها سرشان را به علامت تأیید تکان می‌دهند، لبخند می‌زنند، و گاه صورت‌شان را با دست می‌پوشانند. اگر به دل‌شان ننشیند، سرشان را به یک دست تکیه می‌دهند یا روی صندلی‌شان یکوری می‌نشینند و کمتر می‌خندند.
هدی✌
(می‌دانم که از پس این کار برمی‌آیم).
هدی✌
در محیط‌های ایمن به لحاظ روان‌شناختی، افراد بر این باورند که اگر اشتباهی از آنان سر بزند، دیگران تنبیه‌شان نمی‌کنند یا نظرشان دربارهٔ آنها عوض نمی‌شود.
هدی✌

حجم

۳۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان