دانلود و خرید کتاب روانشناسی اعتراض مانوئل جی اسمیت ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی اعتراض اثر مانوئل جی اسمیت

کتاب روانشناسی اعتراض

امتیاز:
۴.۱از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روانشناسی اعتراض

کتاب روانشناسی اعتراض نوشته مانوئل اسمیت به ما کمک می‌کند تا قدرت مبارزه با سلطه جویی دیگران را به دست بیاوریم و به خواسته‌های نامعقول و نا به جا نه بگوییم. این کتاب را با ترجمه روان مهدی قراچه داغی در دست دارید.

درباره کتاب روانشناسی اعتراض

مانوئل اسمیت در کتاب روانشناسی اعتراض به یک مساله مهم می‌پردازد. ممکن است شما هم چنین حسی را تجربه کرده باشید: «وقتی نه می‌گویم احساس گناه می‌کنم.» ریشه این حس در کجاست؟ آیا ما همیشه باید برای راضی کردن دیگران تلاش کنیم؟ آیا برای اینکه به حس گناه دچار نشویم، حق نداریم به خواسته‌های غیر منطقی و نامعقول دیگران نه بگوییم؟ شاید همه این احساسات به این برگردد که ما توانایی نه گفتن را نداریم و با روانشناسی اعتراض آشنا نیستیم. راه حل چیست؟

این کتاب به ما کمک می‌کند تا چند قابلیت مهم را در خودمان پرورش دهیم: دستیابی به مهارت‌های کلامی جهت مبارزه با سلطه جویی دیگران به خصوص در زمانی که باید نه بگوییم.  تقویت قدرت تصمیم گیری و رسیدن به این باور که ما مسئول زندگی خودمان هستیم و باید برای زندگی مان تصمیم بگیریم. پیشگیری از سلطه جویی‌های آتی دیگران. خداحافظی با احساس گناه و اضطراب در هر زمانی که نظر حقیقی خودمان را بیان می‌کنیم. مبارزه با تفکر غلطی که منجر می‌شود قاطعیت را برابر با خودسری بپنداریم و در نهایت ساختن روابطی سالم و سازنده.

کتاب روانشناسی اعتراض را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب روانشناسی اعتراض برای تمام کسانی است که دوست دارند از زیر سلطه افراد در بیایند و دوست دارند راه و روش صحیح اعتراض کردن به آدم‌های دیگر در برابر خواسته‌های نامعقول را به دست بیاورند. 

درباره مانوئل اسمیت

دکتر مانوئل اسمیت روان درمانگر و نویسنده‌ آمریکایی است. او در سال ۱۹۴۶ در بروکلین نیویورک متولد شد. در دانشگاه سن دیه گو تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرد و دکترا را از دانشگاه یو سی ال ای به دست آورد. در حال حاضر او استادیار و روان‌شناس بالینی است و در دانشگاه یو سی ال ای کار می‌کند.

مانوئل اسمیت تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با روانشناسی اجتماعی، یادگیری، ترس‌های منطقی و غیرمنطقی، روانشناسی و عملکرد جنسی انجام داده است. مقالات او درنشریات معتبر روانشناسی آمریکا منتشر می‌شوند. او همچنین از اعضای انجمن روانشناسان آمریکا و عضو انجمن تحقیقات روانشناسی است. 

مهدی قراچه داغی 

مهدی قراچه ‌داغی، متولد سال ۱۳۲۶ در کاشان است. قراچه ‌داغی مترجم کتاب‌های روان‌شناسی، تربیت کودک و نوجوان، کسب‌وکار، اقتصاد و رمان است. وی از سال ۱۳۵۱ ترجمه کتاب را آغاز کرده‌است و تا زمان نگارش این مقاله، ۵۱۰ عنوان کتاب را ترجمه کرده‌است، که از میان آن‌ها بیش از ۳۵۰ عنوان در حوزه روان‌شناسی بوده‌است.

بخشی از کتاب روانشناسی اعتراض

در دنیای متمدن امروزی دیگر در مقابله با مشکلات سلاح جنگ یا گریز به دست نمی‌گیریم، بلکه آن را در گفتگو به‌کار می‌گیریم. کودک که بودم نصیحتم می‌کردند که با سایر بچه‌ها دعوا نکنم و به‌صورت آنها چنگ نزنم. با این حال توصیه‌ام می‌کردند که شجاع باشم و آشکارا از برابر خصم نگریزم. اغلب کودکان طبقه متوسط جامعه‌های غربی طوری تربیت می‌شوند که در رویارویی با دشواری‌ها برخورد انفعالی داشته باشند: «جواب نده» یا، «بگذار هرچه می‌خواهد بگوید.» این واکنش‌ها انفعالی است. چه‌بسا تا حد جنون عصبانی شویم و با این حال عصبانیت‌مان را آشکار نکنیم. به جای آن سکوت می‌کنیم و دندان‌هایمان را از شدت عصبانیت بر هم فشار می‌دهیم.

نمونه چنین آدم‌هایی دایان بیست‌ونه ساله بود، ماشین‌نویسی که برای معالجه پیش من آمد. او در برابر تقاضاهای بی‌مورد رئیس خود برخورد انفعالی داشت و به‌جای اینکه موضوع را با صراحت مطرح کند یا ناراحتی خود را بروز دهد و مثلا صدایش را بالا ببرد، مماشات می‌کرد. به‌جای آن موقع درست کردن قهوه که می‌شد تلافی می‌کرد. یا قهوه را می‌ریخت، یا قهوه‌اش خیلی پررنگ یا خیلی کم‌رنگ بود. وقتی قرار می‌شد ساعات بیشتری در اداره بماند و گزارشی را به‌سرعت تایپ کند، کلمات را اشتباه می‌زد به‌طوری که تایپ یک نامه دو برابر وقت معمولی آن طول می‌کشید. دایان به‌جای برخورد آشکار، از برخورد انفعالی استفاده می‌کرد. او گرچه برای اعتراض به رئیس خود بهانه به‌دست نمی‌داد، تا جایی که می‌توانست کارشکنی می‌کرد. همان‌طور که حدس می‌زنید برخورد انفعالی دایان بیش از آقای رئیس برای خودش اسباب ناراحتی فراهم می‌کرد.

اگر دایان می‌خواست به‌طور دائم با برخورد انفعالی از مشکل فرار کند، دیری نمی‌گذشت که روش انتخابی‌اش به‌کلی رنگ می‌باخت و بی‌اثر می‌شد؛ همان‌طور که با عصبانیت انفعالی در مقابل رئیسش به همین سرنوشت دچار شده بود. یا می‌بایست با مشکل حل و فصل اموال روبه‌رو می‌شد یا اینکه از باب و برنامه طلاق فرار می‌کرد. جلسات درمان که ادامه یافت، دایان فهمید که روش برخورد انفعالی او درواقع یکی از علل اصلی اختلاف وی با شوهرش بوده است. اگر من و شما هم در زندگی مشترک خود و در برخورد با گرفتاری‌ها تنها از روش انفعالی استفاده کنیم، چه‌بسا کارمان به جدایی بکشد.

چنانچه با شیوه جنگ یا گریز واکنش نشان دهیم، از نظر روحی در موقعیت نامناسبی قرار می‌گیریم و به‌این‌ترتیب خشم یا ترس بر وجودمان مستولی می‌شود. با این طرز برخورد نه‌تنها عصبانی یا بیمناک می‌شویم، بلکه در ارتباط با مردم شکست می‌خوریم و درنتیجه افسردگی، یأس، غم و نومیدی بر وجودمان حاکم می‌شود. سه حالت خشم، ترس یا افسردگی احساساتی است که در جریان تنازع بقا به ما به ارث رسیده است و درواقع احساس مشترکی است که بیماران هنگام مراجعه به روان‌پزشک دارند.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۶/۲۰

(۶-۲۱-[۱۳۱]) به نظرم این کتاب نسبت به کتاب "هنر نه گفتن" خیلی علمی تر و کاربردی تره، کتاب شامل آموزش یک سری مهارت های کلامی و رفتاریه که برای جلوگیری و مواجهه با سلطه جوییِ دیگران در موقعیت های مختلف میتونه

- بیشتر
Lain
۱۴۰۲/۰۷/۰۸

واقعا کاربردی! این کتاب از اونهایی نیست که صرفا موقع خوندنش حس خوبی بهتون دست بده و تمام. پر از توصیه‌های متعدد و پیچیده هم نیست؛ میشه گفت حدود سه چهارتا ترفند اصلی ولی مهم داره که با مثال‌های متنوعی که میاره تو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
تا خطر محبوب نبودن را نپذیری محبوب واقع نخواهی شد.
Lain
نه می‌توانید مسئولیت خوشبختی دیگران را بپذیرید و نه می‌توانید خوشبختی خود را به دیگران واگذار کنید. شما مسئول رفتار و طرز زندگی خود هستید
Lain
اگر می‌شد ذهنیت ساده‌لوحانه‌ای را که به سلطه‌جویی میدان می‌دهد به زبان آورد، شاید به چنین عبارتی می‌رسیدیم: «حق استقلال رأی نداری، قضاوت نهایی رفتارت با تو نیست، بزرگ‌ترها باید درباره‌ات قضاوت کنند و رفتارت را با دیدگاه‌های خودشان محک بزنند.» با این ذهنیت، خواسته یا ناخواسته، راه را برای سلطه‌جویی دیگران هموار می‌کنید. آن‌گاه تحت‌سلطه قرار می‌گیرید و دیگران به هر طریقی حق مسلم شما را که باید قاضی خودتان باشید، ضایع می‌کنند. بدین‌ترتیب، اعمال و احساسات و تفکر شما تحت انقیاد دیگران درمی‌آید.
Lain
به هیچ‌کس اجازه نده به جای تو تصمیم بگیرد، حتی اگر من باشم.
Lain
در اخلاقیات قانون مطلقِ «درست و غلط» مفهومی ندارد. دلیلش این است که ما هرکدام راهی دلخواه خویش انتخاب می‌کنیم و در این رهگذر یا سود می‌بریم یا زیان می‌کنیم.
کاربر ۵۵۹۰۱۶۹

حجم

۲۲۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۲۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان