دانلود و خرید کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی فردریک فانژه ترجمه محیا احمدی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی

کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی نوشتهٔ فردریک فانژه و شارل ادوآردرانگد و ترجمهٔ محیا احمدی پور است. انتشارات شمعدونی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی درمورد اینکه چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم.

درباره کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی

کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی (Avec son impulsivite) یادآوری کرده که ما گاه تلاش می‌کنیم به کسی که خشمگین است بگوییم آرام باش، اما این‌گونه دستورها بیان عاطفی را در فرد خاموش می‌کند. وقتی یکی از نزدیکانمان عصبانی است، باید به او کمک کنیم تا به‌جای رفتارهای ناشایست، خشمش را بیشتر با کلمات ابراز کند. برای این کار باید بی‌طرف بود؛ البته نه آنکه بی‌تفاوت بود. سعی کنید در طول صحبت در کنارش بمانید و تاجایی‌که ممکن است کمتر مداخله کنید. خواندن کتاب «مدیریت رفتارهای یکهویی» به شما کمک می‏ کند متوجه شوید کدامیک از رفتارهای تکانشیتان آزاردهنده است. در این کتاب، فردریک فانژه (استاد دانشگاه، مختصص علوم اعصاب و روان‌پزشک) به افراد بسیاری برای کنترل و مدیریت رفتارهای تکانشی و هیجانی کمک کرده است. فانژه با تمرین‌های عملی، به شما می‌‏آموزد تا رفتارهای تکانشی را در زندگی‏تان مدیریت کنید. فردریک فانژه و شارل ادوآردرانگد، این اثر را باتوجه‌به تجربیات بالینی خود از مراجعانی که برای کنترل خشم یا مدیریت احساساتِ آنی مراجعه کردند، به نگارش درآورده‌اند. آن‌ها با ارائهٔ مثال‌های مختلفی شما را با مفهوم تکانش‌گری آشنا می‌کنند؛ همچنین با ارائهٔ تمرین‌های عملی، به شما در فرایند پیشگیری و مدیریت خشم یاری می‌کنند.

خواندن کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی

«تکانش‌گری یک فرآیند است

رفتار یک فرآیند است و می‌توان آن را همچون توالی‌های کوتاه در نظر گرفت: همین که عملی شکل می‌گیرد، بازداری‌زدایی آغاز می‌شود. بنابراین برای برخی، تکانشگری، اختلال کنترل شروع عمل است، یعنی بدون هیچ طرح و برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای و حتی بدون نیت خاصی، اقدام صورت می‌گیرد. در این صورت با این تعاریف، تکانش‌گری واکنشی غیرارادی محسوب می‌شود: ناخواسته و بی‌اختیار شکل می‌گیرد. از این روی ناخواسته است که از هیچ فعالیت ذهنی برنامه‌ریزی‌شده یا نیت قبلی نشأت نمی‌گیرد و کاملاً غیرارادی براساس حالت محرک - پاسخ واکنش نشان می‌دهد. با وجود این، برخلاف واکنش‌های فیزیولوژیکی که ذاتی و نیز قابل‌پیش‌بینی و تغییرناپذیر هستند، تکانش‌گری با یادگیری و آموزش حاصل می‌شود. ‌

کریم اولین رفتار خشونت‌آمیز علیه مادرش را به خاطر دارد: «صبح روز اول تعطیلات، مادرم پشت سر من مدام تکرار می‌کرد: «اتاقت را مرتب کن، برنامه امروزت چیست؟ امیدوارم دیگر سراغ بازی‌های رایانه‌ای نروی، باید جاروبرقی بکشی و تخت را هم مرتب کنی، تو همه چیز را به هم ریختی، این‌کار را بکن، آن کار را بکن...» مادرم شیوه رفتار، نوع غذا خوردن و چیزهای دیگر را مدام به من گوش‌زد می‌کرد. من هم مشت محکمی به دیوار کوبیدم که از اثر آن، گودی عمیقی روی گچ دیوار ماند. راست می‌گویم! دستم به‌شدت درد می‌کرد، اما دست‌کم مادرم دیگر به صحبت‌هایش ادامه نداد.»

تکانش‌گری یک بحران است

به ندرت پیش می‌آید که بحران خودبه‌خود به وجود بیاید. بحران ممکن است حاصل رویدادهایی مانند شوک ناگهانی، اخبار بد و استرس باشد، البته همیشه هم این‌طور نیست. انباشته شدن استرس‌های کوچک می‌تواند بحران ایجاد کند.

جین تعریف می‌کند: «من درست شبیه اسفنج هستم. همه چیز را در خودم می‌ریزم و ناگهان منفجر می‌شوم. بار آخر، از همان اول صبح، مدام اتفاقات ناخوشایندی پیش می‌آمد: ساعت زنگ نزد، بند کفشم پاره شد، قهوه رویم ریخت و سوختم و ماشین هم روشن نشد. به محل کارم که رسیدم، دوست داشتم گریه کنم. به همین دلیل وقتی کلاسور از دست منشی روی پایم افتاد، دیگر نفهمیدم چه شد و سیلی محکمی به او زدم. البته کمی بعد از این کارم شرمنده شدم، اما در حقیقت در آن لحظه، این کار آرامم کرد.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۹۵۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان