دانلود و خرید کتاب مدیریت پیتر اف دراکر ترجمه حسین محبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت اثر پیتر اف دراکر

کتاب مدیریت

امتیاز:
۳.۶از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت

مدیریت اثری از پیتر دراکر، اندیشمند و نظریه‌پرداز کمتر شناخته شدهٔ حوزه مدیریت است. او در این کتاب نظرات خود درباره مدیریت را با زبانی ساده و همه‌فهم بای مدیران بیان کرده است.

درباره کتاب مدیریت

 پیتر دراکر کتاب مدیریت را اولین‌بار در سال ۱۹۷۶۳ به دست چاپ سپرد. پیتر دراکر بعد از انتشار این کتاب به مدت سی و دو سال به نوشتن، آموزش و کار بعنوان مشاور در مدیریت ادامه داد. این نسخه اصلاح شده با تکمیل نسخه اولیه در همین موضوع توسط پیتر دراکر از سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۵، روز آمد شده است.همه منابع مورد استفاده در این کتاب، به جزء فصل مقدمه، از مطالب موسسه دراکر، کلیرمونت، کالفرنیا آورده شده که حق تالیف آن متعلق به پیتر دراکر است.

این کتاب، همانند کتاب اولیه، مجموعه جامعی در مورد مدیریت است. و سه مسئولیت مدیریت را با جزئیات آن توضیح می دهد: عملکرد موسسه‌ای که مدیر در آنجا کار می‌کند، مولد نمودن کار و موفقیت کارگر، و مدیریت امور اجتماعی و مسئولیت‌های اجتماعی. سپس به توصیف و توضیح وظایف و عمل مدیران می‌پردازد که برای مدیریت می‌تواند مهم ترین نوآوری قرن بیستم باشد – و مستقیما بر جوانان، تحصیلکرده‌های دانشگاهی که کارگران دانشور سازمان‌های آینده و مدیران آتی هستند، تاثیر می‌گذارد. اما مدیریت چیست؟ چرا مدیریت؟ مدیران را چگونه تعریف می‌کنید؟ وظایف و مسئولیت‌های آنان چیست؟ و چگونه مطالعه و اصل مدیریت به وضعیت کنونی رسیده است؟

بخش یک تا پنچ کتاب به مسئولیت های مدیران و هم به مسئولیت‌های گروه رهبری یک سازمان اختصاص داده شده است. بخش شش تا نه به وظایف برجسته و بهم پیوسته وظایف و عمل مدیران مختص شده که برای انجام مسئولیت‌های خود بدان نیاز دارند. بخش ده جزئیات نیازهای جدید مدیران و مدیریت را با انقلاب اطلاعاتی و در جامعه دانشور توضیح می‌دهد. به این نیازهای جدید در کتاب اولیه اشاره‌ای شده بود اما به طور کامل در آن توضیح داده نشده بودند.

موثرترین روش برای کاربرد این کتاب عملی ساختن دیدگاههای آن در عمل است. این همان راهی است که هر کسی می تواند بیشترین استفاده را از اصول مدیریتی بنماید.

 خواندن کتاب مدیریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مدیران و مشاوران با تجربه می‌توانند هنگام برخورد با مشکلات یا موضوعات خاص، این کتاب را بعنوان منبع مشاوره استفاده نمایند. 

 درباره پیتر دراکر

پیتر دراکر (دروکا)، از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان مدیریت در جهان بود. مهم‌ترین اثر او همین کتاب مدیریت ‌است که در آن نظریات مهم خود دربارهٔ مدیریت و سازمان را شرح داده‌ است. پیتر دراکر بیش از ۷۰ سال از عمر خود را با بینش انسانی خود، صرف نگاه سیستمیک به علم مدیریت کرد. او را به عنوان پدر کسب و کار نوین می‌شناسند. 

 بخشی از کتاب مدیریت

مدیریت می تواند مهم ترین نوآوری قرن بیستم باشد – و مستقیما بر جوانان، تحصیلکرده های دانشگاهی که کارگران دانشور سازمان های آینده و مدیران آتی هستند، تاثیر می گذارد. اما مدیریت چیست؟ چرا مدیریت؟ مدیران را چگونه تعریف می کنید؟ وظایف و مسئولیت های آنان چیست؟ و چگونه مطالعه و اصل مدیریت به وضعیت کنونی رسده است؟

وقتی اولین مدارس فعالیت کسبی در اوایل قرن بیستم در ایالات متحده افتتاح گردید، رشته مستقلی در مدیریت ارائه نکرده بودند. تقریبا در همان موقع کلمه "مدیریت" اولین بار توسط فریدریک تیلور برای توضیح آنچه که او قبلا و دقیقا "مطالعه کار" یا "مطالعه شغل" نامیده بود، در بین عموم رایج شده بود، امروز آن را "مهندسی صنعتی" می نامیم. اما آنچه را که ما امروز مدیریت و مدیران می نامیم، تیلور با عنوان مالکان۲۳ و نمایندگان آنها صحبت می کرد.

ریشه اصل مدیریت تقریبا به ۲۰۰ سال قبل برمی گردد (به ریشه ها و تاریخ مدیریت در آخر این فصل نگاه کنید). اما مدیریت بعنوان یک کارکرد، مدیریت بعنوان یک کار ممتاز، مدیریت بعنوان یک اصل و قلمرو مطالعاتی – همگی محصولات قرن بیستم هستند. و بیشتر مردم بعد از جنگ جهانی دوم از مدیریت آگاهی یافتند.

بعد از گذشت سال‌ها، جامعه ما یک "جامعه دانشور" شده، یک "جامعه سازمانی" و یک "جامعه شبکه ای" گشته است. در قرن بیستم، بیشتر کارهای اجتماعی از طریق نهادهای سازمان یافته انجام می شد – شرکت های تجاری، کوچک و بزرگ، سیستم های آموزشی، دانشکده ها و دانشگاه ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه های تحقیقاتی، دولت و کارگزاران دولتی در انواع و اشکال آن و غیره. و هر کدام از اینها به نوبه خود به "مدیرانی" سپرده شدند که "عمل مدیریت" انجام می دادند.

مدیریت چیست؟

مدیریت و مدیران، نیاز ویژه همه سازمان‌ها هستند، از کوچکترین تا بزرگترین آنها. آنها عضو مخصوص هر سازمانی هستند. آنها سبب انسجام و کار سازمان ها می گردند. هیچ سازمانی بدون مدیر نمی تواند کار بکند. و مدیران کار خودشان را انجام می دهند – آنها کارشان را به نمایندگی از "صاحبان" سازمان انجام نمی دهند. نیاز به مدیریت به این دلیل ایجاد نمی گردد که کارها آنچنان زیادند که یک شخص به تنهایی نمی تواند انجام دهد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
مدیر بودن به معنای مشارکت در مسئولیت عملکرد سازمان است. کسی که چنین مسئولیتی نداشته باشد، مدیر نیست.
56948

حجم

۶۷۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

حجم

۶۷۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان