دانلود و خرید کتاب منحنی دوم؛ دیدگاه‌هایی در نوسازی جامعه چارلز هندی ترجمه محمد صائبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منحنی دوم؛ دیدگاه‌هایی در نوسازی جامعه اثر چارلز هندی

کتاب منحنی دوم؛ دیدگاه‌هایی در نوسازی جامعه

معرفی کتاب منحنی دوم؛ دیدگاه‌هایی در نوسازی جامعه

کتاب منحنی دوم؛ دیدگاه‌هایی در نوسازی جامعه نوشته چارلز هندی است که با ترجمه محمد صائبی منتشر شده است. منحنی دوم بیانیه‌ای است استوار در نگاه صریح به آینده. راهی موفقیت‌آمیز به درون انرژی و اشتیاق نسل جوان، که نویسنده امید فراوانی به آن‌ها دارد. پیش‌آگاهی‌های او در طول چند دهه به او امکان داده است تا از هر دری سخنی بگوید و با چنین پیشینه‌ای درخشان می‌توان گفت پیش‌بینی‌های او به نتیجه می‌رسد.

درباره کتاب منحنی دوم؛ دیدگاه‌هایی در نوسازی جامعه

خواندن این کتاب تجربه‌ای است که به هر فردی که می‌خواهد از قطار تغییرات آینده جا نماند، توصیه می‌شود. واقعیت این است که نهادها، سازمان‌ها و از همه مهم‌تر ذهنیت‌ آدم‌ها، براساس مسائل و دغدغه‌های گذشته ساخته شده است و احتمالاً آماده تغییرات شگرفی که در عصر دیجیتال در حال رخ دادن است نیستند. شاید توصیه به خواندن این کتاب، به‌عنوان یک قدم اولیه ولی مهم، کمک بزرگی برای به‌دست‌آوردن پرسش‌هایی باشد که باید برای آینده آماده پاسخ‌دادن به آن‌ها باشیم. خواندن این کتاب وقت زیادی نمی‌گیرد، اما تأثیر مهمی در آماده‌کردن ما برای اندیشیدن درباره آینده دارد.

خواندن کتاب منحنی دوم؛ دیدگاه‌هایی در نوسازی جامعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند مسیر جهان در آینده را بدانند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب منحنی دوم؛ دیدگاه‌هایی در نوسازی جامعه

پیش از آنکه متوجه منطق این مرد عجیب ایرلندی در تعیین‌مسیر شوم، از او تشکر کردم و به راهم ادامه دادم. اما پیام آن ماجرا همچنان با من ماند تا آنجا که صحبت دربارهٔ چالش منحنی دوم را آغاز کردم،. یعنی گردش به راست در سربالایی تپه، که جایی که اغلب بدون آنکه بدانید مقصد اصلی‌تان بوده، آن را پشت سر می‌گذارید. سازمان‌ها (و مسلماً افراد) بسیاری را دیده‌ام که در جایی همانند «کافه دیوی» مانده‌اند و خیلی دیر دریافته‌اند که راه آینده را از دست داده‌اند و تنها چیزی که برای‌شان باقی مانده تأسف برای اوقات خوشی است که می‌توانستند داشته باشند و آن‌چه می‌توانستند باشند.

در زندگی حرفه‌ای خودم، ناخودآگاه بارها جاده‌ها را به سمت بالای تپه طی کرده بودم و هربار پیش از آنکه به جایی همچون «کافه دیوی» برسم به سمتی دیگر پیچیده بودم. وقتی به ترسیم منحنی پرداختم، فراز و نشیب مسیر من اندک‌اندک معنا پیدا کرد. از آن زمان به بعد، منحنی‌ها بر بخش بزرگی از اندیشه‌های من دربارهٔ تغییر و به بیان عام‌تر، آینده، تأثیر گذاشته‌اند. سیگموئیدی‌بودن منحنی‌ها، همان‌طور که از نام‌شان پیداست نوعی استعاره است. استعاره‌ها به درک و فهم ما کمک بزرگی می‌کنند و نباید به این دلیل که قطعیت علمی ندارند، آن‌ها را نادیده گرفت. آن‌ها مفاهیمی نه‌چندان عمیق و دقیق هستند، اما به‌شکلی دورازانتظار در نگاه‌مان به امور زندگی روشنگر هستند. در این کتاب موارد بسیاری را خواهید دید.


Image

نظرات کاربران

zahraaa
۱۴۰۲/۰۲/۳۰

کاش کتاب همه کیمیاگریم چارلز هندی موجود میشد. خیلی وقته دنبالشم ولی هیچ جا نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
همان‌گونه که «دکتر جانسن» می‌گفت: «وقتی خارج از کشورتان هستید، وضعیت آن را خیلی روشن‌تر از وقتی درون آن هستید، می‌بینید.»
حمیدرضا سلیمانی
دانش فراموش می‌شود. مهارت‌های یادگرفته‌شده می‌مانند. شما هرگز فراموش نخواهید کرد چگونه دوچرخه برانید.
سیستماتیک
«اگر به چیزی که برای دیگران مهم است اهمیت بدهید، آن‌ها هم به چیزی که برای شما مهم است، اهمیت خواهند داد.»
سیستماتیک
«فردریک وایزمن» در ۸۴‌ سالگی آخرین فیلمِ مستند خود را در سال ۲۰۱۴ در جشنوارهٔ «کن» به نمایش گذاشت. وقتی از او پرسیدند چرا همچنان به فیلم‌سازی می‌پردازد، پاسخ داد: «همهٔ دوستان من یا درگذشته‌اند یا هنوز کار می‌کنند.» همیشه کاری برای انجام‌دادن هست، همیشه منحنی دومی در انتظار خلق‌شدن است.
سیستماتیک
کلیساها، مساجد، کنیسه‌ها و معابد در طول تاریخ به‌عنوان محلی برای با هم بودن ارزشمند بوده‌اند. این گردهم‌آمدن اهمیت دارد،
سیستماتیک
اینکه پس‌اندازهای یک ملت به‌طور نامتناسب به‌سوی ملک برود، از نظر اقتصادی منطقی نیست. زیرا هیچ ثروت سودمندی برای کشور به همراه ندارد و اشتغال چندانی نیز تولید نمی‌کند و همین امر به سهم خود موجب می‌شود بانک‌ها با وام‌های خود بازی کنند و سود هرچه بیشتری ببرند و به‌این‌ترتیب، نیاز شدید کسب‌وکار به پول برای رشد زیاد شود.
سیستماتیک
امپراتوری رم چهارصد سال دوام آورد اما سرانجام به پایان رسید. امپراتوری‌های دیگر پیش از افول عمر کمتری داشتند؛ همچون امپراتوری انگلستان که این‌گونه بود و سیطره آمریکا نیز بی‌گمان چنین خواهد بود. زمان زوال دولت‌ها و دیکتاتوری‌ها فرامی‌رسد.
سیستماتیک
بازنشستگی آرمان همگان نیست. همان‌گونه که می‌دانیم، کار انسان را سالم و فعال نگه می‌دارد و فراتر از هرچیز، سرگرم‌کننده است.
حمیدرضا سلیمانی
دولت باید شرایطی را برای مردم خود تضمین کند که هرکس بتواند نیروی بالقوهٔ خود را کامل بپروراند
سیستماتیک
در سالخوردگی فرد اشتیاق بسیار به سخن گفتن دارد. داستان‌های تکراری را بارها بازگو می‌کند و حتی وقتی از او خواسته نشده، نصیحت می‌کند.
سیستماتیک

حجم

۲۳۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲۳۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان