دانلود و خرید کتاب در اهمیت کاری نکردن جنی اودل ترجمه فاطمه مدیحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در اهمیت کاری نکردن اثر جنی اودل

کتاب در اهمیت کاری نکردن

معرفی کتاب در اهمیت کاری نکردن

کتاب در اهمیت کاری نکردن نوشته جنی اودل است که با ترجمه فاطمه مدیحی منتشر شده است. 

کتاب در اهمیت کاری نکردن تلاش نویسنده است برای تغییر نگاه انسان امروز که میان فناوری‌های دیجیتال محاصره شده است. این کتاب انسان را دعوت می‌کند تا توجه بیشتری به طبیعت و دنیای واقعی داشته باشد. او از مخاطب می‌خواهد که طبیعت و پرندگان را بیشتر ببیند. او از خواننده می‌پرسد که کدام یک از ارکان طبیعت را بیشتر دوست دارید؟

 این کتاب مفاهیمی مانند ارزش و کارایی را در جهت خلاف نظام سرمایه داری معنا می‌کند. این کتاب، در دنیای سترون و جبرگرای نئولیبرال، در پی سیراب شدن از چشمه‌های ابهام و ناکارآمدی است. این یک وعده غذایی پُروپیمان است در عصر مکمل‌های غذایی! امیدوارم وقتی شما را به توقف یا کاهش سرعت دعوت می‌کنم، کمی استراحت کنید؛ منظورم این نیست که تعطیلات است و دیگر می‌توانید خلوت کنید یا فقط بروید دنبال خلاقیت. چنان‌که گفتم، هیچ‌کاری نکردن، به این معنا نیست که سرحال و آماده برگردید سرکارتان و بازدهی‌تان بیشتر شده باشد. این کتاب تعاریف را برای شما تغییر می‌دهد.

خواندن کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی متفاوت پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب در اهمیت کاری نکردن

متوجه می‌شوید که این کتاب هم مثل بازماندهٔ پیر، شکل عجیب‌وغریبی دارد. بحث‌ها و افکار من در این کتاب از یک کلیت منطقی منظم و به‌هم‌پیوسته پیروی نمی‌کند. بلکه، در مدت نوشتن این کتاب، خیلی چیزها دیده‌ام و تجربه کرده‌ام، چیزهایی که بارها و بارها ذهنیتم را تغییر داده‌اند. وقتی نوشتن این کتاب تمام شد، من همان آدم سابق نبودم. پس این کتاب را مطلبی آزاد و مفصل در نظر بگیرید، نه جریان بستهٔ انتقال اطلاعات. این کتاب بیش از آنکه سخنرانی باشد، دعوت به پیاده‌گردی است.

فصل اول این کتاب، نسخه‌ای از مقاله‌ای است که در بهار و بعد از انتخابات ۲۰۱۶، دربارهٔ بحرانی فردی نوشته بودم و با آن به لزوم هیچ‌کاری نکردن پی بردم. در آن فصل، برخی از جدی‌ترین گله‌هایم از اقتصاد توجه را طرح کرده‌ام، مثل تکیه کردن این نوع اقتصاد بر ترس و اضطراب و همچنین منطق موازی کسی که می‌گوید «قطع کردن» از نگه داشتن ـ یعنی حفظ حیات و سلامت خودمان و دیگران ـ بازدهی بیشتری دارد. چون در محیط آنلاین می‌نوشتم، همه‌چیز برایم بی‌معنی شده بود. این نوشتن‌ها دفاعیه‌ای بود به نفع حیوان ـ انسان محدودشده در فضا و زمان. من نیز مانند جیرین لینیر۲۶، که دربارهٔ فناوری می‌نویسد، بودم: «می‌خواهم بر انسان بودن تأکید کنم.»

یک واکنش به همهٔ چیزهایی که تا اینجا گفتم این است که برای همیشه سر به بیابان بگذارید. در فصل دوم، افراد و گروه‌های مختلفی را که چنین رویکردی دارند از نظر گذرانده‌ام. از چالش جوامعی با فرهنگ متضاد در دههٔ ۱۹۶۰ می‌توان درس‌های فراوانی آموخت، جوامعی که سعی داشتند فرد را کاملاً از بطن واقعیت سرمایه‌داری جدا کنند و همچنین از آنچه زمانی تلاشی نافرجام بود برای فرار از همهٔ سیاست‌ها. این آغاز تمایزی است که من به‌طور مداوم قائل می‌شوم بین: ۱. فرار از تمام جهان (و یا حتی فقط از دیگران) و ۲. ماندن در یک مکان با وجود گریزان بودن از اقتصاد توجه و مقاومت بیش از حد در برابر عقیدهٔ عمومی فیلترشده. این تمایز همچنین اساس سرپیچی در جا را پدید می‌آورد که موضوع فصل سوم است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
به حافظه‌ات رجوع کن و ببین... چند نفر زندگی‌ات را دزدیده‌اند، وقتی حواست نبود که داری چه‌چیزی را از دست می‌دهی، چقدر از عمرت را پای افسوس بیهوده، لذت احمقانه، میل حریصانه و فریب‌های جامعه تلف کرده‌ای.
maryam
پلت‌فرم‌هایی مثل فیس‌بوک و اینستاگرام، سدهایی‌اند که روی میل طبیعی ما به دیگران و نیاز ما به اجتماع، صرف‌نظر از سن‌وسالمان، سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تمایلات ذاتی ما را می‌ربایند و فرسوده می‌کنند و از آن بهره می‌جویند. خلوت‌گزینی، تماشاچی بودن و سرخوشی صرف را نباید به‌خودی‌خود هدف دانست، اما همهٔ این‌ها از حقوق انکارناپذیر آدم زنده است.
maryam
مثل معروفی در ذن می‌گوید: اگر چیزی دو دقیقه خسته‌کننده بود، آن را چهار دقیقه امتحان کنید. اگر هنوز هم خسته‌کننده بود، هشت، شانزده و سی‌ودو دقیقه امتحان کنید. در نهایت متوجه می‌شوید که آن کار اصلاً خسته‌کننده نیست. ـ جان کیج ( ۱)
Anahid
یادتان باشد که به خودتان استراحت بدهید: استراحت بدهید برای هیچ‌کاری نکردن، استراحت کنید و فقط گوش بدهید تا یادتان بماند که در عمیق‌ترین حالت، چه هستیم و چه وقت است و کجا هستیم.
کبریا
. هنگامی که دریابی چه اندک از خودت برای خودت باقی مانده است، درمی‌یابی که مرده‌ای، قبل از اینکه نوبتت رسیده باشد!( ۳)
Anahid
پس گرفتن توجه می‌تواند خیلی چیزها را متحول کند.
Mohammad Ali Zareian
نیروهای سرکوب‌گر جلوی حرف زدن افراد را نمی‌گیرند، بلکه آن‌ها را به حرف می‌آورند. چقدر خوب است که حرفی برای گفتن نداشته باشیم و حق داشته باشیم که هیچ نگوییم، زیرا تنها در این صورت می‌شود حرف‌های نایاب و حتی نایاب‌تری یافت که ارزش گفتن داشته باشند. ( ۱) او این‌ها را سال ۱۹۸۵ نوشته است، اما من در سال ۲۰۱۶ معنی این جملات را فهمیدم.
وحید
کوچک‌ترین افکارِ ما را به‌سوی مناسب‌سازی سرمایه‌داری سوق می‌دهند، انجام چنین کاری به‌اندازهٔ رعایت اجباری حجاب دشوار است.
maryam
با زندگی بین کوه‌ها و این فرهنگ کارآفرین پرشتاب، نمی‌توانم جلوی خودم را بگیرم و باید بپرسم: ساختن دنیای دیجیتال چه معنایی دارد، درحالی‌که دنیای واقعی دارد پیش چشممان تباه می‌شود؟
وحید
باور دارم سرمایه‌داری، اندیشهٔ استعمارگرایانه، تنهایی و تجاوز به محیط‌زیست همگی در ایجاد یکدیگر نقش دارند.
Mohammad Ali Zareian

حجم

۲۹۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۹۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان