دانلود کتاب صوتی کاندید یا خوش باوری با صدای محسن خدری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کاندید یا خوش باوری اثر ولتر .

دانلود و خرید کتاب صوتی کاندید یا خوش باوری

نویسنده:ولتر .
گوینده:محسن خدری
انتشارات:استودیو نوار
امتیاز:
۳.۸از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کاندید یا خوش باوری

کتاب صوتی کاندید یا خوش‌باوری اثری از ولتر، نویسنده و فیلسوف تاثیرگذار فرانسوی، است. بسیاری از منتقدان این کتاب را مانیفست فلسفی ولتر دانسته‌اند که از لابه‌لای روایت سرگذشت مرد جوانی به نام کاندید که مدام دستخوش حوادث قرار می‌گیرد، بیان می‌شود. ولتر  این کتاب را ابتدا بدون نام خود و با عنوان «دکتر رالف» به چاپ رساند، اما نثرش نشان‌دهنده روایت و سبک خاص ولتر بود.

درباره کتاب صوتی کاندید یا خوش‌باوری

کاندید یا خوش‌باوری نوشته ولتر، فیلسوف و مورخ شهیر فرانسوی است که آثار و نظراتش، تأثیرات مثبت و ارزشمندی بر دوره روشنگری اروپا، به‌ویژه فرانسه، گذاشت. کتاب کاندید یا خوش‌باوری اندیشه‌های این نویسنده بزرگ  را در روایت داستان مردی جوان به نام کاندید بازتاب می دهد.

 کاندید مرد جوانی است که در قصر فردی به‌نام بارونِ توندر-تن- ترونخ زندگی می‌کند. داستان با توصیف شخصیت کاندید، افراد قصر مثل صاحب آنجا و خانواده‌اش شروع می‌شود. در این کاخ فردی به نام پانگلوس هم زندگی می‌کند که در مسائلی مثل کیهان‌شناسی، فلسفه، الهیات و...تبحر  دارد. کاندید هم زیر نظر این استاد، تعلیم می‌بیند. اما همه ماجرای حضور او در قصر، اینجا تمام نمی‌شود. زندگی این مرد جوان از وقتی که به‌خاطر علاقه‌اش به دختر بارون، از قصر اخراج می‌شود، تغییرات بسیاری می‌کند و باعث رنج های بسیاری در زندگی اش می‌شود.

درسی که او از استادش در قصر گرفته، این است که جهان همواره در بهترین و ایده‌آل‌ترین وضعیت خود قرار دارد و از این بهتر نمی‌توان چیزی برای آن متصور شد. کاندید با این جهان‌بینی از قصر اخراج می‌شود، شهر به شهر سفر می‌کند و شاهد درد و مصیبت‌هایی می‌شود که بر سر خود و دوستانش می‌آید. همین رویارویی مستقیم با زندگی‌ او و دوستانش را به‌طور قاطع به این نتیجه می رساند که در این دنیا نه باید هیچ دینی داشت و نه  طرفدار هیچ دولتی بود؛ هیچ‌گونه سوالی هم نباید پرسید. انها با این باور دچار سختی های زیادی می‌شوند تا به بینشی تازه در زندگی برسند.

کتاب ولتر آمیزه‌ای از اندوه و طنز است. توصیف صحنه‌های جنگ، مصائب و سختی‌ها آن‌قدر تلخ نیست که مخاطب را زیاد آزرده‌خاطر کند. طنز پنهان در حوادث داستان و روایت هم ، آن‌قدری نیست که باعث حواس‌پرتی مخاطب از واقعیت زندگی شود.

 ولتر با این کتاب از سیاست‌های رایج در اروپای قرن هجدهم انتقادی تند می‌کند و تمام تلاشش روشنگری است.

 شنیدن کتاب کاندید یا خوش باوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به داستان‌های طنز و انتقادآمیز و سمبلیک علاقه دارید کتاب حاضر را بخوانید.


نظرات کاربران

mohammad nasiri fard
۱۴۰۲/۰۲/۲۸

این کتاب ولتر در واقع به سخره گرفتن نظرات فیلسوف بزرگ آلمانی لایبنیتس است که معتقد بود همین ساختار فعلی جهان بهترین وضعیت قابل تصور برای آن است

Payam Ebrahimi
۱۴۰۱/۱۲/۰۶

صدا و لحن گوینده واقعا افتضاح بود. تکرار موسیقی بدی که برای شروع هر فصل انتخاب شده بود (و در سی فصل و هر ۷-۸ دقیقه هی تکرار میشد) آزار دهنده بود. هم از جهت بدی موسیقی. هم تکرارش. فایل

- بیشتر
کاربر 4525787
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

کتاب شاید در قرن هجدهم که نوشته شده است برای خواننده جذاب و حاوی نکات آموزنده فلسفی بوده باشد ولی من در طول گوش کردن به کتاب در حیرت بودم که چطور این کتاب اینقدر معروف شده است!

لیلی
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

تقریباً همه چیز خوب بود جز اینکه گوینده، بارونِس را به اشتباه بارونْس می‌خواند.

رحیمه
۱۴۰۲/۰۶/۲۳

کتاب فلسفی بود و البته کتاب های فلسفی خیلی بهتر برای خواندن وجود داره من تا آخر کتاب را گوش دادم ولی زیاد جذبشذهشدم . ممنونم

maryam mafakheri
۱۴۰۲/۰۴/۲۰

با تشکر از اجرای خوب آقای محسن خدری. خوشحالم که یکی از آثار ولتر، نماینده عصر روشنگری را شنیدم مطالب زیر از ویکی پدیا است: وُلتِر (به فرانسه: Voltaire /voʊlˈtɛər) (زادهٔ ۲۱ نوامبر ۱۶۹۴ – درگذشتهٔ ۳۰ مه ۱۷۷۸) از نام‌دارترین فیلسوفان و نویسندگان فرانسوی عصر روشن‌گری است.

- بیشتر
mr0117
۱۴۰۲/۰۲/۲۱

با سلام و احترام کتاب خوب و جالب توجهی است

Dorsa Amraei
۱۴۰۱/۰۸/۰۶

از اون کتاباست که بعد از خوندنش هرگر فراموش نمی شه و تاثیر خودش رو روی ذهن مخاطب می ذاره. بسیار خوشحال و راضی هستم از خوندنش

shima mousavi
۱۴۰۲/۰۲/۲۱

کتاب های بهتری هم برای خوندن یا گوش دادن هستن .

زمان

۴ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۱۸۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۱۸۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۵۶,۰۰۰
۳۰%
تومان