دانلود و خرید کتاب مرد مرد رابرت بلای ترجمه فریدون معتمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرد مرد اثر رابرت بلای

کتاب مرد مرد

معرفی کتاب مرد مرد

کتاب مردِ مرد نوشته رابرت بلای که با ترجمه فریدون معتمدی ترجمه شده است، براساس قصهه کوتاهی به نام آیرون‌جان نوشته شده است. بنا به نظر نویسنده، آقای رابرت بلای قدمتی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار سال دارد و در شمال اروپا در قرن ۱۹ به وسیله برادران گریم پیدا و در مجموعه‌ای چاپ شد.

درباره کتاب مرد مرد

 این داستان مربوط به قوم آریایی می‌شود. قوم آریایی در همین اوان یعنی بین ۱۰ تا ۲۰ هزارسال پیش مهاجرت خود را از شمال روسیه شروع کرد و در منطقه گسترده‌ای از شمال تا جنوب اروپا و از ایران بزرگ تا هند پراکنده شد. مرکز اصلی خود را اَران به معنی سرزمین آریاییان که اکنون به ایران تبدیل شده است نام نهادند. قابل توجه است که همه نمادهایی که در این داستان استفاده شده، هنوز هم در بین آریاییان مشترک است.

این کتاب به عنصر مردانه درون مردان یا همان آنیما می‌پردازد.

خواندن کتاب مرد مرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ارتباط ادبیات و روان‌کاوی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مرد مرد

یک روز شکارچی غریبه‌ای به قصر پادشاه می‌آید. می‌پرسد «آیا کاری از دست من ساخته است؟ کارهای خطرناکی این اطراف نیست که من انجام دهم؟» پادشاه در جواب می‌گوید «البته می‌توانم راجع‌به جنگل به تو بگویم اما، منطقهٔ خطرناکی است. مردم به آنجا می‌روند دیگر باز نمی‌گردند. متوجه هستی! شانس برگشت بسیار کم است».

مرد جوان در پاسخ می‌گوید: «این درست از قماش کارهایی است که من دوست دارم». به هر حال، مرد جوان راهی جنگل می‌شود و نکته جالب این‌که، او تنها فقط همراه سگش می‌رود. آن‌ها مدت‌ها در جنگل پرسه می‌زنند تا این‌که به برکه‌ای می‌رسند. ناگهان دستی از آب بیرون می‌آید و سگ را می‌قاپد و به داخل آب می‌برد.

مرد جوان، بی‌آن‌که خود را ببازد، به آرامی می‌گوید: «پس این خودش است!».

او گرچه سگ را بسیار دوست می‌داشت و اصلا مایل نبود که او را رها کند، اما باید به قصر بازمی‌گشت. پس از بازگشت، سه شکارچی دیگر اجیر می‌کند و به برکه بازمی‌گردند و سطل به سطل شروع به خالی کردن آب برکه می‌کنند. هر کس تا به حال آب حوضی را با سطل خالی کرده باشد می‌داند که چه کار طولانی و طاقت‌فرسایی است.

بالاخره، آب برکه را خالی می‌کنند، در کف برکه مردی خوابیده که سر تا پایش را موهای بلند پوشانده است ـ موهایی اخرایی مثل آهن زنگ‌زده ـ شکارچیان او را به قصر پادشاه می‌برند و زندانی می‌کنند. پادشاه او را در قفسی آهنی حبس و در حیاط قصر آویزان می‌کند و اسمش را «آیرون‌جان» می‌گذارد و کلید قفل قفس را به ملکه می‌دهد... اجازه بدهید در اینجا داستان را برای چند لحظه متوقف کنیم.

مرد امروزی، وقتی به عمق روان خود نگاه کند، اگر تمام شرایط درست باشد، ممکن است، در عمق «آب» روحش، در منطقه‌ای که مدت‌هاست کسی به آنجا نرفته، مرد باستانی پرمویی را پیدا کند.

نظرات کاربران

مهدی
۱۳۹۹/۰۷/۱۹

سلام به همه. لطفا ارزونش کنید تا بتونیم بخریم. حتی با تخفیف 50% هم گرونه. ممنونم.

نرگس موسوی
۱۳۹۹/۰۹/۲۱

سلام از طاقچه برای گذاشتن این کتاب ممنونم من فیدیبو و کناب راه رو دارم انجا این کتاب رو نداشتن از لایو دکتر شیری متوجه شدم طاقچه دارد سالها قبل من برنامه طاقچه رو داشنم اما پاک کرده بودم با سپاس

- بیشتر
Zohreh
۱۴۰۱/۰۵/۲۳

مدت‌ها بود که به عنوان یک زن برای خواندن این کتاب تردید داشتم ولی بعد از مطالعه آن، خواندن آن را به زنان نیز توصیه می‌کنم. این کتاب به زنان (جهت شناخت و انتخاب درست همسر آینده) بینش می‌دهد که

- بیشتر
حسین
۱۳۹۹/۰۷/۲۰

نسخه چاپی این کتاب رو دارم میخونم و از همه نظر عالیه

Erfan Imani
۱۳۹۹/۰۸/۰۸

شماره پاوراگی ها درست نیست.متن هر پاورگی تو کتاب مال پاورقی شماره بعده.لطفا اصلاحش کنید😒 نمیشه این نقص رو با ترجمه بد یکجا هضم کرد.

NaC70
۱۴۰۰/۰۶/۰۹

کاش این کتابو صوتی شو هم بیارین

amirhosseinraei
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

من این کتاب رو مطالعه کردم بسیار خوب هست ارزش خرید و مطالعه رو داره البته باید صبور باشید.

Amir fathi
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

لطفا این کتاب رو هم جزو تخفیفی ها بگذارید

Benjamin
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

بدون شک جزو بهترین کتابهای روانشناسی تحلیلی هست و به نظرم برای جامعه مردان کتاب مقدسی به حساب میاد

زهرا میریان
۱۴۰۰/۰۸/۳۰

خیلی خوب بود 😊😊😊

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸)
یونگ می‌گوید، تمام درخواست‌های موفق از روان، شامل بده بستان می‌شوند. روان، اهل معامله است. اگر بخشی از وجود شما تنبل است و نمی‌خواهد کاری انجام دهد، این مشکل فقط با یک قول خشک و خالی هنگام تحویل سال حل نمی‌شود. این پیمان پایدارتر خواهد بود اگر شما به قسمت تنبل وجود خود بگویید: «بگذار من یک ساعت کار کنم، آن وقت تو هم می‌توانی یک ساعت ول بگردی... قبول؟».
مامان فاطمه نقلی
زخمی که آن‌قدر دردناک است که پسرک آن را بی‌اختیار در برکه فرو می‌برد. این، آن چیزیست که داستان می‌گوید. اما اگر ما به درون داستان برویم و در آن زندگی کنیم و تنها تماشاچی نباشیم، باید از خود بپرسیم که آن «چه زخمی است که تا به این حد دردناک است که باید آن را در آب فرو ببریم؟» این همان زخمی است که سعی می‌شود در مراسم ورود به مردان جوان یادآوری یا نشان داده شود و منظور از زخم، زخم روح Soul است؛ زخمی بر بدنه احساسات. گاه زخمِ سطحی یادآور زخم درون است. اجازه بدهید فهرستی از آسیب‌های درون، همان‌طور که از آسیب‌های خارجی گفتیم، بسازیم. دریافت نکردن هیچ آمرزشی و یا احسنتی از پدر، یک زخم است. رابرت مور Robert Moore می‌گوید «اگر شما مرد جوانی هستید و از سوی مردان مسن‌تر تحسین نشده‌اید، زخم خواهید برداشت»
مامان فاطمه نقلی
زنان می‌توانند در رحم خود یک جنین را به یک پسر تبدیل کنند. ولی فقط مردها می‌توانند پسر را به مرد تبدیل کنند. راهبران می‌گویند که پسر نیازمندِ تولدی دوباره است. این بار، متولد شدن از یک مرد.
Zohreh
پدر ـ دور از دسترس آلکساندر میچرلیخ روانشناس آلمانی در کتابش به نام جامعهٔ بدون پدر Society Without Father که راجع‌به بحران روابط پدر ـ پسری است، این چنین نتیجه‌گیری می‌کند: اگر پسر در تمام طول سال نبیند و نداند که پدر مشغول چه کاری است و از احوال او باخبر نباشد، حفره‌ای در روان او ایجاد می‌شود
مامان فاطمه نقلی
آنتونیو ماچادو Antonio Machado می‌گوید: ای راهروان، جاده‌ای نیست تنها ردپای بادهاست بر دریا رابرت بلای ] پای در ره نه، هیچ مپرس تا ره گویدت چگونه باید رفتن[
Violette
اولین تجلی اصلی آنیما تقریباً همیشه از طریق فرافکنی صورت می‌گیرد. مردی، زنی را می‌بیند، قلب به تپش می‌افتد و عاشق آن زن می‌شود. این پدیده فرافکنی آنیما است. فرافکنی یعنی این که قدرت این کشش از درون می‌آید نه از بیرون. درست مانند یک پروژکتور سینما که از درون خود تصویری را به بیرون، بر روی پرده می‌اندازد و شبه‌ای از واقعیت ایجاد می‌کند.
mo.howeyder
روان، اهل معامله است. اگر بخشی از وجود شما تنبل است و نمی‌خواهد کاری انجام دهد، این مشکل فقط با یک قول خشک و خالی هنگام تحویل سال حل نمی‌شود. این پیمان پایدارتر خواهد بود اگر شما به قسمت تنبل وجود خود بگویید: «بگذار من یک ساعت کار کنم، آن وقت تو هم می‌توانی یک ساعت ول بگردی... قبول؟».
Arash
نیروی رهبری «شیرمرد» کاملا برعکس است. این نیرو به جهت عملی پرقدرت، نه با خشونتی ولنگارانه، بلکه با اراده و اقتدار حرکت می‌کند. «شیرمرد» مخالف مدنیت نیست، ولی زیر یوغ مدنیت هم نمی‌رود.
مامان فاطمه نقلی
می‌گویند وقتی دوستی با خوشحالی می‌گفت «امروز ارتقا مقام و اضافه حقوق حسابی گرفتم.» یونگ در جواب می‌گفت: «خیلی متاسفم که این را می‌شنوم، اما اگر همه دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم، فکر می‌کنم بتوانی جان سالم به در ببری.» و اگر دوستی می‌آمد و با کمال شرمندگی و تاسف می‌گفت «مرا از کار اخراج کردند.» یونگ داد می‌زد «زنده باد! کیک و شیرینی بیاورید این خبر بسیار خوبی‌ست، حالا یک اتفاقی عالی خواهد افتاد».
Zohreh
مردها وقتی پسربچه‌ای بیش نیستند، پوست کلفت و خشن هستند و از دید آن‌ها زخمی که درد بگیرد خجالت‌آور است. در عالمِ پسرها زخمی که باعث شود بازی را ترک کنی، علامت بچه‌ننه بودن است. مرد واقعی، از پا نمی‌افتاد و ادامه می‌داد؛ حتی اگر که می‌بایست دل و روده‌اش را پشت سر روی زمین بکشد.
سینا

حجم

۳۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۳۵۵ صفحه

حجم

۳۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۳۵۵ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان