دانلود و خرید کتاب مبانی کارگردانی تئاتر الکساندر دین ترجمه مسعود اوحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی کارگردانی تئاتر اثر الکساندر دین

کتاب مبانی کارگردانی تئاتر

معرفی کتاب مبانی کارگردانی تئاتر

کتاب مبانی کارگردانی تئاتر اثر الکساندر دین و لانرس کارا، تمام چیزی را که باید درباره‌ی کارگردانی تئاتر بدانید، به شما می‌گوید. کتاب مبانی کارگردانی تئاتر را با ترجمه مسعود اوحدی در اختیار دارید. 

درباره‌ی کتاب مبانی کارگردانی تئاتر

 کتاب مبانی کارگردانی تئاتر که بر اثر سال‌ها تجربه‌ی الکساندر دین و لارنس کارا در زمینه‌ی کارگردانی تئاتر، تالیف شده است، در حقیقت کتاب راهنمای گام‌به‌گام برای کارگردانان تئاتر است. الکساندر دین و لانرس کارا در چند بخش به مباحث مختلف درباره‌ی کارگردانی تئاتر می‌پردازند و از اصول کار با بازیگر، اصول کارگردانی، شیوه‌ی کار در صحنه‌های مرکزی، روال تولید و ... صحبت می‌کنند.

کتاب مبانی کارگردانی تئاتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به کارگردانی و تئاتر علاقه دارید، کتاب مبانی کارگردانی تئاتر را حتما بخوانید. این اثر برای دانشجویان رشته کارگردانی نیز اثری مفید و خواندنی است. 

بخشی از کتاب مبانی کارگردانی تئاتر

وقتی یک مفهوم یا ایده بازآفرینی می شــود یا شــکل عینی وملموســی به آن داده می‌شود، این مفهوم قدرت آن را پیدا می‌کند که میزان معینی از احســاس را به ناظر منتقل کند. همین شــیء (هنری) که در تطابق با اصول هنر بازآرایی شــده، قادر به انتقال یا پیشــنهاد چیزی بیش از شیء مورد اشاره است. این شــیء هنری یا اثر، می تواند جوهرة خود را که حاصل جمع صفات و خصایل خودش است، منتقل کند. این حالت اســت. به عنوان مثال، ممکن اســت شخصی تصویری از یک هیمۀ آتش را نقاشی کند که بیننده می‌تواند در آن شــعله‌ها، کنده‌های هیزم و ذغال‌ها را تشــخیص دهد. از طرف دیگر، هنرمند واقعی هیمۀ آتشــی را نقاشــی می‌کند که شاید شــما نتوانید این چیزها را در آن ببینید ولی به جای آن گرمی، صمیمیت، امنیت و مهر خانوادگی را احســاس می کنید. قدرت هنر در این فراتابی جوهرة شــیء یا موضوع نهفته اســت.

گر در نقاشی یک صحنۀ جنگ، جزئیات نقاشی شامل کشتار و حمله ای هراس آور باشد، بیننده احساسی معیــن و قطعی از چگونگی جنگ خواهد داشــت، اما اگر هنرمند در برداشــت خــود از صحنۀ جنگ نیزه‌ها، تبرهــا، کلاه خودهــا و هیئت جنگجویان را طوری در کنار هم بچیند کــه خطوط و مواضع آن‌ها در تقابل و در مجاورت یکدیگر باشــد، آن وقت احســاس شــدیدتر و حادتری از جنگ به تماشــاگر منتقل خواهد شد. در حقیقــت، چنانکــه بعدها در تمرین های فصل ترکیب بندی خواهیم دیــد، هیجان،ترس، دلهره ونگرانی را می توان فقط از طریق اســتفاده از خطوط، حجم ها و دیگر اصول طراحی، و به طور انتزاعی به تماشــاگر منتقل کرد. حتی اگر (ماده) موضوع از تصویر حذف شود، شکل (فرم) محض به کیفیت حالت فرصت نشوونما خواهد داد که این کیفیت عواطف تماشــاگر را تحریک می کند. به‌همین‌ترتیب، خود شــکل یا ساختار یک نمایشنامه ممکن است هیجان، ترس و زندگی تپنده یا آرامش، درون ـ نگری و غم یا تلخی، طنز و مسائل ظاهری و سطحی را منتقل کند.

فهرست 

  • مقدمه
  • بازیگر 
  • پنج اصل کارگردانی تئاتر
  • شیوه‌ی اجرا در صحنه‌های مرکزی (میدانگاهی)
  • روال تولید 
  • پی‌افزود
  • نمایه

نظرات کاربران

adelnia60
۱۳۹۹/۱۱/۰۴

لطفا نسخه ebup این کتاب رو موجود کنین .ممنون

کاربر 7250988
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۱۴ صفحه

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۱۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان