دانلود کتاب صوتی دروغگویی روی مبل با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دروغگویی روی مبل اثر اروین  د. یالوم

دانلود و خرید کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

معرفی کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

کتاب صوتی دروغگویی روی مبل رمانی از اروین یالوم نویسنده و روان‌پزشک آمریکایی است. این رمان نیز مانند دیگر آثار داستانی یالوم بازتاب‌دهنده‌ی نظریات علمی او در روان‌درمانی اگزیستانسیال است. یالوم در این رمان بر رابطه‌ی روان‌درمان‌گر و درمان‌جو تمرکز کرده و با الهام‌گرفتن از رخداد‌هایی واقعی، نگاهی نو به این رابطه انداخته و آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

کتاب صوتی دروغگویی روی مبل رمانی دیگر از مجموعه آثار داستانی اروین یالوم، روان‌پزشک، نویسنده‌ و مبدع روان‌کاوی اگزیستانسیال است. یالوم در این رمان رابطه‌ی درمان‌گر و درمان‌جو را در فرآیند روان‌کاوی بررسی می‌کند. خلاقیت ویژه‌ی یالوم که از آثار بی‌نظیری همچون «وقتی نیچه گریست» به یاد داریم، از مسئله‌ای که می‌توانست غامض باشد و ملال‌آور، داستانی زیبا و خواندنی خلق کرده است.

سال‌هاست مراجعه به روان‌کاو به‌عنوان راهی برای عبور از مشکلات کوچک و بزرگ روحی مطرح است. مشکلاتی که زندگی مدرن و شلوغ امروزی در دامن همگان انداخته و وجودشان اصلا چیز عجیبی نیست. حالا که روان‌کاوی انتخاب بسیاری از مردم برای بهبود شرایط روحی‌شان است، یالوم به مرزهای اخلاقی و حرفه‌ای روان‌کاوی نگاهی جدی‌تر انداخته است؛ به‌ویژه این‌که روان‌کاو تا کجا می‌تواند پیش برود و کجا باید توقف کند. روابط بین روان‌کاو و درمان‌جو پیش‌تر موضوع پژوهش‌های بسیاری بوده است. گاهی نزدیکی بیش‌ازمعمول دو سوی این رابطه بی‌ارتباط با مکانیزم‌های روانی نیست.

کتاب صوتی دروغگویی روی مبل ۲۹ فصل دارد و داستان آن حول سه روان‌کاو به نام‌های «سیمور تروتر»، «ارنست لش» و «مارشال اشتریدر» می‌گذرد. داستان با تروتر روا‌پزشک ۷۱ساله‌ و پرونده‌ی تازه بازشده‌ی اخلاقی او آغاز می‌شود و مسئول رسیدگی به این پرونده روان‌پزشک دیگری به نام ارنست لش است. تروترِ باتجربه که پیش‌تر رئیس انجمن روان‌پزشکان آمریکا نیز بوده، از آغاز کار حرفه‌ای خود، شیوه‌ای متفاوت از دیگران در پیش گرفته است. او حالا در جایگاه متهم قرار گرفته، به‌عنوان درمان‌گری که مرزهای اخلاق حرفه‌ای را رد کرده و با درمان‌جویش که سال‌ها از او جوان‌تر است رابطه‌ای خلاف تعهدات خود برقرار نموده است. پرونده‌ی تروتر تنها بخشی از این رمان است اما ردش تا انتهای رمان و در ماجراهای دیگر نیز دیده می‌شود. قالب اصلی ماجراهای بعد مانند آن‌چه در دیگر آثار اروین یالوم دیده می‌شود، جلسه‌ی روان‌کاوی است.

بعد از ماجرای تروتر، ارنست لش و استادش مارشال اشتریدر هستند که با چالش روبه‌رو می‌شوند. چالشی که ذهن خواننده را به خود درگیر می‌کند و پابه‌پای خود تا پایان می‌کشاند. یالوم علاوه‌بر آن‌چه بدان اشاره کردیم، مسائل بنیادین و اخلاقی دیگری را نیز واکاویده است. از این‌رو مخاطبان کتاب صوتی دروغ‌گویی روی مبل طیف وسیع و عامی است و محدود به قشر خاصی نمی‌شود. ویژگی اصلی قلم بی‌نظیر اریون د یالوم این است که سخت‌ترین و عمیق‌ترین مسائل فکری را در قالب داستانی جذاب مطرح می‌کند. او به‌درستی خود را «قصه‌گو» نامیده است.

کتاب صوتی دروغگویی روی مبل با ترجمه‌ی حسین کاظمی یزدی و خوانش گروه خوانندگان، توسط نشر جیحون منتشر شده است.

شنیدن کتاب صوتی دروغگویی روی مبل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی، رمان و به‌خصوص کسانی که از خوانش داستان‌های عمیق و روانکاوانه لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ی اریون یالوم

اروین دیوید یالوم، روان‌پزشک و نویسنده‌ی مشهور آمریکایی و مبدع روان‌کاوی اگزیستانسیال است. او در سیزدهم ژوئن سال ۱۹۳۱ در واشنگتن‌دی‌سی به دنیا آمد. والدینش پانزده سال پیش از تولد اروین به آمریکا مهاجرت کرده بودند. یالوم از دوران کودکی به مطالعه علاقه نشان می‌داد. پس از گذراندن دوره‌ی دبیرستان خود، وارد دانشگاه جورج واشنگتن شد و پس از فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه، برای ادامه‌ی تحصیل به دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه بوستون رفت. یالوم در سال ۱۹۵۶ تحصیلاتش را در دانشگاه بوستون به پایان رساند و دوره‌ی کارآموزی خود را آغاز کرد. او در سال ۱۹۶۳ به عضویت هیئت علمی دانشگاه استنفورد درآمد و بعدها به جایگاه مدیریتی دانشگاه نیز دست یافت. بزرگ‌ترین دستاوردهای یالوم نظریه‌پردازی و ارائه‌ی روش‌های جدید روان‌کاوی بود. علاوه‌بر نقش او در روان‌درمانی گروهی، ابداع روان‌کاوی اگزیستانسیال یا وجودگرا بزرگ‌ترین گام او در خدمت به پیشرفت علم روان‌شناسی است.

یالوم سال‌ها بر روی روان‌کاوی کار کرد و پژو‌هش‌های او در قالب کتاب و مقاله منتشر شد. مهم‌ترین کتاب او در این زمینه «روان‌درمانی اگزیستانسیال» است که در آن تئوری خود را به‌طور کامل توضیح داده است. بسیاری از کتاب‌های علمی یالوم به عنوان مرجع در دانشگاه‌های مختلف دنیا تدریس می‌شود. اروین یالوم تنها به نوشتن کتاب‌های علمی بسنده نکرده است. رمان‌های او که بستری برای ارائه‌ی نظریاتش در روان‌کاوی وجودگراست، بخش مهمی از آثار او را تشکیل داده است. بخش مهمی از شهرت یالوم در بین عامه‌ی مردم نیز مرهون رمان‌های اوست. استعداد یالوم در داستان‌پردازی، استقبال مخاطبان کتاب را در سطحی وسیع در جای‌جای جهان برانگیخت و بسیارانی را با نظریاتش آشنا کرد. «وقتی نیچه گریست»، «مسئله‌ی اسپینوزا»، «درمان شوپنهاور»، «جلاد عشق و دیگر داستان‌های روان‌درمانی»، «دروغ‌گویی روی مبل»، «مامان و معنای زندگی» و «خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان‌درمانی دیگر» نام آثار داستانی جذاب و پرطرفدار یالوم است. از کتاب‌های علمی و غیرداستانی یالوم باید به «تئوری و عمل در روان‌درمانی گروهی»، «هنر درمان»، «خیره به خورشید نگریستن»، «یالوم‌خوان‌ها»، «من چگونه اروین یالوم شدم» و «مسئله مرگ و زندگی است» اشاره کرد. از یالوم بارها و به عناوین مختلف تقدیر شده است. جایزه‌ی ادوراد استرکر، جایزه صندوق بنیاد تحقیقات در روانپزشکی توسط انجمن روانپزشکی آمریکا، جایزه فلوشیپ مرکز مطالعات پیشرفته در علوم رفتاری، جایزه کمک هزینه تحصیلی توسط بنیاد راکفلر (بلاجیو، ایتالیا)، تنها بخشی از جوایزی است که برای فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود دریافت کرده است. اروین یالوم با نویسنده‌ای به نام مریلین ازدواج کرد و رابطه‌ی بسیار عمیق و عاشقانه‌ای با او داشت. همسرش در سال ۲۰۱۹ درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس اروین  د. یالوم
اروین د. یالوم
آمریکایی | تولد ۱۹۳۱

اروین د. یالوم روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است. او استاد بازنشسته روانپزشکی در دانشگاه استنفورد و همچنین نویسنده روایت‌های واقعی و تخیلی داستانی و آثار فلسفی و روانشناسانه است.

نظرات کاربران

novelist
۱۳۹۹/۰۷/۰۶

یه نسخه صوتی واقعا عالی که از گوش دادن بهش لذت خواهید برد. از اون گذشته، درک رمان های جذاب اروین یالوم واقعا لذت بخشه، مسائل عمیقی رو مطرح میکنه و خیلی در پروروندن اونا متبحره. دروغگویی روی مبل درباره سختی

- بیشتر
جبارپور
۱۴۰۰/۰۳/۳۰

یکی دیگر از شاهکارهای یالوم، کالبد شکافی و آسیب شناسی روابط زناشویی، خصوصاً متمرکز بر موضوع خیانت. به هر کسی که به زندگی اش اهمیت می‌دهد و خواهان پایداری و مراقبت از رابطه میباشد، توصیه میگردد.

sobh
۱۳۹۹/۱۰/۲۲

برای گویندگی کتاب زحمت زیادی کشیده شده، موضوع کتاب نیز برای علاقمندان به حوزه روانشناسی جالب است.

مهسا
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

این کتاب بسیار جذاب هست. در واقع این کتاب داستان زندگی چندین شخصیت است که در طول داستان به طور پیش بینی نشده ای تغییر می کنند و کارهایی را انجام می دهند که از آن ها هیچ وقت انتظار

- بیشتر
Amin momtahan
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

تا جایی که اندک سواد بنده یاری می‌کند lying on به معنی تکیه کردن یا دراز کشیدن هست یعنی اینجا اسم کتاب بنظرم میشه روی مبل یا کاناپه دراز کشیده lying به تنهایی به معنی دروغگویی هست و با حرف اضافه

- بیشتر
M.L
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

در مورد یه درمانگر هست که میخواد یه بیمار رو که هیچکس با هیچ روشی نتونسته بهش کمک کنه، درمان کنه. یه جورایی مجبور میشه یه راه عجیب رو برای درمان انجام بده، راهی که خودش مخالفش بوده. ولی بالاخره انجامش

- بیشتر
كاربر ١٣٩١٢٢٢
۱۴۰۰/۰۱/۲۴

عالی آموزنده بود به شناخت افراد پیرامون کمک می کند بسیاری از مشکلات رفتاری ریشه در گذشته و روان افراد دارد

عادل تنها
۱۴۰۲/۰۴/۲۹

این کتاب عالیه. حتما توصیه میکنم. هرچقدر داستان جلو رفت، جذاب تر و غیر قابل پیش بینی تر شد. نویسنده شخصیت های داستان رو فوق العاده عالی و با جزئیات زیاد توصیف و معرفی میکنه. با همه ی شخصیت های داستان

- بیشتر
arman.kamali
۱۴۰۰/۰۲/۰۶

کتاب عالی با گویندگی عالی واقعا خوندنشو پیشنهاد میکنم

somaye.yaghoobi
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

در کل قلم اروین عالیه و گویندگی راوی و اوایل کتاب خوبه اما یه جاهایی مثلا فصل هفت شبیه دوبله کارتون بچگانست

زمان

۱۷ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۵۲۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۷ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۵۲۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۰۱,۰۰۰
۵۰,۵۰۰
۵۰%
تومان