دانلود و خرید کتاب خصوصی‌سازی پول فریدریش فون هایک ترجمه امیررضا عبدلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خصوصی‌سازی پول اثر فریدریش فون هایک

کتاب خصوصی‌سازی پول

انتشارات:نشر آماره
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خصوصی‌سازی پول

کتاب خصوصی‌سازی پول، نوشته فردریش فون‌هایک، یک اثر خواندنی در حوزه‌ی اقتصاد است که راه‌حلی برای رفع تورم ارائه می‌کند. کتاب خصوصی‌سازی پول را با ترجمه‌ی امیررضا عبدلی و محمد جوادی بخوانید. 

درباره‌ی کتاب خصوصی‌سازی پول

 یکی از مشکلات اقتصادی دنیای امروز، بالا رفتن نرخ تورم و به دنبال آن بیکاری، گرانی و نابودی سیستم اقتصادی کشورها است. حتی ملایم‌ترین تورم‌ها نیز به رکود اقتصادی، از بین رفتن فرصت‌های شغلی و بیکاری می‌انجامد. جامعه‌ی موفقی که از هر لحاظ موفق باشد، نمی‌تواند در چنین وضعیتی به حیات خود ادامه دهد. بنابراین لازم است که برای از بین رفتن تورم، چه کوچک و چه بزرگ، راه چاره‌ای اندیشید. فردریش فون‌هایک در کتاب خصوصی‌سازی پول به ارائه‌ی پیشنهاداتی می‌پردازد که به دولت‌ها و فعالان اقتصادی کمک می‌کند تا بر اساس آن، جلو تورم را بگیرند.

کتاب خصوصی‌سازی پول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب خصوصی‌سازی پول یک اثر خواندنی و کاربردی برای تمام فعالان حوزه‌ی اقتصاد است. 

بخشی از کتاب خصوصی‌سازی پول

ین یک طرح پیشنهادی عینی برای آینده نزدیک و فرصتی برای آزمون چارچوبی فراگیرتر است:

«کشورهای بازار مشترک، ترجیحاً به همراه کشورهای بیطرف اروپا و احتمالاً بعدها کشورهای آمریکای شمالی، از طریق معاهدات رسمی متقابلاً متعهّد میشوند که در سرتاسر قلمرو آن‌ها از طرف نهادهای قانونی هیچ‌گونه منعی بر مبادلات آزاد ارزهای این کشورها (شامل سکّه‌های طلا) یا انواع مشابه فعّالیّت‌های آزاد بانکداری اعمال نشود»

این در وهله اوّل به معنای برچیدن هر نوع کنترل ارز یا مقرّرات انتقال پول بین این کشورها و به‌مثابه آزادی کامل در استفاده از هر یک از ارزهای این کشورها در قراردادها و حسابداری است و علاوه بر این، به این معناست که هریک از بانک‌های واقع در این کشورها برای تأسیس شعبه در کشوری دیگر، فرصتی رقابتی و برابر با بانکهای داخلی آن کشور خواهند داشت.

هدف این طرح، اِعمال یک انضباط بسیار ضروری بر سازمان‌های پولی و مالی موجود است؛ به‌طوری‌که هیچ‌یک از آنها در هیچ برهه‌ای از زمان نتواند پولی منتشر کند که به‌طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از پول‌های سایر سازمان‌ها مفید و معتبر باشد. وقتی عموم مردم با گزینه‌های مختلف جدید خود آشنا شوند، هرگونه انحرافی از مسیر تأمین یک پول قابل اطمینان، بلافاصله به جایگزین کردن فوری پول متخلّف با سایر ارزها منجر خواهد شد. وقتی کشورها از ترفندهای مختلفِ پنهان کردنِ موقّت تأثیرات اَعمال خود از طریق «حمایت» از ارز ملّی، محروم شوند آنگاه مقیّد خواهند شد تا ارزش ارزهای خود را به نحو قابل قبولی پایدار نگه دارند.

نظرات کاربران

Farzane H
۱۳۹۹/۱۱/۲۶

لطفا از هایک و روتبارد بیشتر کتاب بزارید🙏🌷

Alireza
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

کتابی عالی که جایش بسیار خالی بود

hamidshp
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

کتاب خیلی جذابی بود

yosef
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

کاش نسخه صوتی این کتاب ها رو هم تولید کنید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
عالِم علم اقتصاد نباید در بند ضرورت‌های سیاسی امروز باشد. من هیچ‌گاه از پافشاری بر این حقیقت باز نخواهم ایستاد: وظیفه اقتصاددان باید امکان‌پذیر کردن غیرممکن‌های سیاسی امروز باشد. تصمیم اینکه در این لحظه چه می‌توان کرد بر عهدهٔ سیاستمدار است، نه اقتصاددان.»
Saeed.Rafiee

حجم

۳۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۳۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان