دانلود و خرید کتاب دیجیتال مینیمالیسم کال نیوپورت ترجمه زهرا حسینیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیجیتال مینیمالیسم اثر کال نیوپورت

کتاب دیجیتال مینیمالیسم

معرفی کتاب دیجیتال مینیمالیسم

کتاب دیجیتال مینیمالیسم، اثر کال نیوپورت، به ما کمک می‌کند تا با کناره گرفتن از حواشی دنیای مجازی، گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ برای خودمان بسازیم. کتاب دیجیتال مینیمالیسم را با ترجمه‌ی زهرا حسینیان بخوانید.

درباره‌ی کتاب دیجیتال مینیمالیسم

جذابیت غیر واقعی دنیای مجازی گاهی آنقدر زیاد است که ما را وادار می‌کند زمان زیادی را صرفش کنیم. آن هم در صورتی که می‌دانیم چقدر به زندگی واقعی‌مان که از دنیای مجازی خارج است ضربه می‌زنیم. چه اتفاقی برای ما رخ می‌دهد که ما را وادار می‌کند تا چنین رفتار کنیم؟ چگونه می‌توانیم گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ برای خودمان بسازیم که به ما امکان لذت بردن و کشف زندگی را بدهد؟ کال نیوپورت با کتاب دیجیتال مینیمالیسم پاسخ این پرسش‌ها را می‌دهد.

 کتاب دیجیتال مینیمالیسم راهنمای ما برای داشتن یک زندگی متعادل است. زندگی که در آن هم به فضای مجازی و جذابیت‌های آن برسیم و هم زندگی واقعی‌مان را از یاد نبریم و از آن غافل نشویم.  در این کتاب، با نمونه‌های بسیاری از مینیمالیست‌های دیجیتال مواجه خواهید شد؛ کسانی که با کاهش شجاعانه‌ی زمان سپری‌شده در اینترنت، از این زمان برای تمرکز بر تعداد کمی از فعالیت‌های بسیار باارزش استفاده کرده‌اند و بدین ترتیب، شاهد تغییرات مثبت بزرگی بوده‌اند. کتاب دیجیتال مینیمالیسم دو بخش دارد: نیوپورت در بخش اول به بررسی نمونه‌های متنوعی از زندگی‌های واقعی از کشاورزان تا برنامه‌نویس‌ها، شیوه‌های رایج مینیمالیست‌های دیجیتال و ایده‌های حمایت‌کننده آن‌ها می‌پردازد. و در بخش دوم نشان می‌دهد که چگونه مینیمالیست‌های دیجیتال روابط خود را با شبکه‌های اجتماعی بازنگری می‌کنند و لذت‌های خارج از دنیای دیجیتال را از نو کشف می‌کنند. او همچنین راهکارهایی نیز ارائه می‌دهد که برای به دست آوردن کنترل دوباره بر زندگی‌مان به آن‌ها احتیاج داریم. راهکارهایی که پاکسازی دیجیتال نام دارند.

کتاب دیجیتال مینیمالیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب دیجیتال مینیمالیسم برای تمام کسانی که وقتشان را بیش از اندازه برای فضای مجازی صرف می‌کنند، کتابی کاربردی است. اگر حس می‌کنید در چنگال فضای مجازی گرفتار شدید و فرصت رسیدن به زندگی واقعی را از دست دادید، کتاب دیجیتال مینیمالیسم برای شما است. 

درباره‌ی کال نیوپورت 

کالوین نیوپورت، نویسنده‌ی کتاب کار عمیق و دیجیتال مینیمالیسم، مهندس کامپیوتر و استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون ، در ۲۳ جون ۱۹۸۲ متولد شد. او در زمینه نظریه سیستم‌های توزیع شده تحقیق می‌کند و علاوه بر کارهای دانشگاهی، در زمینه تعامل و کنش بین فرهنگ و تکنولوژی پژوهش می‌کند.. او نویسنده‌ی شش کتاب خودیاری است. کتاب‌های او در زمینه‌ی موفقیت در دانشگاه و موفقیت در زمینه‌های کاری است که به بیش از ۲۵ زبان دنیا ترجمه شده است. نوشته‌ها و نظریات کال نیوپورت مورد توجه نشریاتی مثل نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشینگتون پست، نیویورکر و اکونومیست قرار گرفته است.

بخشی از کتاب دیجیتال مینیمالیسم

اصطلاح مشترک کاربردی در این گفت‌وگوها دربارهٔ زندگی دیجیتال مدرن، خستگی بود. این به آن معنا نبود که هر یک از برنامه‌های کاربردی یا وب‌سایت‌ها به‌خودی‌خود بد بودند. بسیاری از افراد به‌روشنی توضیح می‌دادند مسئله تأثیر کلی سرگرمی‌های خیره‌کنندهٔ بسیار متنوعی است که توجه آن‌ها را به‌شدت به خود جلب می‌کنند و خُلق‌وخویشان را تغییر می‌دهند. مشکل آن‌ها با این فعالیت جنون‌آسا چندان به جزئیات مرتبط نیست، بلکه با این واقعیت در ارتباط است که استفاده از تکنولوژی به‌طور فزاینده‌ای از کنترل‌شان خارج می‌شود. افراد کمی می‌خواهند زمان زیادی را آنلاین باشند، اما این ابزارها راهی برای پرورش اعتیادهای رفتاری دارند. تمایل به استفاده از توییتر یا به‌روزکردن سایت رِدیت، مانند یک تیک یا وسواس عصبی می‌شود که زمان طولانی و نامحدود را به زمان‌های بسیار کوچکی تبدیل می‌کند تا ضرورت حضور در این سبک زندگی را تأیید کند؛ همان سبکی از زندگی که سخت به آن مشغول‌اند.

سؤال واضح بعدی این است که چطور خود را درگیر این آشفتگی کردیم. طبق تجربهٔ من، بیشتر افرادی که با بخش آنلاین زندگی‌شان مبارزه می‌کنند، انسان‌هایی بی‌اراده و احمق نیستند. بلکه متخصصانی موفق، دانشجویانی کوشا و والدینی بامحبت‌اند؛ آن‌ها منظم‌اند و اهداف بزرگی را دنبال می‌کنند. با این حال، برنامه‌ها و سایت‌ها از صفحهٔ نمایش تلفن‌همراه و تبلت سرک می‌کشند. این برنامه‌ها در بین بسیاری از وسوسه‌ها ـ که روزانه با موفقیت در برابرشان مقاومت می‌کنیم ـ منحصربه‌فردند و به‌شکلی باورنکردنی موفق می‌شوند تا بسیار گسترده‌تر از نقش اصلی خود شوند.

بزرگ‌ترین دلیل وقوع این اتفاق این است که بسیاری از این ابزارهای جدید، به آن اندازه بی‌ضرر و سالم نیستند که ابتدای استفاده به نظر می‌آیند. مردم به علت تنبلی، تسلیم صفحه‌های نمایش نمی‌شوند، بلکه میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری شده است تا این نتیجه اجتناب‌ناپذیر شود. پیش‌تر اشاره کردم که ما به درون زندگی دیجیتالی لغزیدیم و مشتاق این اتفاق نبودیم. همان‌طور که بعد استدلال خواهم کرد، احتمالاً دقیق‌تر آن است که بگوییم شرکت‌هایی با وسایل بسیار گران و باکیفیت و نیز شرکت‌های خوشه‌ای اقتصاد توجه، ما را به درون این زندگی پَرت کرده‌اند، چراکه دریافته‌اند ثروت عظیمی در این فرهنگ وجود دارد؛ فرهنگی که ابزارها و برنامه‌ها بر آن تسلط پیدا کرده‌اند.

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظرات کاربران

1450
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

به نظرم کتاب خوبیه. درباره اون چیزی صحبت می کنه که من گرفتارش شدم. فضای مجازی جذاب که ما رو از زندگی واقعیمون دور کرده. برای همین خیلی دوست دارم بخونمش. ولی گرونه. خیلی گرونه. از طاقچه خواهش می کنم یه تخفیف خوب

- بیشتر
amir mojiry
۱۳۹۹/۱۱/۱۷

من ترجمه‌ی دیگه‌ی این کتاب رو خوندم و به نظرم خیلی خوب بود. اما فکر کنم عنوان دیجیتال مینیمالیسم غلطه. مینیمالیسم اسمه و اگه قراره بعد از دیجیتال بیاد باید به مینیمالیست تبدیل بشه که صفته.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
«برای زندگی به جنگل رفتم، زیرا آرزو داشتم سنجیده زندگی کنم و فقط با واقعیت‌های اساسی زندگی مواجه شوم و بفهمم آیا آنچه را که زندگی باید بیاموزد، یاد گرفته‌ام؟ نمی‌خواستم وقتی به آخر عمرم رسیدم، متوجه شوم که زندگی نکرده بودم.»
میلاد و‌ ریحانه
اصلی‌ترین اشتغال ذهنی ثورو محاسبه است... . او می‌گوید: محاسبه کنید، سبک‌سنگین کنید که دقیقاً چه‌چیزی به دست می‌آورم یا از دست می‌دهم؟
parvaz

حجم

۲۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان