دانلود و خرید کتاب حیوانات شبگرد خوان مایورگا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حیوانات شبگرد اثر خوان مایورگا

کتاب حیوانات شبگرد

انتشارات:نشر آواژ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حیوانات شبگرد

کتاب حیوانات شبگرد، اثر بی‌نظیر و خواندنی خوان مایورگا، نمایشنامه‌نویس اسپانیایی است. او در حیوانات شبگرد شرایط زندگی خارجی‌هایی که در اسپانیا هستند را در قالب داستانی خواندنی با اتفاقاتی غیر قابل باور و نفس‌گیر روایت می‌کند. 

درباره‌ی کتاب حیوانات شبگرد

حیوانات شبگرد، روایتی عجیب از زندگی آدم‌های خوب است که کم‌کم خشونت به جای جای زندگی‌شان رخنه می‌کند. خوان مایورگا داستان زندگی زنان و مردانی را نوشته است که دنیایی مملو از تنهایی و رازهای پنهان و نهان دارند؛ اما در عین حال در جغرافیایی شلوغ زندگی می‌کنند. مردمان خوبی که در همسایگی هم زندگی می‌کنند، در کارهای روزمره به هم کمک می‌کنند اما با شنیدن خبری که به نفع همسایه‌شان نیست، شرایط را به نفع خود تغییر می‌دهند و یکی، دیگری را به اسارت خویش درآورد. در حیوانات شبگرد شخصیت‌هایی را می‌بینیم که جفت جفت با هم هستند. اما با دنیاهایی متفاوت و افکاری غریب در سر. هر کدام از این جفت‌ها در یک طبقه‌ی ساختمانی زندگی می‌کنند. همین هم استعاره‌ای از زندگی‌هایشان است. زندگی‌های متفاوت طبقات مختلف جامعه. سرگرمی‌های متفاوت و در نهایت چیزی که این دو را بهم پیوند می‌دهد...

کتاب حیوانات شبگرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب حیوانات شبگرد برای علاقه‌مندان به نمایشنامه‌هایی معمایی و پر از ماجرا، تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

درباره‌ی خوان مایورگا

خوان آنتونیو مایورگا روئانو، ۶ آپریل ۱۹۶۵ میلادی در مادرید اسپانیا به دنیا آمد. مایورگا یکی از درام‌نویسان اسپانیایی شناخته شده در بین هم نسلان خویش است. خوان مایورگا در سال ۲۰۰۷، بابت آثارش، برنده جایزه ملی تئاتر شد. ویژگی برجسته‌ی آثار او این است که نوشته‌هایش همیشه بازخوان گذشته بوده‌اند. مایورگا به خوبی می‌تواند آن‌ها را زیر نور حال ببیندِ بی آنکه بخواهد آن‌ها را اسیر دست رئالیسم‌ کند. خوان مایورگا کتاب حیوانات شبگرد را به سفارش Royal Court لندن درباره‌ی شرایط سیاسی اسپانیا نوشته است. در حقیقت حیوانات شبگرد درباره‌ی شرایط کنونی خارجی‌هایی که در اسپانیا هستند، نوشته شده است.

بخشی از کتاب حیوانات شبگرد

هنوز نمی‌دونم. واقعاً می‌گم، هنوز نمی‌دونم ازتون چی ممکنه که بخوام. اما الان فقط ازتون می‌خوام که با من مشروب بخورید. برای امروز همین می‌تونه کافی باشه. کسی از فرداش خبر نداره. قطعاً فردا چیزِ تازه‌ای به ذهنم می‌رسه. اما خیالتون راحت باشه، چیز سخت یا غیر اخلاقی ازتون نمی‌خوام. مطمئناً با موارد جنسی هم سر و کار نخواهیم داشت. شانس آوردید که طرف حسابتون منم. نه مجبورتون می‌کنم تا برای من کار کنید، و نه حتی مجبورتون می‌کنم تا کارهای غیر قانونی انجام بدید. بهتون دست درازی نمی‌کنم. شاید یه روز ازتون بخوام تا با هم کمی حرف بزنیم، و روز دیگه ازتون بخوام تا با هم بریم بیرون و چرخی بزنیم. مطمئناً چیز بدی یا شرم آوری ازتون در خواست نمی‌کنم. ازتون می‌خوام تا برام داستانی بخونید یا جوک‌های خنده‌دار بگید... شاید بعضی وقت‌ها ازتون بخوام تا یه سری کارهای سخت و نامعمول انجام بدید، اما نه به قصد توهین کردن به شما، فقط برای محک زدن آمادگیتون در برابر درخواست‌های من. فقط یه چیز برام مهمه، دیدن آمادگی شما. برای چند روزی صبر می‌کنم تا شما منو فراموش کنید اما همیشه کاری می‌کنم تا متوجه حضور من بشید. شاید ازتون بخوام تا برام دعایی بخونید، یا اینکه آوازی از سرزمینی که ازش اومدید. نه برای اینکه بخوام شما رو اذیت کنم، فقط برای اینکه بهتون نشون بدم این اختلاف بین ما چقدر طبیعیه. هرگز نمی‌خوام که شما رو شرمزده کنم. در نهایت، کی می‌دونه، شاید یه روزی شما بتونید اجازه اقامت بگیرید. در عین حال ما با هم زندگی می‌کنیم. فردا طبق معمول همیشه، رأس ساعت، همدیگه رو توی راهرو می‌بینیم و برای هم آرزوی داشتن یه روز کاری خوب رو می‌کنیم. می‌خوام که شما اونجا باشید. سعی نکنید فرار کنید. چون من حواسم به شما هست. سعی نکنید کاری علیه من انجام بدید، من فکر همه جا رو کردم تا همه چیز طبق برنامه و مرتب پیش بره. من حواسم همیشه به کوچک‌ترین جزئیات هست. ازتون چیز شرم‌آوری درخواست نمی‌کنم. خیالتون راحت باشه. از همین حالا هم شروع می‌کنیم. با همین بطری شراب. به سلامتی... به سلامتی شما و زندگی آینده‌تون توی این کشور پیر.



نظرات کاربران

آویشن
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

تأثیرگذار بود

میس سین
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

فیلمش که عالی بود حتما توصیه میکنم ببینید یا کتاب رو بخونید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۴۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان