دانلود و خرید کتاب گذر از زمستان یاسمینا رضا ترجمه پویا وکیل‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گذر از زمستان اثر یاسمینا رضا

کتاب گذر از زمستان

معرفی کتاب گذر از زمستان

کتاب گذر از زمستان، نمایشنامه‌ای خواندنی و جالب از یاسمینا رضا، نویسنده‌ی نمایشنامه‌ی مشهور خدای کشتار است. کتاب گذر از زمستان را با ترجمه‌ای روان و عالی از پویا وکیل‌زاده و پیام خرامش در اختیار دارید. 

درباره‌ی کتاب گذر از زمستان

کتاب گذر از زمستان دومین اثری است که یاسمینا رضا در حیطه‌ی ادبیات نمایشی نوشته است. داستان گذر از زمستان در سال ۱۹۸۵ اتفاق می‌افتد. در کوهستانی در سوئیس و در مکانی واحد که باغ یک پانسیون در استراتِن (S‌tratten) است. گذر از زمستان حول روابط افراد خانواده‌ای است که با هم زندگی می‌کنند. خبر مرگ یکی از افراد فامیل می‌رسد و حالا قوم و خویش‌ها باید برای مراسم او از محلی که دور هم جمع شده‌اند، بروند. اما کورت بلینسک که همراه همسرش  برای مراسم خاکسپاری نرفته است، دنبال راهی می‌گردد تا به یکی از افراد حاضر در آنجا نزدیک بشود...

کتاب گذر از زمستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب گذر از زمستان برای دوست‌داران ادبیات نمایشی و علاقه‌مندان به نوشته‌های یاسمینا رضا، کتابی جذاب و خواندنی است. 

درباره‌ی یاسمینا رضا

یاسمینا رضا در ۱ مه ۱۹۵۹ در پاریس از پدری نیمه ایرانی و نیمه روس، و مادری مجارستانی متولد شد. یاسمینا رضا کار حرفه‌ای را با بازیگری آغاز کرد. او در سال ۱۹۸۷، نخستین نمایشنامه خود با نام گفتگوهای پس از خاکسپاری را نوشت که با موفقیتی چشمگیر مواجه شد و جایزه مولیر را از آن خود کرد. پس از آن مسخ کافکا را برای اجرایی از رومن پولانسکی ترجمه کرد و دوباره جایزه مولیر را کسب کرد. در سال ۱۹۹۴ با نمایشنامه هنر به اوج شهرت رسید که در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه تونی شد. چند سال او اولین رمان خود به نام حرمان را نوشت. از آثار مشهور او می‌توان به گفتگوهای پس از خاکسپاری، خدای کشتار، مرد اتفاقی و اندوهی ژرف اشاره کرد. یاسمینا رضا را موفق‌ترین نمایشنامه‌نویس دههٔ آخر قرن بیستم فرانسه می‌دانند.

بخشی از کتاب گذر از زمستان

سوزان: سِحرانگیزه...

اِما: سِحرانگیزه...

(چند لحظه سپری می‌شود.)

سوزان: اونا می‌گفتن همه چی مرتبه. به نظر شما چمن‌ها کوتاه شده؟

اِما: توی رومانی، قبل از این‌که جنگ شروع بشه، ما یه کلبهٔ چوبی توی سینایا داشتیم، نزدیکِ براشوو. منظره‌ای که از پنجرهٔ اتاقم می‌دیدم، یه چیزی شبیه همین منظره بود. پدرم همیشه بعد از طوفان و رعدوبرق، من و اَونِر رو بیدار می‌کرد تا هوای تازه استشمام کنیم. نصفه‌شب می‌تونستیم بعد از طوفان و رعدوبرق با لباس راحتی بریم روی تراس و هوا بخوریم...

سوزان: گفتید طوفان و رعدوبرق؛ من دیشب هرکاری کردم نتونستم بخوابم. نشستیم با هم اسکرابل (scrabble)۲ بازی کردیم. من و بالین یه طرف، بلِنسک هم یه طرف!

اِما: چه زجری کشیدین!

سوزان: کورت بلِنسک با هفت تا حرف شروع کرد، بعد رسیدیم به یه کلمه که با «x» شروع می‌شد و فقط اون بلد بود، ما هم شروع کردیم به تقلب کردن! البته کارِ من بود، هی حروف رو دستکاری می‌کردم. خلاصه همون لحظه که دوباره شانس بهمون رو کرد، خدمتکار هتل اومد و گفت که تلفن با شما کار داره. خبر رسید که دختر عموی وِوی (Vevey) مرده. این‌جوریه دیگه، هر کی یه خونوادهٔ بزرگ داشته باشه، همیشه یه مرگ و میری هم داره!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ـ چرا همه‌ش داری توی جنگل می‌دوی؟ پسر کوچک جواب داد: دنبال خدا می‌گردم. ـ خب مگه خدا همه جا نیست؟ ـ همین‌طوره، پدر روحانی. ـ و مگه همه جا خدا یکسان نیست؟ ـ چرا ... ولی من که همه جا انسان یکسانی نیستم.
firuze mardani
گذر از زمستان نمایش‌نامه‌ای مهم است که اضطراب و عصبانیت انسان دنیای معاصر را نشان می‌دهد. تمامی شخصیت‌های نمایش‌نامه افراد مرفه‌ای هستند که درگیری ذهنی خاصی ندارند، اما بنا به دلایل مختلف شادمان نیستند. مرفه بودن الزاماً شادی نمی‌آورد. انسان‌ها در پی هماهنگی درونی هستند: هماهنگی با خویشتن، با دیگران، با طبیعت و با موسیقی. وقتی که این هماهنگی ایجاد می‌شود به انسان اجازه می‌دهد که با خودش به صلح برسد، طبیعت را بهتر درک کند و گذشتهٔ خود را بدون پشیمانی بپذیرد. این نمایش‌نامه نکات فراوانی را ارائه می‌دهد که نشان‌دهندهٔ این است که هماهنگی درونی مسئلهٔ جذابی است. مسئلهٔ مهم دیگر عذاب وجدان یهودیانیست که در جریان نسل‌کشی یهودیان خود را کنار کشیده بودند.
firuze mardani

حجم

۱۰۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۰۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان