دانلود و خرید کتاب دوازده سال بردگی سالومون نورثاپ ترجمه محمدباقر اسمعیل‌ پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دوازده سال بردگی

سالومون نورثاپ (۱۸۰۸ -۱۸۶۳؟) یک سیاه‌پوست آزاد ساکن نیویورک و فرزند یک برده آزاد شده است.

نورثاپ در مزرعه پدرش کار می‌کرد و زمانی که کانال «شامپلین» بین «فورت ادوارد» و رود «شامپلین» در حال تعمیر بود، در آنجا مشغول کار شد.

او همان زمان برای انتقال کلک‌های چوبی بزرگ از رود «شامپلین» تا «تروا» چند قرارداد بست. زمانی که «آن»، همسر نورثاپ، در یکی از هتل‌های بزرگ «ساراتوگا اسپرینگز» در« نیویورک» کار پیدا کرد، خانواده به «نیویورک» نقل مکان کرد. نورثاپ، در آنجا به عنوان موزیسین مشغول کار شد.

در ۱۸۴۱ دو مرد سفیدپوست، با یک پیشنهاد کاری خوب، نورثاپ را راضی کردند همراه آن‌ها به «واشنگتن دی‌سی» برود اما در آنجا او را ربودند و به «نیواورلئان» بردند، جایی که نورثاپ به عنوان برده فروخته شد.

نورثاپ ۱۲ سال بعد را، در یک مزرعه پنبه، در «لوئیزیانا» بردگی کرد، تا اینکه بالاخره دوستانش در «ساراتوگا» باعث آزادی او شدند.

نورثاپ، در ۱۸۵۳ خاطرات خود را از آن دوران پرعذاب، در قالب کتاب منتشر کرد و کتاب او مورد حمایت طرفداران الغای بردگی قرار گرفت. نورثاپ سپس با فعالان «جنبش آزادسازی بردگان» همراه شد و به برده‌های فراری کمک کرد تا در شمال شرقی امریکا و کانادا، آزادانه زندگی کنند اما او حول و حوش ۱۸۶۳ در اوج جنگ داخلی، از انظار عمومی خارج شد و دیگر کسی چیزی از وی نشنید.

از روی کتاب وی فیلمی نیز با نام «۱۲ سال بردگی» محصول ۲۰۱۳ به کارگردانی استیو مک‌کوئین ساخته شده است.

حتی در پایان فیلم «۱۲ سال بردگی»، نوشته شده: «سالومن نورثاپ احتمالا بین سال‌های ۱۸۶۳ تا ۱۸۷۵ از دنیا رفت. تاریخ دقیق، محل و نحوه مرگ او مشخص نیست».

نظرات کاربران

mehregan
۱۳۹۵/۱۰/۱۵

فیلم دوازده سال بردگی رو دیدم از همه نظر عالی بود بخصوص موسیقی فیلم ، حالا به این فکر میکنم سفید پوستها ایدز رو به سیاهپوستها منتقل کردن مصرف مشروبات الکلی رو در بین سرخ پوستها رواج دادن و

- بیشتر
میـمْ.سَتّـ'ارے
۱۴۰۰/۰۴/۰۸

نویسنده زندگی بسیار عجیبی داره؛ حتی تصورش هم وحشت آور و دردناکه. شب می‌خوابی و وقتی صبح، بیدار میشی آزادی‌ات رو از دست دادی و برده‌ای. بگذریم از شکنجه‌ها و دردهایی که بهش تحمیل شد... در کتاب با زن و شوهری آشنا

- بیشتر
semo
۱۳۹۶/۰۶/۲۷

واقعا دردناکه ، اگر کتابش رو هم نخوندین ترجیحا فیلمش رو تماشا کنید ؛ ما ادم ها گاهی با تعصب بی خودی بر بعضی چیز ها که فقط به ما ارث رسیدن باعث میشیم از خودمون و اقدامات مون خجالت زده بشیم، این

- بیشتر
🌾ساغر🌾
۱۳۹۵/۰۸/۰۵

یک اثر بی نظیر و موثر

Gadiri
۱۳۹۵/۰۷/۱۱

من هم فیلمش رو دیدم هم نسخه ی چاپی کتاب رو خوندم واقعا عالیه

نسیم
۱۳۹۵/۰۲/۱۸

بسیارعالیه.بدون زیاده گویی درتوصیف واحساس بسیار خوب ظلم های دوران برده داری روتوصیف کرده

یاسر رضاقُلیان
۱۳۹۴/۱۱/۲۶

با احساسه

مرئوف خدا
۱۳۹۸/۰۴/۲۵

فیلم رو دیدم و روز بعد کتاب رو دانلود کردم.فیلمش بهتر بود.تا فیلم رو نبینی درک کتاب سخت تر میشه.

سجاد
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

خیلی کتاب قشنگیه ، حتما کتاب رو مطالعه کنید بعدشم فیلمش رو

❤️🌅FARZAD🏞️❤️
۱۴۰۰/۰۶/۰۹

ترجمه خوبی نداشت ولی فیلمش عالی و تعصیر گذار❤️🤞🏼

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
او گفت که در چنین مواقعی قلب انسان به طور غریزی متوجه خالقش می‌شود. در هنگام بی نیازی، و هنگامی که هیچ چیز انسان را آزار نمی‌دهد و او را نمی‌ترساند، او خداوند را به یاد نمی آورد و آماده است تا خالقش را به مبارزه بطلبد. اما اگر انسان در دل خطرها قرار بگیرد، و سایر انسان‌ها به او کمک نکنند، در زمان رنج و محنت، حتی انسان تمسخر کننده و بی ایمان برای کمک متوجه خداوند می‌شود، و احساس میکند که به جز بازوان توانمند خداوند، امید و پناهگاه دیگری ندارد.
Mr_Delshadi
حالا بگذار سوالی از تو بپرسم. آیا در اعلامیه‌ی استقلال نیامده که همه‌ی آدم‌ها آزاد و برابر خلق شده اند؟» اپس جواب داد: «چرا، ولی نوشته شده همه‌ی انسان‌ها، نه کاکاسیاه‌ها و میمون‌ها.» و در این جا خنده‌ی بلندتر و ناهنجارتری کرد.
fahime
آه خدایا! تویی که به من زندگی بخشیدی و عشق به زندگی را در سینه‌ام قرار دادی، و سینه‌ام را لبریز از احساساتی کردی که مثل احساس همه‌ی انسان‌هاست، رهایم نکن. به این برده‌ی بیچاره رحم کن. نگذار نابود شوم. اگر از من حمایت نکنی، من از دست رفته‌ام ـ! از دست رفته‌ام! چنین دعاهایی در سکوت، بی آن که زمزمه کنم از اعماق قلبم به سوی آسمان می‌رفت. اما هیچ صدایی جوابم را نداد. هیچ صدای شیرین و آرامی از بالا به سوی من نیامد که زمزمه کند: «من هستم، نترس!» ظاهراً خدا هم من را فراموش کرده بود، منی که انسان‌ها هم سرزنشم می‌کردند و از من متنفر بودند.
Mr_Delshadi
«تمرین، انسان را به کمال می‌رساند.»
Mr_Delshadi
از آن جا که احتیاج واقعاً مادر اختراع است، من
Mr_Delshadi
کسی که با محدودیت‌های سنگینی که بر من تحمیل شده بود، آشنایی ندارد، نمی‌تواند مشکلات دست یابی به چنین هدفی را درک کند.
Mr_Delshadi
زندگی برای همه‌ی موجودات، عزیز است. حتی کرمی که در اعماق خاک می‌خزد، برای حفظ زندگیش تلاش می‌کند. در آن لحظه، با وجود آن که برده بودم و با من بدرفتاری می‌شد، زندگیم برایم عزیز بود.
Mr_Delshadi

حجم

۲۴۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۴۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان