دانلود و خرید کتاب عروس‌های جنگ هلن برایان ترجمه رویا درخشان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عروس‌های جنگ اثر هلن برایان

کتاب عروس‌های جنگ

نویسنده:هلن برایان
امتیاز:
۴.۱از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عروس‌های جنگ

عروس‌های جنگ رمانی نوشته هلن برایان درباره زندگی زنان آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم و نقش آنها در دوران جنگ جهانی دوم و پس از آن است.

 درباره کتاب عروس‌های جنگ

 داستان از ۵۰ سال پس از جنگ آغاز می‌شود و مراسم یادبود پیروزی در دهکده‌ای به اسم کرومارش پرایزر. دوربین‌ها چهار زن را نشان می‌دهند. چهارنفری که در دوران جنگ تازه عروس بودند و حالا پیرزنانی شده‌اند. دوربین حضور گرم زنان را نشان می‌دهد اما از کینه درون سینه آنان بی‌خبر است. آنها با انگیزه انتقام به جایی برگشته‌اند که سال‌ها پیش زندگی شان را دگرگون کرده بود.

 در این داستان زندگی ۵ دختر جوان به طرزی عجیب به هم پیوند می‌خورد. آلیس آزبورن که دختری آرام و سربه‌زیر است، ایوانجلین که دل نامزد آلیس را می‌برد، السی پیجن دختری فقیر که با ترک لندن می‌خواهد از فقر فرار کند و تانی زیمان دختری یهودی که از شهرش فرار کرده و منتظر به دنیا آمدن فرزندش است. پنجمین دختر هم فرانسیس فالکون لی است، دختری جسور که به درخواست پدرش به دهکده آمده است. آنها در طول جنگ و سختی‌هایش به هم نزدیک می‌شوند و دوستی بینشان تا سال‌ها ادامه پیدا می‌کند تا این که بعد از ۵۰ سال چهارنفر از آنها به دهکده برمی گردند

 نثر هلن برایان در این کتاب جذاب و گیرا و خیره‌کننده است، خواندن چند صفحه از این کتاب کافی است تا آن را کنار نگذارید و تا پایان ادامه دهید.

 خواندن کتاب عروس‌های جنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی به ویژه داستان‌هایی با موضوع جنگ جهانی دوم را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب عروس‌های جنگ

عصری در اوایل ماه مه بود. آلیس آزبورن لایت‌فوت، که مدیریت سفر را بر عهده داشت، در سالن خروج فرودگاه آتلانتا، درحالی‌که کنار اسم افراد را در فهرست مسافران لندن علامت می‌زد، لبخندبه‌لب گفت: «خب دوستان، چه خبرا؟» جمله‌ای از مجموعه‌داستان‌های کانتربری، که از زمان مدرسه به یادش مانده بود، مدام در سرش می‌پیچید: «قوم تان‌لانگ به زیارت می‌شتابند.» با خودش فکر کرد هنوز هم همان داستان است، فقط دلایل ما برای زیارت رفتن فرق کرده است.

آلیس آخرین نفری بود که سوار هواپیما شد. با دقت چمدان قدیمی سنگینش را روی قفسهٔ بالای سرش گذاشت و کنار چند خانم مسن در ردیف جلویی کابین درجه‌یک نشست. خانم‌ها همسران اعضای بازماندهٔ پایگاه هشتم نیروی هوایی جو لایت‌فوت بودند؛ دوستان هم‌دانشگاهی از جورجیا، تنسی و آلاباما که در سال ۱۹۴۱ کنار یکدیگر در اروپا خدمت می‌کردند. هنوز آن‌قدر جان و بنیه داشتند که برای مراسم پنجاهمین سالگرد روز پیروزی به انگلیس سفر کنند تا در کنار دیگر واحدهای سایت نیروی هوایی نورفوک که از آنجا مأموریت‌های خطرناکی را با هواپیماهای بی-هفده و بی-بیست‌وچهار بر فراز آسمان آلمان به انجام می‌رساندند، گرد هم جمع شوند. آلیس خودش داوطلب شده بود که این سفر را ترتیب دهد و چون اصالتاً اهل انگلیس و ذاتاً مسئولیت‌پذیر بود، دیگر خانم‌ها او را در مقام مدیر سفر خود پذیرفتند.

پس از برخاستن هواپیما، خانم‌ها کفش‌ها را از پا بیرون آوردند و خیلی زود مشغول گپ‌وگفتی شدند که جنوبی‌ها آن را «دیدار» در مهمانی‌های شبانه می‌نامیدند. بیشتر دربارهٔ خانواده‌هایشان صحبت می‌کردند و با دست‌های کک‌ومکی عکس‌های نوه‌ها را بین صندلی‌ها ردوبدل می‌کردند. مدام هم به آلیس می‌گفتند: «عزیزم، حتماً خیلی مشتاقی زودتر وطنت رو ببینی، انگلیس باید خیلی تغییر کرده باشه.»



نظرات کاربران

ayda
۱۳۹۹/۰۳/۲۱

داستان زندگی پنج دختر جوان درشروع جنگ و مواجه شدنشون با مسائلی مثل عشق، مبارزه و دوستیشون هست.. این کتاب حس خوبی به من داد لحن آرومی داره و برخلاف رمان های جنگ جهانی که تا حالا خوندم صریح و

- بیشتر
Sahar Eftekhar
۱۴۰۰/۰۱/۰۷

قبل از خوندنش فکر کردم کتابیه درمورد چند خانم که در جنگ هستن؛ ولی وقتی خوندمش دیدم درمورد چند خانم در روستاست که هر کدوم داستان زندگی پر تنشی دارند و در دوران جنگ و سختی و تحریم‌ها بهم کمک

- بیشتر
سمانه
۱۳۹۹/۰۸/۰۸

عاشقانه ای ارام با تبو تاب جنگ و نا ارومی

پروانه
۱۳۹۹/۰۴/۳۱

کتاب فوق العاده ای هست

ladan.ht
۱۴۰۲/۰۲/۰۲

راستش کمی خسته کننده بود. مخصوصا اسامی افراد . کلی طول کشید تا تونستم خودمو با اسامی قهرمانان رمان تطبیق بدم، بعد از کلی داستان پردازی یهو آخرهای رمان بسرعت جمع شد، انگار نویسنده هم خودش خسته شده بود

nina61
۱۴۰۱/۰۶/۱۵

جالب بود

Aa
۱۴۰۱/۰۵/۱۹

کتاب قشنگیه و خوندنش رو توصیه میکنم.

MahOur
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

تا نیمه کتاب خیلی جذابی نبود ولز از وسط کتاب به بعد خوب شد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اونی که ازش سؤال نپرسن، دروغ هم نمی‌گه.
n re
تأسف‌برانگیزه، اینجا یه روزی خونه و زندگی یه خونواده بود. جنگ باعث شد همه‌چیزشون رو از دست بِدن.
n re

حجم

۴۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۴۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۵۰۰
۵۲,۸۵۰
۳۰%
تومان