دانلود و خرید کتاب تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز ویلیام ساهاکیان ترجمه حمیدرضا بسحاق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز اثر ویلیام ساهاکیان

کتاب تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز

معرفی کتاب تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز

تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز نوشته ویلیام ساهاکیان در کشورهای انگلیسی‌زبان یک کتاب درسی محسوب می‌شود. ساهاکیان در این کتاب به زبانی ساده تاریخ فلسفه را از آغاز تا زمان سارتر نوشته است.

درباره کتاب تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز

ساهاکیان در این کتاب بدون ابراز نظر شخصی و با زبانی روان، تاریخ فلسفه را روایت می کند. او بدون غرض‌ورزی و کاملا بی‌طرفانه در این کتاب تاریخ فلسفه را تشریح کرده و کتابی بدون حاشیه و اضافات نوشته است. ساهاکیان در کتابش فقط بر اصول و مبانی اصلی نظرات فیلسوفات تاکید می‌کند. مباحثی که در این کتاب درباره آرای فیلسوفان آمده گاهی حتی در کتاب‌های مفصل فلسفه هم یافت نمی‌شود و این ویژگی منحصربه‌فرد نگارش ساهاکیان است.

 خواندن کتاب تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب را به همه‌ی علاقه‌مندان فلسفه توصیه می‌کنیم

 درباره ویلیام ساهاکیان

ویلیام اس. ساهاکیان متولد ۱۹۲۲ و درگذشته ۱۹۶۸، فیلسوف امریکایی ارمنی‌تبار است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه‌های هاروارد و بوستون طی کرد و در سال ۱۹۵۱ موفق به اخذ مدرک دکتری فلسفه از دانشگاه بوستون شد.

ساهاکیان، علاوه‌بر کار تدریس، مؤلف کتاب‌های فراوانی است که بعضی از آن‌ها به زبان‌های دیگر ترجمه شده‌اند. برخی از مهم‌ترین کتاب‌های او عبارت‌اند از تاریخ فلسفه (۱۹۶۸)، نظام‌های اخلاق و نظریهٔ ارزش (۱۹۶۳)، فلسفه‌های دین (۱۹۶۵)، روان‌شناسی شخصیت، مطالعاتی در نظریه (۱۹۶۵)، تاریخ روان‌شناسی (۱۹۶۸)، روان‌شناسی و مشاوره (۱۹۶۹)، روان‌شناسی یادگیری، سیستم‌ها، مدل‌ها و نظریه‌ها (۱۹۷۰)، آسیب‌شناسی روانی در دنیای امروز (۱۹۷۰) و روان‌شناسی اجتماعی (۱۹۷۲)‌. او به همراه همسرش میبل لوئیس ساهاکیان (۱۹۸۲ ـ ۱۹۲۱) کتاب‌های زیر را منتشر کرد: اندیشه‌های فیلسوفان بزرگ۱ (۱۹۶۶)، حدود فلسفه (۱۹۶۵)، روسو در مقام یک مربی (۱۹۷۴)، جان لاک (۱۹۷۵) و افلاطون (۱۹۷۷).

ساهاکیان استاد فلسفه و روان‌شناسی و رئیس گروه فلسفهٔ دانشگاه سوفولک بود و سلسله‌سخنرانی‌هایی در دانشگاه‌های هاروارد و نورث ایسترن، و دپارتمان تعلیم‌وتربیت ماساچوست ایراد کرد. ساهاکیان مشاور عالی مراکز تحقیقاتی و نشریات تعلیم‌وتربیتی بود و در انجمن‌های ملی زیادی عضویت داشت از جمله آکادمی علوم نیویورک، انجمن فلسفهٔ امریکا، انجمن پیش‌برد علوم امریکا، انجمن تحلیل وجودی (= اونتو آنالیتیک) امریکا، و انجمن فلسفهٔ رئالیستی. او علاوه‌بر تحقیقات در حوزهٔ روان‌شناسی و فلسفه، در کسوت واعظ و کشیش نیز در ماساچوست خدمت کرد. ساهاکیان از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۴ ریاست گروه فلسفهٔ دانشگاه سوفولک را بر عهده داشت. در سال ۱۹۸۶ دوباره به این مقام دست یافت، اما در همان سال بر اثر حملهٔ قلبی درگذشت.

نظرات کاربران

شهرام
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

برام سوال شده که یک کتاب 271 صفحه ای رو چطور ۹۵ هزار تومن قیمت فیزیکی و ۵۰ هزار تومن الکترونیکی زدن. عزیزانی که کتاب رو دارند بفرمایند آیا این کتاب ۲هزار صفحه نیست؟ اشتباهی رخ نداده؟

Shayan Mohammadi
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

این که ادعا شده از این کتاب در کشورهای انگلیسی زبان به عنوان کتاب درسی استفاده می شود مربوط به دهه هفتاد میلادی یعنی حدود پنجاه سال پیش است ! امروزه کتاب های به مراتب جدیدتری به دانشجویان کورس های

- بیشتر
farzad fakham
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

کتاب بسیار خوبی هست اما قیمت الکترونیکی بسیار بالاست لطفاقیمت کتابها روکمترکنیدقیمت کتابهای الکترونیکی بین ۱۰تا۲۵درصدقیمت کتابهای چاپی باید باشه این قیمت گذاری غیرمنطقی وضدکتابخوانی است

Masoud Mohammadi
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

قیمت ها اصلا منطقی نیست. این کار خدمت به نشر نیست و به به ترکستان بردن است.

mr.soheil
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

این نوع قیمت دادن اصلا درست نیست واقعا پول زوره

حامد قاسمی
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

آقا ، یه صفر اشتباه تایپ نشده احتمالا؟؟؟

sina
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

اخه چه خبره این قیمت؟

سید حسین
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

این کتاب مگه چیه که نسخه چاپیش ۹۵تومنه ونسخه الکترونیکی ۵۰ تومنه واقعا هردوتاش غیرمنطقیه

ervin
۱۳۹۹/۰۱/۲۲

بابت قیمت بالای کتاب متاسفم.

my mobile
۱۳۹۹/۰۱/۲۸

نشر چشمه گرون فروش هست، اما دیگه برا نسخه دیجیتال 50000تومان، دزدیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
بنا بر آموزهٔ ماتریالیسم تاریخی، شیوهٔ تولیدِ کالاهای مادی است که نهادها و حیات سیاسی، اجتماعی، عقلی و مذهبیِ یک جامعهٔ معین را در هر دوره از تاریخ تعیین می‌کند. «آگاهی انسان‌ها نیست که هستیِ آن‌ها را تعیین می‌کند، بلکه برعکس هستیِ اجتماعی آن‌هاست که آگاهی آن‌ها را تعیین می‌کند.» آن‌هایی که مالک ابزارهای تولید هستند کل حیطهٔ فرهنگ مردم را، که شامل اندیشه‌های اخلاقی و مذهبی و نگرش‌های اجتماعی و عقلی آن‌هاست، تحت کنترل خود درمی‌آورند.
esrafil aslani
اندیشمندان مسلمان که فلسفهٔ ارسطویی را به دنیای مسیحی معرفی کردند، به دربار امپراتور فردریک (دوم) راه یافتند، امپراتوری که ترجمه‌هایی از بزرگ‌ترین آثار مشایی را به دانشگاه‌های بولونیا، آکسفورد و پاریس اهدا کرد.
hamed.mirzaei3
لایبنیتس واژهٔ موناد (به یونانی یعنی واحد یا یگانه) را برای اشاره به فعالیت یا نیرویی به کار می‌برد که ذات جوهر را تشکیل می‌داد. هر موناد به عنوان یک هستی قائم‌به‌ذات و نامشابه با همهٔ مونادهای دیگر به‌تنهایی در جهان وجود دارد. بنابراین، به این معنا لایبنیتس یک فیلسوف فردگراست. او عقیده داشت که مونادها، به عنوان عناصر واقعی و نهایی جهان، در تعداد نامتناهی هستند، نظریه‌ای که از او یک کثرت‌انگار مابعدالطبیعی ساخته است. این مونادهای مستقل همواره فعال هستند، اما آن‌ها برخوردی با یکدیگر ندارند یا تأثیری بر هم نمی‌گذارند. آن‌ها فردانی، آگاه، فعال و زنده هستند و از نظر کیفیت از نازل‌ترین نوع (ماده) تا انواع عالی‌تر (نفوس یا ارواح) و عالی‌ترین نوع (خدا که عهده‌دار همهٔ هستی‌هاست) گسترش یافته‌اند. هر مونادی دارای حیات فکری یا فعالیت درونی است، زیرا طبیعتِ آن جسمانی نیست، بلکه نفسانی یا روحانی است
محمد طاهر پسران افشاریان
لایبنیتس هر موناد را آیینهٔ زنده و ابدی همهٔ مونادهای دیگر تصویر کرد، زیرا هر موناد کل جهان را بازمی‌نمایاند؛ بنابراین علم به یک موناد علم به کل جهان است. از آن‌جا که مونادها خودبسنده هستند (پنجره‌ای ندارند)، نمی‌توانند نیروی درونی خود را از دست بدهند یا نیرویی خارج از خود کسب کنند. در نتیجه، علت (که به عنوان نیرو فهمیده می‌شود) واقعاً وجود ندارد، و بدن هیچ تأثیر علّی‌ای بر نفس ندارد؛ همین‌طور نفس به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند بر بدن تأثیر یا عمل کند
محمد طاهر پسران افشاریان
با چند استثنا، همهٔ فیلسوفان پیش از سوفیست‌ها (همان کسانی که تعالیم‌شان در طول عصر روشنگری یونان در قرن پنجم پیش از میلاد مؤثر افتاد) در وهلهٔ نخست به جهان‌شناسی یعنی مطالعهٔ نظام‌مند کیهان به مثابهٔ یک کل علاقه‌مند بودند و توجه کم‌تری به مسائل مربوط به بشر به عنوان جزئی از جهان داشتند. سوفیست‌ها جریان فلسفه را به مسئلهٔ خود انسان بازگرداندند و فلسفهٔ مدنیت و علم اخلاق را بنیان نهادند. از میان پیشینیان آنان، تنها کسنوفانس، هراکلیتوس و فیثاغورس به موضوعات مربوط به اخلاق، سیاست یا فلسفهٔ دین توجه جدی نشان دادند؛ اکنون، با ظهور سوفیست‌ها، امور مربوط به انسان به موضوعات بنیادین فلسفی تبدیل شدند. این تأکید جدید در تعالیم سقراط آشکار شد، کسی که به مسئلهٔ انسان به عنوان مهم‌ترین موضوع در عالم می‌نگریست
محمد طاهر پسران افشاریان

حجم

۶۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

حجم

۶۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

قیمت:
۶۵,۵۰۰
تومان