دانلود و خرید کتاب آثار بزرگ سیاسی از ماکیاوللی تا روزگار ما ژان ژاک شوالیه ترجمه لی‌لا سازگار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آثار بزرگ سیاسی از ماکیاوللی تا روزگار ما اثر ژان ژاک شوالیه

کتاب آثار بزرگ سیاسی از ماکیاوللی تا روزگار ما

معرفی کتاب آثار بزرگ سیاسی از ماکیاوللی تا روزگار ما

کتاب آثار بزرگ سیاسی با عنوان فرعی از ماکیاوللی تا روزگار ما نوشته ژان ژاک شوالیه و ایو گوشه، از جمله متون کلاسیکی است که نخستین بار در سال ۱۹۴۸ در فرانسه منتشر شد و بازچاپ آن همچنان ادامه دارد. این کتاب در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۴ به هشت زبان ترجمه و ۲۵۴ بار منتشر شده است.

ایو گوشه شاگرد ژان ژاک شوالیه، که او هم متخصص اندیشه‌های سیاسی است، به‌منظور به‌روز کردن این کتاب سه فصل به آن افزود.این سه فصل نظرات سه اندیشمند سیاسی و پرآوازهٔ معاصر هایک، رالز و هابرماس را در بر می‌گیرد. از این رو عنوان ویراست جدید کتاب که حاوی آن سه فصل نیز هست با عنوان اصلی آن تطبیق یافته است.

 درباره کتاب آثار بزرگ سیاسی از ماکیاوللی تا روزگار ما

 کتاب آثار بزرگ سیاسی می‌کوشد تا حدودی تصویر این آثار برجسته را، از زمان رنسانس با کتاب شهریار اثر ماکیاوللی تا روزگار خودمان رسم کند. دوره‌ای طولانی که بیش از چهار سده را در بر می‌گیرد. پس کتاب‌های جمهوریت و قوانین افلاطون و سیاست ارسطو در عهد قدیم و نیز آثار سیاسی معرف دورهٔ قرون وسطای مسیحیت، خارج از این چارچوب بسیار گسترده قرار می‌گیرند.

 خواندن کتاب آثار بزرگ سیاسی از ماکیاوللی تا روزگار ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به سیاست و جامعه‌شناسی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب آثار بزرگ سیاسی از ماکیاوللی تا روزگار ما

ماکیاوللی و شهریار چه سرنوشت شگفت‌انگیزی داشتند! ماکیاوللی می‌توانست اندوه و ناامیدی باقی زندگی‌اش را پیش‌بینی کند، ولی حتی لحظه‌ای هم از خاطرش نگذشته بود که کتابی چنین کوچک، که تأثیری آنی نداشت، در سده‌های بعد جنجال به پا خواهد کرد.

لورنتسو مدیچی یا دوک اوربینو دستنویس شهریار را دریافت کرد، ولی به آن توجهی نشان نداد. اصلاً آن را خواند؟ روشن است که به فکر پاداش دادن به نویسنده نیز نیفتاد. او در سال ۱۵۱۹، در بیست و هفت سالگی، در پی ابتلا به سیفلیس درگذشت. لورنتسو دختری از خود بر جا گذاشت که پس از مرگش به دنیا آمد و او همان کاترین مدیچی۸۵ معروف است. لورنتسو نمی‌دانست که نامش به این دلیل در اذهان خواهد ماند که کتاب شهریار به او تقدیم شده است. افزون بر این باید بگوییم که حتی بسیاری از معاصرانی که دستنویس شهریار را مطالعه کردند، توجهی ناچیز به آن نشان دادند و برداشت آنها این بود که مجموعه‌ای از اصول پیش‌پاافتاده است. هر کس تا حدودی با نمایش سیاست روزمره آشنایی داشت، مطلب تازه‌ای در این جستار نمی‌یافت.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸۰ صفحه