دانلود و خرید کتاب بیمار خاموش الکس مایکلیدیس ترجمه فائقه شاه حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بیمار خاموش

رمان بیمار خاموش نوشته الکس مایکلیدیس (مایکلیدیز) است. این رمان یک اثر روانشناختی و تریلر است که یکی از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۹ بوده است.

درباره کتاب بیمار خاموش

داستان بیمار خاموش درباره زنی هنرمند است که به خاطر بیماری روانی، همسرش را می‌کشد.

آلیسیا برنسون نقاش در یک روز گرم تابستانی، همسرش گابریل، عکاس مد و فشن را در خانه با سیم به صندلی می‌بندد و با اسلحه چندبار به سر و صورت او شلیک می‌کند. ماموران او را در حالی پیدا می‌کنند که با لباسی سفید و حالتی بهت‌زده بالای سر جنازه ایستاده، چاقویی کنار پایش افتاده و رگ دست خودش را هم زده است.

آلیسیا دستگیر و به بیمارستان فرستاده می‌شود. در بازجویی‌های پلیس، آلیسیا هیچ حرفی نمی‌زند. او تا انتهای داستان خاموش می‌ماند و سکوت او داستان را از یک تراژدی معمولی به چیزی فراتر، به یک راز و معما تبدیل می‌کند.

در بیمار خاموش نویسنده روی بخشی از روان انسانی انگشت گذاشته است که احساسات بیان نشده‌اش را در آن مدفون می‌کند. احساساتی که به قول فروید هیچ وقت از بین نمی‌روند. فقط به شکل زنده مدفون می‌شوند و یک روز به شیوه‌ای زشت‌تر سر برمی‌آورند.

داستان بیمار خاموش در پنج بخش و از زبان تئو، روان‌درمانگر دادگاه و آلیسیا، البته دفتر خاطرات او، روایت می‌شود و هر چه پیش می‌رود خواننده را بیشتر درگیر پیچیدگی‌های خود می‌کند.

خواندن بیمار خاموش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به رمان‌های تریلر، معمایی و جنایی حتما این داستان رازآلود را بخوانند.

درباره الکس مایکلیدیس

الکس مایکلیدیس سال ۱۹۷۷ در قبرس از پدری قبرسی-یونانی و مادری انگلیسی به دنیا آمد. او در دانشگاه کمبریج ادبیات انگلیسی خواند و از موسسه‌ فیلم آمریکا در لس‌آنجلس، لیسانس فیلم‌نامه‌نویسی گرفت. مایکلیدیس در سال‌های ۲۰۱۳و ۲۰۱۸ دو فیلم‌نامه‌ سینمایی نوشت و خیلی زود جایگاهش به عنوان فیلم‌نامه‌نویس تثبیت شد. اما سال ۲۰۱۹ به نوشتن رمان روی آورد و نامش سر زبان‌ها افتاد.

بیمار خاموش اولین رمان مایکلیدیس است که به دلیل موفقیت شگفتش باعث شده در توصیف او، به جای فیلم‌نامه‌نویس، بیش‌تر از عبارت داستان‌نویس استفاده شود.

بیمار خاموش بلافاصله بعد از انتشار در اوایل سال ۲۰۱۹، در صدر پرفروش‌های نیویورک‌تایمز و سایر فهرست‌ها و سایت‌های معتبر قرار گرفت و مدت زیادی در این فهرست باقی ماند.


معرفی نویسنده
عکس الکس مایکلیدیس
الکس مایکلیدیس

الکس مایکلیدیس نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی-قبرسی است. او بیشتر به واسطه‌ی نخستین رمانش، بیمار خاموش، شناخته می‌شود. رمان بیمار خاموش افتخارات بسیاری را برای مایکلیدیس به ارمغان آورد و در واقع سکوی موفقیت او محسوب می‌شود؛ برای مثال این رمان در بخش بهترین داستان مرموز و تریلر سال ۲۰۱۹، جایزه گودریدز چویس را از آن خود کرد.

نظرات کاربران

ⓝⓐⓡⓖⓔⓢ
۱۳۹۹/۱۲/۳۰

داستان عالی بود از اون داستان هاست که برای انتهای داستان هزار تا فرضیه میچینی ولی تهش بی حرکت به دیوار زل میزنی خیلی خیلی کم پیش میاد بشه انتهاش رو حدس زد و این یعنی نهایت عالی نوشتن داستان در دو

- بیشتر
Mry.M
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

کتاب خوبی بود به حدی که اصلا دوست نداشتی تا کتابو تموم نکردی کنارش بگذاری از لحاظ اتصال و گره محکم خواننده به کتاب واقعا فوق العاده بود اما یکم باگ داشت و احساس میکنم اگه بخواییم خیلی دقیق ماجرا

- بیشتر
negin
۱۳۹۹/۰۳/۰۵

کتاب خوبی بود.تا آخر داستان نمیشد پیش بینی کرد هیچ چیزی 😍و اینکه چقد نقش خانواده ها تو دوران کودکی بچه ها مهم و اثرگذاره☹فقط اینکه ترجمش یه مشکلایی داشت مثلا اونجایی که به تئو میگن روانپزشک اون جواب میده

- بیشتر
ROYA
۱۳۹۹/۰۲/۰۲

علی رغم چند روایت بودن قصه، این داستان چیزی بیشتر از یه رمان جناییه که باهاش میشه تا اعماق روان آدما رو شناخت 😀

کاربر 1479928
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

کتاب رو هنوز تموم نکردم ولی از همون ابتدا برا ی من جذاب بود، اما این ترجمه از کتاب واقعا بده، خیلی جاها انگار دادن گوگل ترنسلیت ترجمه کرده و بعضی جاها هم جملات کاملا برعکس ترجمه شده

marjan
۱۳۹۹/۰۶/۳۱

به نظر من کتاب جذاب و دلنشینی بود

Radineng
۱۳۹۹/۰۵/۲۵

داستان بسیار جذابی داشت و تا آخر قابل حدس نبود تاثیر مشکلات کودکی و خانواده نابسامان را در آینده شخصیت های اصلی داستان به خوبی به تصویر میکشد. مشکلاتی که شاید هیچگاه حل نشود و فقط زیر ظاهری آرام پنهان میشوند

مهسا فیاضی
۱۳۹۹/۰۳/۲۲

کتاب فوق‌العاده هیجان انگیزی بود. هم حس ترس رو القا میکرد و هم حس کنجکاوی رو. تا آخر داستان تقریبا نمیشد حدس زد که داستان از چه قراره ولی به طرز فوقالعاده جالبی پایان پیدا کرد. من کتاب زبان اصلیش رو

- بیشتر
مهرناز
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

با این ترجمه نخونید، خیلی خیلی خیلی بده

Nazanin
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

رمانی جذاب با پایانی غافلگیرکننده👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
‹هیچ کودکی نمی‌تواند از مادر متنفر شود، مگر آن که ابتدا مادر از کودک متنفر باشد.›
وصیت نامه
به نظرم شادی همان قدر پایدار است که دانه‌های برف روی دستم می‌مانند
Hamid_R_khani
کسی را که یکبار از دست داده‌ای، سخت است که دوباره به دستش بیاوری.
Hamid_R_khani
وقتی نامی برای چیزی انتخاب می‌کنی، همان نام عاملی بازدارنده برای فکر کردن دربارهٔ همهٔ جوانب موضوع می‌شود.
zohreh
گفت دوست داشته که از اول، همین کار را کند. می‌دانید؟ "چی کار؟ بازیگری؟" "نه، زندگی"
Hamid_R_khani
سرم را تکان دادم و گفتم: "متاسفانه من اینقدر صبر و حوصله ندارم که بتوانم یاد بگیرم." "نه؟ خوب، صبر و شکیبایی یک فضیلت است که به خوبی می‌توانید به عنوان روان درمانگر آن را پرورش دهید. می‌دانید، در جوانی، من مردد بودم که آیا باید موسیقی‌دان، کشیش، یا پزشک شوم و الان هر سه آنها هستم.”
khoshnoodi
درد بی‌مهری درد وحشتناکی است.
فوقِ معمولی
من از خودم هم می‌ترسم، از مادری هم که در افکارم هست می‌ترسم، آیا جنون او در خون من هم جاری است؟ آیا من هم دارم…
فوقِ معمولی
«درباره کارهای هیجان انگیز؟» «در بارهٔ عشق، دربارهٔ اینکه چطور ما بیشتر اوقات عشق را با کارهای هیجان انگیز، ماجراهای پرشور و سوء عملکرد اشتباه می‌گیریم. اما عشق واقعی بسیار آرام است و بسیار بی تلاطم. اگر از دیدگاه نمایش دراماتیک به آن نگاه کنیم، ملال‌آور است. عشق، عمیق و آرام و دائمی است.
کاربر ۱۵۴۴۸۰۷
هر چیزی که بر پایه‌های دروغ و خلاف واقعیت ساخته شده باشد سقوط خواهد کرد. به خاطر داشته باش عشقی که صداقت به همراه نداشته باشد شایسته نیست که عشق خوانده شود.
راحله حسنی

حجم

۲۹۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

حجم

۲۹۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان