دانلود و خرید کتاب بارت و امپراتوری نشانه‌ها پیتر تریفوناس ترجمه محمود مقدس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بارت و امپراتوری نشانه‌ها اثر پیتر تریفوناس

کتاب بارت و امپراتوری نشانه‌ها

انتشارات:مهرگان خرد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بارت و امپراتوری نشانه‌ها

پیتر تریفوناس، متخصص پساساختارگرایی و نظریه انتقادی در دانشگاه تورنتو است. رولان بارت (۱۹۸۰-۱۹۱۵)، نشانه‌شناس برجسته‌ فرانسوی از شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار قرن بیستم است. آثار بارت تاثیر بسزایی در گسترش و تعمیق دانش نشانه‌شناسی داشته است. شاید بارت بیش از همه به خاطر ایده‌ «مرگ مولف» شناخته شده باشد، اما یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که او به ادبیات نشانه‌شناسی افزود مفهوم«اسطوره» است. «بارت و امپراتوری نشانه‌ها» شرح و نقدی است کوتاه بر اثر کم‌ حجم اما پرمایه‌ رولان بارت با عنوان «امپراتوری نشانه‌ها» که در واقع معرف دوره‌ گذار به عصر پساساختارگرایانه‌ زندگی فکری وی است. «امپراتوری نشانه‌ها» را به خاطر نوآوری نظری و سبک‌گرایانه‌اش باید نقطه عطفی در نظریه‌ انتقادی معاصر دانست که سبب معرفی بارت به عنوان چهره‌ برجسته‌ نشانه‌شناسی فرانسوی به جهان شد. این کتاب در حقیقت شرحی نشانه‌شناختی از سفر بارت به ژاپن است که در ۱۹۷۰ منتشر شد. برای بارت نشانه‌های ژاپن، برخلاف غرب که آکنده از معانی صریح و ضمنی‌اند، تهی و فاقد معنی هستند و همین نکته است که او را شیفته‌ این فرهنگ می‌کند. این کتاب شامل نه فصل اصلی است که عناوین آن به‌ترتیب عبارت است از: «نشانه‌شناسی، اسطوره، فرهنگ»، «فهم اسطوره»، «کشتی گرفتن با اسطوره»، «بارت پساساختارگرا»، « امپراتوری نشانه‌های تهی»، «فرهنگ و تاریخ»، «تصویرپردازی فرهنگ»، «روش تاریخی پیش و پس از ایدئولوژی»، «دروغ‌ها، داستان، ایدئولوژی».

نظرات کاربران

Hemmat
۱۳۹۵/۰۳/۲۹

عرض ادب رولان بارت یکی از صاحبنظران حوزه ی نشانه شناسی یا semiology است. نشانه شناسی علم مطالعه نظام های نشانه ای مانند : زبان ها ، رمزگان یا کدها و حتی نظام های علامتی و …است. بر این اساس زبان

- بیشتر
سوکراتس
۱۳۹۶/۰۹/۱۱

طاقچه لطفا باقی کتاب های این مجموعه (مواجهات پست مدرن) رو هم بذار از ۲۰ و چندتا کتاب این مجموعه تنها ۷ تاش تو طاقچه هست !

تندبادنیمه شب
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

ابن کتاب را بخوانید. شک نکنید. راه سخت است اما در پایان شما در بلندایی ایستادید و فلات بزرگی رمز گشوده منظر شماست.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۱ صفحه

حجم

۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۱ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان