دانلود و خرید کتاب امبرتو اکو و فوتبال پیتر تریفوناس ترجمه محمود مقدس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امبرتو اکو و فوتبال اثر پیتر تریفوناس

کتاب امبرتو اکو و فوتبال

ویراستار:محسن محمودی
انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۴.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امبرتو اکو و فوتبال

پیتر تریفوناس، متخصص پساساختارگرایی و نظریه انتقادی در دانشگاه تورنتو است. تریفوناس می‌نویسد: «این کتاب نه درباره‌ امبـرتو اکوی طرفدار فوتبــال است، نه به اکوی نشانـه‌شنــاس می‌پردازد و نه حتی کاری با اکوی داستـان‌نویس دارد، بلکه این نکته را مورد توجه قـــرار می‌دهد که چگونه تنوع آثار اکو به عنوان نظریه‌پرداز فرهنــگی و روشنفــکری عمومـــی ما را قادر به خوانش نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و بلاهت‌هایی می‌کند که در زندگی روزمـره تجربه می‌کنیم». از آن‌جا که فوتبــال به‌عنــوان یک نشانه به نشانه‌های دیگری ارجاع می‌دهد، در این اثر تلاش می‌شــود از خـــــلال آرای اکو پدیده‌هایی چون ورزشــگاه، هواداری، هولیگانیسم و وراجی ورزشی به‌مثابه نشـــانه‌های ارجاعی فوتبــال مورد بررسی قرار گیرد. در واقع کتـــاب حاضـــر نحــوه‌ کاربست‌ نشانه‌ها در تعاملات اجتماعی و فرهنگی را مورد مطالعه قرار می‌دهد و ابتذال فرهنگی عصر جدید را از دریچه‌ ورزش پرطرفدار فوتبال به بحث می‌گذارد.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
به نظر می‌رسد امبرتو اکو از سطحی‌بودن فرهنگ عامه، محصولات جنبی‌ نشانه شناختی‌اش و کِرد‌و‌کارهای ارتباطی آن لذت می‌برد. جزییات پیش‌پاافتاده‌ی زندگی روزمره سنتاً موضوع تحلیل «روشنفکران جدی» نبوده است، کسانی که بین زندگی دانشگاهی و زندگی عمومی خط تمایزی خیالی می‌کشند. اکو به‌عنوان نظریه‌پرداز نشانه‌شناسی با شهرت بین‌المللی به فعالیت در زمینه «مطالعات فرهنگی» مشغول بود هرچند نتایج این حوزه در اصطلاحات رشته‌ای نه فهم و نه مفهوم‌پردازی شده است. از سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۹ اکو به‌عنوان دبیر فرهنگیِ سازمان رادیو و تلویزیون ایتالیا کار می‌کرد. در دهه‌ی ۱۹۵۰ وقتی زندگی دانشگاهی و ادبی‌اش آغاز شد، اکو به‌طور منظم در روزنامه‌ها (کوریره دلاسرا) و مجلات هفتگی (اسپرسو) و ماهنامه‌های هنری و روشنفکری (کوییندیچی، ایل وری) مطلب می‌نوشت. این موضوع گویا وقتی آشکار است که بدانیم مطالعه‌ی فرهنگ تنها از بیست‌وپنج سال پیش و بیرون از حوزه‌های انسان‌شناسی، تاریخ و جامعه‌شناسی و دستگاه‌های روشی صوری‌شان مشروعیت و مقبولیت یافته است.
esrafil aslani
فوتبال صرفاً محملی در میان بی‌شمار محمل‌های دیگری است که امبرتو اکو را قادر می‌سازد تفاوت‌ها و زیاده‌روی‌های اعمال آدمی را که فرهنگ نام می‌گیرد مطالعه کند، نقادانه به موضوعات فراوان آثار عالمانه و خلاقانه‌اش بپردازد، ریشه‌های روان‌شناختی شیفتگی ما نسبت به ورزش و شخصیت‌های مشهور باشد، سوء خوانش‌های صورت گرفته از آثار مهمی چون کتب مقدس که ستون‌های فرهنگ غرب به شمار می‌روند نشان دهد، فرضیه‌ی وجود یک متن ارسطویی درباره بوطیقای کمدی را طرح کند و داستانی جنایی حول فرضیه‌اش سر هم کند، درباره‌ی دسایس کهن که پای نیروهای اسرارآمیز را به میان می‌کشند گمانه‌زنی کند، یا داستانی پند‌آموز راجع به خطرهای سفر با یک ماهی آزاد بزرگ را روایت کند.
☆Nostalgia☆

حجم

۵۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۵۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان