دانلود و خرید کتاب مصائب عشق ترجمه الناز عظیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مصائب عشق اثر آلن دوباتن

کتاب مصائب عشق

معرفی کتاب مصائب عشق

کتاب مصائب عشق نوشته آلن دوباتن است که با ترجمه الناز عظیمی منتشر شده است. این کتاب به این می‌پردازد که باید به غم خود واقف بود. گرچه صرفاً داشتن آگاهی مشکل را حل نمی‌کند، اما حداقل مشکلات را مشخص می‌کند، حس انزوا و رنج را کم می‌کند و باعث می‌شود تا بپذیرید که بعضی از غصه‌ها کاملاً طبیعی هستند.

درباره کتاب مصائب عشق

همه‌ی ما خواهان آن هستیم که عشق برایمان منبع بزرگ‌ترین شادی‌ها‌ باشد. ولی در عمل، منشأ عمیق‌ترین رنج‌هاست. کمتر رنجی در جهان با مصائب عشق برابر است. حتی از نگاه ناظر بیرونی، عشق امکان دارد به‌ اشتباه منبع یأس و سرخوردگی باشد. هر کدام از ما، برخلاف تمام آمارها، عمیقاً به عاقبت عشق خود خوش‌بین هستیم و هیچ آمار و ارقامی نمی‌تواند ایمان ما را به عشق‌مان ذره‌ای متزلزل کند. هزاران رابطه را در میان اطرافیان‌مان می‌بینیم که به جدایی منجر شده، اما عشق خود را با همه‌ی آن‌ها متفاوت می‌دانیم. پیوسته مشکلات موجود در روابط دیگران را می‌بینیم، اما همچنان همه‌ی خبرهای منفی را با تمام قوا پس می‌زنیم. علی‌رغم دیدن ناکامی‌ها و تنهایی‌ها، همچنان به تصورات بلند پروازانه‌ی خود از ماهیت روابط تکیه می‌کنیم، حتی اگر یک نمونه از آن روابط ایده‌آل را هم در عالم واقع ندیده باشیم. در این کتاب با ماهیت عشق روبه‌رو می‌شوید و سعی می‌کنید آن را بشناسید و با آن کنار بیایید.

خواندن کتاب مصائب عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت انسان و مفهوم عشق پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مصائب عشق

اغلب اوقات، طرف مقابل‌مان آشکارا بدرفتاری نمی‌کند، اما نارضایتی ما از ماهیت رابطه‌مان هرروز بیشتر می‌شود. چراکه آنطور که انتظار داشتیم به ما توجه نمی‌کند، بیشتر مواقع اصلاً درست درک‌مان نمی‌کند، غالباً سرش شلوغ است، گاهی هم بی‌حرمتی و گستاخی می‌کند، رغبت چندانی به جزئیات زندگی‌مان نشان نمی‌دهد، و به جای صحبت با ما به دوستان خودش زنگ می‌زند. در این شرایط احساس سرخوردگی و دلسردی می‌کنیم. قرار بود عشق‌مان دلچسب باشد. اما بدون هیچ اتفاق بد و مهلکی، هر روز بدتر از دیروز می‌شود. این وضعیت دو دلیل متناقض دارد: یک، الان به این دلیل ناراحتیم که در گذشته گاهی اوقات شادتر از این بودیم. دو، به این دلیل ناراحتیم که خوش‌شانس بوده‌ایم. برای تشریح این تناقض ظاهری، باید ژرف‌ترین ریشه‌های عشق را بررسی کنیم.

تصور ما از یک رابطهٔ عاشقانهٔ خوب (و حس دوست داشته شدن) نه از مشاهدات دوران بزرگسالی‌مان، بلکه از یک منبع عجیب‌تر و قوی‌تر نشأت می‌گیرد. ذهنیت ما از یک رابطهٔ زناشویی شاد بر اساس تصور دوران کودکی‌مان از آرامش، امنیت کامل، ارتباطات غیرکلامی، و رفع بی‌زحمت نیازها شکل می‌گیرد.

نظرات کاربران

مها؛ فرزند ماه
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

به قول آلن دوباتن، آموزش ندیدن برای «مسئله عشق»، به همون اندازه عجیبه که فردی که جراح نیست، عمل قلب انجام بده. امیدوارم توهم آگاهی مانع نشه تا از موهبت خواندن «مصائب عشق» برخوردار نشین. عمیقاً این کتاب رو توصیه

- بیشتر
محمد هادی
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

سلام به همه دوستان به نظرم متفاوت ترین کتابی بود ک در مورد عشق و رابطه دو طرفه خوندم خیلی قشنگ و عمیق صحبت کرده واقعا به کسایی ک رابطشون دچار مشکل شده به شدت خوندن این کتاب رو پیشنهاد

- بیشتر
فرزانه
۱۳۹۹/۰۳/۲۲

کتاب خیلی خوبیه و به دلایل مختلفی درابطه با اینکه چرا از رابطه عشقی مون ناراضی هستیم می پردازه. این کتاب کمک میکنه که بتونیم یک رابطه عاشقانه متعادل داشته باشیم.

Sonja g
۱۳۹۸/۱۲/۰۸

خواندن این کتاب رو واقعا پیشنهاد میکنم. کمک میکنه از زاویه دیگری به قضیه زندگی مشترک نگاه کنیم.

Hanieh Mohamadi
۱۳۹۹/۱۲/۲۲

قسمتی از واقعیت ها و مشکلات عشق رو نشون میده که بنظر من هرکسی قبل از ازدواج باید ازشون آگاه باشه و با آگاهی از این موارد ازدواج رو انتخاب کنه و واقعا کتاب کاربردی و مفیدی بود

م.حکیمی
۱۳۹۹/۱۱/۲۵

همان طور که از اسم کتاب پیداست به بررسی مشکلات عشق پرداخته شده. با مطالعه این کتاب متوجه می شویم که مشکلاتی که در رابطه مان داریم طبیعیست و زوج های دیگری هم هستند که با آن درگیرند شاید در صورت

- بیشتر
hajar
۱۳۹۹/۰۸/۰۹

قبل از ازدواج بخونید تا درک درستی نسبت به عشق و ازدواج داشته باشید

zahrakey
۱۳۹۹/۰۴/۲۴

عالی بود و متفاوت

کاربر ۲۱۰۶۴۵۵
۱۳۹۹/۰۵/۱۲

عالی بود پیشنهاد میکنم حتما این کتاب ارزشمند و بخونید

یاس
۱۳۹۹/۰۳/۱۷

پیشنهاد میکنم حتما بخونید. از خوندنش پشیمون نخواهید شد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷۹)
قرار بود اوضاع بهتر از این باشد
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
تنهایی شدید همواره یکی از تبعات باهوش و احساساتی بودن است.
میثم
شرط اول هر رابطهٔ بلندمدتی این است که، هنگام بروز مشکل، طرف مقابل را به باد توهین و انتقاد نگیریم و از مخمصه فرار نکنیم
گیسو
ما به این دلیل دچار توهم بی‌ایراد بودن هستیم که دیدن بُعد ایراددار خود قبل از ورود به یک رابطه دشوار است. وقتی تنهاییم، هنگام عصبانیت فریاد نمی‌زنیم، چون کسی نیست که به آن گوش دهد. بنابراین قدرت واقعی و نگران‌کنندهٔ خود برای ابراز خشم را فرومی‌خوریم. یا فقط به این خاطر که کسی نیست که برای شام صدایمان کند، تمام‌وقت کار می‌کنیم و متوجه نیستیم که چقدر دیوانه‌وار داریم از کار برای حفظ حس کنترل بر روی زندگی استفاده می‌کنیم و اگر کسی مانع کارمان شود، قابلیت ساختن چه جهنمی را داریم.
گیسو
مقدمه ما همه توقع داریم که عشق برایمان منبع بزرگ‌ترین شادی‌ها باشد. اما در عمل، منشأ عمیق‌ترین غم‌هاست.
sin.ein.mim
زمان ترک رابطه زمانی نیست که ناراحتیم، بلکه موقعی است که معشوق ما فراتر از غم‌های رایج در عشق به غم ما دامن می‌زند
محمد هادی
کسی که تحمل نگه‌داشتن رازها را ندارد و به نام «صادق بودن» حقایق آزاردهنده و فراموش‌نشدنی را فاش می‌کند عاشق نیست.
rana
تنهایی شدید همواره یکی از تبعات باهوش و احساساتی بودن است.
Mähi
عشقی که از والدین‌مان دریافت می‌کردیم هرگز نمی‌تواند الگوی کارآمدی برای تجربهٔ عشق در دورهٔ بزرگسالی باشد.
باغبان 🤗🌱
اگر به ماهیت حقیقی عشق پی ببریم، مصائب عشق را به‌جای نشانهٔ نفرین و مصیبت شخصی، به چشم بخشی از حقایق زندگی می‌بینیم. درک این امر خود یک گام مهم و تسلی‌بخشِ رو به جلو محسوب می‌شود.
گیسو

حجم

۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان