دانلود و خرید کتاب سه فلسفه‌ی زندگی پیتر کریفت ترجمه بتول قزل‌بیگلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه فلسفه‌ی زندگی اثر پیتر کریفت

کتاب سه فلسفه‌ی زندگی

نویسنده:پیتر کریفت
انتشارات:نشر کرگدن
امتیاز:
۳.۲از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سه فلسفه‌ی زندگی

سه فلسفه زندگی کتابی از مجموعه فکر و زندگی نشر کرگدن و نوشته پیتر کریفت است. مجموعه فکر و زندگی با هدف نشان دادن نسبت تفکر انسانی با زندگی او نوشته شده و آثاری که در این مجموعه منتشر می‌شود، هم منعکس‌کننده تفکر دربارهٔ زندگی انسان و جنبه‌ها و حیطه‌های مختلف آن است، هم به خواننده کمک می‌کند به اندیشه‌هایش جهت ببخشد.

معنای زندگی چیست و چگونه می‌شود آن را تفسیر کرد. این سوالی است که انسان‌های مختلف بر اساس شرایط و موقعیت خود به ان جواب های متفاونتی می‌دهند. تقریباً هر انسانی با پرسش از معنای زندگی مواجه است و در جست‌وجوی فلسفهٔ زندگی برمی‌آید؛ این جست‌وجو به زندگی ما معنا می‌دهد ونتیجهٔ آن ادامهٔ زندگی است. 

کتاب سه فلسفهٔ زندگی (جامعه، ایوب، غزل غزل‌ها) تألیف پیتر کریفت هم با تکیه بر سه بخش مهم از کتاب مقدس یعنی کتاب جامعه، کتاب ایوب و غزل غزل‌ها درصدد پاسخ‌گویی به این پرسش بزرگ است. هر یک از این سه کتاب سه وضعیتی را که ممکن است ما در آن قرار بگیریم تشریح می‌کنند. کتاب جامعه، کتاب ایوب، و غزل غزل‌ها به‌زعم نویسنده سه اثر «اصیل» و «منحصربه‌فرد» فلسفی هستند که فلسفهٔ زندگی را بر اساس سه وضعیت مختلفی که انسان در آن قرار می‌گیرد، مطرح کرده‌اند.

کتاب جامعه زندگی را بی‌هدف و همهٔ آنچه را که در این عالم هست بیهوده می‌داند و این مانند دوزخ است که ناامیدی بر آن حکم‌فرماست. کتاب ایوب با بیان رنج‌های ایوب فلسفهٔ زندگی را رنج می‌داند و رنج ماهیت برزخ است. در نهایت، غزل غزل‌ها با بیان عشق واقعی میان عاشق و معشوق فلسفهٔ زندگی را عشق می‌داند؛ و عشق پاسخ نهایی به کتاب جامعه و کتاب ایوب است.

 خواندن کتاب سه فلسفه زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث فلسفه و زندگی و فلسفه و دین را به خواندن این کتاب تفکربرانگیز دعوت می‌کنیم.

درباره پیتر کریفت

پیتر کریفت، فیلسوف و نویسندهٔ امریکایی متولد ۱۹۳۷ است. او نویسنده‌ای معروف در زمینهٔ الاهیات و فلسفهٔ مسیحی و مدافعهٔ استدلالی از مسیحیت است. کریفت در سال ۱۹۵۹ مدرک لیسانس خود را از کالوین کالج و مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۹۶۱ از کالج فوردهام دریافت کرد و در سال ۱۹۶۵ تحصیلات دکترای خود را در همین کالج به پایان رساند و برای مدتی کوتاه در دانشگاه ییل تحصیلات تکمیلی خود را پایان داد و هم‌اکنون در بوستون کالج و کینگز کالج استاد فلسفه است. 

سبک ادبی و روشن او باعث می‌شود آثارش به‌آسانی قابل‌درک باشد. او مفسر آثار سی. اس. لوئیس و رونالد روئل تالکین نیز هست. افکار و نوشته‌های او بسیار متأثر از سنت دینی و فلسفی و به‌خصوص آکوئیناس، سقراط و سی. اس. لوئیس است. بسیاری او را جزو بهترین نویسندگان کاتولیک معاصر می‌دانند. کریفت در این کتاب تفسیری نو از کتاب مقدس ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند با زبان دین به پرسش از فلسفهٔ زندگی پاسخ دهد.

 بخشی از کتاب سه فلسفه زندگی

تمام مشقت‌ها، همهٔ آنچه انجام می‌دهیم، هر آنچه بشر «در کل این عالم» جست‌وجو می‌کند، همهٔ تمدن‌ها، همهٔ هنرها و علوم در نهایت برای بیشتر مردم اکثر مواقع به چیزی فراموش‌شدنی، سرگرمی و به یک سرپوش تقلیل می‌یابد: مجموعه‌ای از صورتک‌های پیچیده بر این یگانه حقیقتِ هولناکِ ساده. کتاب جامعه این نقاب را پاره می‌کند و دیدگان حساس و بی‌میل ما را به این ورطهٔ اعجاب‌انگیز می‌کشاند. این امر به معنای واقعی مکاشفه است: روشنگری، پرده‌برداری، افشاگری. کتاب جامعه نقاب ما را از جا می‌کند.

جهان به سرپوش گذاشتن بر این حقیقت توسط میلیون‌ها مشغولیت و تظاهر آ  گاه است، زیرا این خوفناک‌ترین حقیقتی است که وجود دارد. به این دلیل که از وقتی شما آن را می‌پذیرید بر سر دوراهی قرار می‌گیرید و تنها دو راه است که انسان را به هر جایی از آن تقاطع می‌کشاند. یکی از راه‌ها به نوعی دین می‌رسد که جهان هرگز نمی‌تواند با آن امیدبخش باشد و درک شود: نوعی که آن‌قدر بزرگ است که حفرهٔ نامتناهی قلب انسان را پر کند، نوعی بزرگ‌تر از خود زندگی. راه دیگر به محل گلوله‌ای در داخل سر می‌رسد، یعنی به تصویر برعکس از آن حفره در قلب.




منتخب مکالمات
کنفوسیوس .
ویتگنشتاین: راهنمایی برای سرگشتگان
مارک آدیس
بفرمائید فلسفه! ۲؛ تاریخ فلسفه به روایت فیلسوفان معاصر
دیوید ادموندز
تاریخ اندیشه‌های دینی(۱) از عصر حجر تا اسرار الئوسیس
میرچا الیاده
درآمدی بر متافلسفه
سورن اورگارد
در جست‌وجوی معنا
اُسوالد هَنفلینگ
۳۶۵ روز با بودا: تامل و تفکرات روزانه، بازتابی برای هر روز سال
علی بهفروز
درباره‌ی روح؛ هایدگر و این مسثله
ژاک دریدا
فلسفه عیسی
داگلاس گروتوس
در جست‌وجوی جهانی بهتر
کارل پوپر
گفت‌وگویی درباره‌ی نسبی‌انگاری، مطلق‌انگاری و ورای آن‌ها
مایکل کراوس
مارتین هایدگر
گایر مانفرد
فیلسوفان بزرگ
تد هوندریچ
فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس
جولز اونز
صبحانه با سقراط؛ سفر (فلسفی) خارق‌العاده در یک روز عادی
ابوالفضل حقیری قزوینی
درخت نفرین شده
کریستین تورسنس
فلسفه دکارت
گرت تامسون
فلسفه‌ی عشق
اروینگ سینگر
جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت
سوزان ولف
خردمندی در زندگی روزمره
لشک کولاکوفسکی

نظرات کاربران

محمود
۱۳۹۹/۰۲/۳۰

بخش "معرفی کتاب" را بخوانید؛ از توضیحاتی که در آنجا آمده می‌گذرم و در ادامه آن می‌نویسم. زمانی که تصمیم به خواندن کتاب گرفتم، پنداشتم نویسنده تلاش دارد از مسیر سه کتاب (جامعه، ایوب و غزل غزلها)، مسئله معنای زندگی

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۳/۰۸

(۳-۲-[۱۰]) نویسنده سعی کرده با استفاده از سه کتابِ جامعه، ایوب و غزل غزل ها؛ دیدگاه خودش رو در مورد معنا و مفهوم زندگی ارائه بده، تمام نکاتی که در این باره بیان میکنه با استناد به کتاب مقدسه یعنی اون

- بیشتر
عمه جون یویا
۱۴۰۲/۰۲/۰۵

کتابی نوشته‌شده از منظر خودشیفتگی و خودمرکزپندازی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
همهٔ ما نت‌هایی در سمفونی خدا هستیم
Mohammad
اگر نسل‌های آینده احمق باشند چه لطفی دارد که برای آنها کار کنیم؟
Mohammad
«ما می‌دانیم در اینجا چه اتفاقی دارد می‌افتد. این فرافکنی است. دانته عاشق عشق بود، و دیدار بئاتریس فقط در زمانی مناسب اتفاق افتاد. دانته عمق و زیبایی قلبش را به بئاتریس نسبت داد. ‘زیبایی در نگاه تماشاگر است’، و نگاه شاعرانهٔ دانته سرشار از زیبایی است. دقیقاً همان‌طور که وقتی در چشمان خود یرقان داشته باشید، جهان زرد به نظر می‌رسد، هنگامی که زیباییِ نگاه دانته را داشته باشید اولین کسی که دیده می‌شود زیبا به نظر می‌رسد. این بئاتریس نیست که زیباست؛ دانته است.»
Mohammad
آنها که می‌گویند، نمی‌دانند؛ آنها که می‌دانند نمی‌گویند
Mohammad
آیا این حقیقت ندارد که کسانی که بسیار بلند و بیشتر می‌خندند معمولاً کم‌مایه‌ترین و احمق‌ترین‌ها هستند؟
Mohammad
داستان زندگی به‌شدت پوچ است. کیهان با ما در درد زایمان تکامل ناله می‌کرده و ما فقط سقط جنین کیهانی هستیم.
Mohammad
انسان بودن انسان به فکر است و انسان هرچه زندگی را بیشتر به فکر کردن بگذراند بهرهٔ بیشتری از انسان بودن دارد و هرچه کمتر و کمتر به این فعالیت شریف مشغول باشد به دیگر هم‌جنسان خود - که همان حیوانات عزیز باشند - نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود
Mohammad
پاسکال می‌گوید «هر کس که بیهودگی زندگی را درک نکند، در واقع خودش باید بسیار بیهوده باشد».
مریم کوهی
بهتر است سقراطی ناخرسند باشیم تا یک خوک خرسند
انتها
داستایفسکی می‌گفت «اگر خدا وجود نداشت هر کاری مجاز بود».
انتها

حجم

۲۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان