دانلود و خرید کتاب فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم توبیاس جی. لانز ترجمه وحید شربتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم اثر توبیاس جی. لانز

کتاب فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم

معرفی کتاب فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم

معرفی کتاب فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم

همواره در طول تاریخ واکاوی نظریات ادیان نسبت به اقتصاد برای بسیاری مطرح بوده است. توماس جی. لانز در کتاب فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم به واکاوی اقتصاد از منظر مسیحیت کاتولیک می‌پردازد. وحید شربتی و محدثه حیدری این کتاب را به فارسی برگردانده‌اند.


درباره کتاب فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم

کتاب فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم، واکاوی اقتصاد از منظر مسیحیت کاتولیک و بازنمایی اندیشه‌هایی است که دیدگاه‌های تمامیت خواه را به چالش می‌کشند. به باور مولف، آموزه کلیسای کاتولیک و نیز عقل سلیم و عقلانیت جمعی متفکرین از آغاز تمدن تاکنون تاکید دارند که اقتصاد باید حول محور وجود انسان و محیط طبیعی ساخته شود. همچنین هدف اقتصاد، هماهنگ کردن ماده با روح است، تا شرایطی ساخته شود که امکان پیشرفت روحانی بیشتر فراهم شود. در نهایت اقتصاد باید منتهی به رستگاری شود و اگر اینگونه نباشد، اقتصاد ضرورتا ما را به مسیری که نباید، می‌کشاند؛ زیرا اجتماع نیز همانند طبیعت مادی، آنگونه که تالس می‌گفت، از خلا اعراض دارد: شرایط خطرناک است و تغییر باید خیلی زود رخ دهد.

نویسنده این کتاب که در رشته علوم حیات وحش و اقتصاد کشاورزی تحصیل کرده، معتقد است: کشاورزی باید حفظ و احیا شود چرا که کشاورزی، بنیان زندگی خوب در جامعه است. در حقیقت، کشاورزی، همان زندگی طبیعی و معمولی است.

درباره نویسنده

دکتر توبیاس جی. لانز نویسنده این کتاب مدرک خود را در رشته «علوم حیات وحش و اقتصاد کشاورزی» از دانشگاه «ای اند ام» تگزاس و دکترای خود را در رشته «سیاست بین‌الملل» از دانشگاه کارولینای جنوبی دریافت کرده و در حال حاضر در آنجا تدریس می‌کند. وی در کنار تدریس دانشگاهی خود مطالعات میدانی در زمینه روابط بین بقا و پیشرفت روستایی در غرب آفریقا و هند انجام داده است که در نتیجه این مطالعات، مقالات متعددی در رابطه با اقتصاد، پیشرفت روستایی، و آموزه‌های اجتماعی کاتولیک تالیف کرده است.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
لیبرالیسم و قرن بیستم
دومنیکو لوسوردو
ثروت عمومی شهرها
داگ دتر
معمای هابرماس
لاسه توماسن
بزرگان مکتب اتریش
رندال جی. هولکام
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
مزایا و مشکلات جامعه تجاری: پاسخ آدام اسمیت به روسو
دنیس سی. راسموسن
اندیشه آزادی: نگاهی از منظر اقتصاد سیاسی به تجربۀ ایران معاصر
محمد طبیبیان
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۳: نظم سیاسی مردمان آزاد)
فریدریش فون هایک
آزادسازی و عملکرد اقتصادی
موسی غنی‌نژاد
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۲: سراب عدالت اجتماعی)
فریدریش فون هایک
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد دوم؛ ۱۹۹۰ ـ ۱۹۲۹
مایکل چارلز هوارد
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول؛ ۱۹۲۹ ـ ۱۸۸۳
مایکل چارلزهوارد
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
کارل مارکس: یک زندگی قرن نوزدهمی
جاناتان اشپربر
مقدمه‌ای بر تفکرات اقتصادی پساکینزی
مارک لاوویی
سرمایه‌دار علیه سرمایه‌داری
جورج سوروس
بازار آری، کاپیتالیسم نه: آنارشیسم فردگرا در برابر مدیران، نابرابری‌ها، قدرت شرکت‌‌ها و فقر ساختاری
گری چارتیه
سرمایه و ساختار آن
لودویگ لاخمان
در باب ماهیت جنگ
کارل فون کلاوزویتس
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
بهای آزادی، هشیاری ابدی است، و ما خوابیده‌ایم. بهای عدالت، دولت مسئولیت‌پذیر است و حکمرانان ما بی‌مسئولیت هستند. بهای امنیت، اتکا به خود است و ما استقلالمان را دور انداخته‌ایم. «بخشی از بیانیه مکتب توزیع» در سیاست، آزادی‌مان را از دست می‌دهیم. در اقتصاد، استقلالمان را و در زندگی، احساس خوب ارزش‌هایمان را. «بیانیه اصول، کمیته برای اتحاد گروه‌های کشاورزی‌گرا (۱) و مکتب توزیع»
muhammad shirkhodaei
آموزه کلیسای کاتولیک و نیز عقل سلیم (۱۰) و عقلانیت جمعی متفکرین از آغاز تمدن تاکنون تاکید دارند که اقتصاد باید حول محور وجود انسان و محیط طبیعی (۱۱) ساخته شود. همچنین هدف اقتصاد، هماهنگ کردن ماده با روح است، تا شرایطی ساخته شود که امکان پیشرفت روحانی بیشتر فراهم گردد. در نهایت اقتصاد باید منتهی به رستگاری شود. اگر این‌طور نباشد، اقتصاد ضرورتا ما را به مسیری متضاد هدایت می‌کند، چرا که اجتماع، به همان نسبتِ طبیعت فیزیکی از خلاء احراز دارد. شرایط خطرناک است و تغییر باید خیلی زود رخ دهد.
muhammad shirkhodaei
بزرگ‌ترین مشکل و از مواردی که در راس سایر مشکلات قرار می‌گیرد، عدم وجود قوه تخیل است. جی. کی. چسترتون این مشکل را، شرایط بنیادین دنیای مدرن می‌داند. در گذشته، طبیعت و سنت، مبنای زندگی را شکل می‌داد و تصاویری غنی برای الهام‌بخشی و هدایت جامعه فراهم می‌ساخت. امروزه، تصاویری که جامعه را هدایت می‌کند، توسط خود سیستم ساخته می‌شود. به‌طوری که حلقه بسته‌ای شکل گرفته است. برای بسیاری از افراد که گرفتار سیستم شده‌اند، تصور گزینه‌ای دیگر تقریبا غیرممکن است. این امر حقیقتا شکلی از بردگی روشنفکری، اخلاقی و زیبایی‌شناختی است.
muhammad shirkhodaei

حجم

۸۸۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۸۸۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان