دانلود و خرید کتاب غاب؛ نامه هایی به کرت کوبین زکریا قائمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غاب؛ نامه هایی به کرت کوبین اثر زکریا قائمی

کتاب غاب؛ نامه هایی به کرت کوبین

نویسنده:زکریا قائمی
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غاب؛ نامه هایی به کرت کوبین

غاب؛ نامه‌هایی به کرت کوبین اثر از زکریا قائمی نوسنده رمان تحسین شده تجریش داستان مردی را نوشته که در خیابان‌ها پرسه می‌زند. می چرخد و موسیقی گوش می‌کند و با جهان در حال دیالوگ است.

 خلاصه کتاب غاب؛ نامه‌هایی به کرت کوبین

یک مرد عاصی مسافرکش که از پرسه‌زنی‌هایش لذت می‌برد. روزی در ماشینش با زن جوانی آشنا می‌شود. زن به او اعتماد می‌کند و مشتری دائمی او می‌شود. این راننده تاکسی شیفته موسیقی، ادبیات و فلسفه در گفت گوهایی که با زن مسافر دارد، با این اتفاق شروع به بازیافتن خودش می‌کند و می‌فهمد که فرارکردن از گذشته کار راحتی نیست.

 زکریا قائمی در رمان غاب؛ نامه‌هایی به کرت کوبین، آدم‌هایی را تصویر کرده که از تنهایی زیاد خود را پشت نقاب گفت‌وگو و نگاه مردد به جهان پنهان می‌کنند اما موجی شبیه به جنون ناگهان آنها را وادار می‌کند تا از پشت نقاب خود بیرون بیایند و دست به کاری برای تغییر روزگارشان بزنند.

 کتاب غاب؛ نامه‌هایی به کرت کوبین برای چه کسانی مناسب است

 این اثر برای علاقه‌مندان به ادبیات داستانی به ویژه علاقه‌مندان به رمان‌هایی با مضامین تنهایی ‌انسان معاصر بسیار جذاب است.

 جملاتی از کتاب غاب؛ نامه‌هایی به کرت کوبین

فکر کردم من هم زنم، مردی دارم که دوستش دارم و می‌خواهم کسی ازم بپرسد که چرا دیگر حال‌مان خوب نیست. ولی راستش من زیاد از این حرف‌ها بلد نیستم. نمی‌دانم چه‌طور باید کسی را، جوری که به‌اش برنخورد، وادار کنی چیزی بگوید که دلش می‌خواهد و نمی‌خواهد. آن وقت بود که دلم خواست کاش کمی از چیزی که تو داشتی، و هنوز بعضی‌ها خیلی کمش را دارند، می‌داشتم و با خیال راحت، ازش درباره‌ی مردی که نمی‌شناختم آن سلامِ بی‌جواب هم که دیدار به حساب نمی‌آمد می‌پرسیدم «چه بلایی سرِ آقای فریدون آمده؟ 

نظرات کاربران

Omid r kh
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

دیالو‌گ‌هایی که هیچ‌گاه شکل نمی‌گیرند، یا هنوز به وقوع نپیوسته تمام می‌شوند. چون زندگی اصلا گفتگوی دوطرفه نیست، یک مونولوگ است، کسی جایی فریاد می‌زند به من تجاوز کن، و تو نمی‌توانی مانعش شوی، و کسی جایی می‌آید و به

- بیشتر
Mono⁷
۱۴۰۱/۰۸/۲۷

مردی که تنهاست، روزها می‌خوابه و شب‌ها تا صبح مشغول مسافرکشیه و از همه‌ی آدم‌ها دور شده تا ارتباطش با گذشته و دردهاش قطع بشه؛ اما خودش هم می‌دونه که این ممکن نیست و دلتنگ مادرداشتنه (به نظر من مادر

- بیشتر
بانيشا
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

کتاب معمولی ایه اما جالبم هست، سبک خاص خودش رو داره... بخاطر ارادتم به کرت کوبین این کتاب رو خوندم 😀

شایلین
۱۴۰۲/۰۸/۱۳

کتاب بدی نبود ولی حقیقتا من زیاد از داستانش و مکالمات شخصیت ها خوشم نیومد. مکالمات غیرمعمولی و استفاده بی دلیل از اسم هنرمندان مشهور. میتونست خیلی بهتر باشه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
«خیلی بَده اگه آدم تا آخر عمرش نفهمه چه کارهایی رو می‌بایست انجام بده و نداده. بعد هم یهو به خودت می‌آی می‌بینی که تمومه. تموم شده.»
Moti
بعضی چیزها را باید آن‌قدر تکرار کنی تا از مزه بیفتد. تا آخرش بفهمی چه چیزی هیچ‌وقت از مزه نمی‌افتد. تنها راهش همین است. خیلی چیزها را همان اول کار می‌شود فهمید که قیمت‌شان دو هفته است یا دو قرن. ولی چیزهایی هستند که حتا اگر دوست‌شان هم نداشته باشی گیرشان می‌افتی. تنها راهش هم این است که آن‌قدر خودت را به آن چیز بچسبانی که گندش دربیاید و تمام شود؛ مثل سیگار، یا یک آهنگ مزخرف. فقط باید شانس یارت باشد قبل از این‌که سرطان بگیری بفهمی که باید سیگار را ترک کنی و آهنگ دیگری گوش کنی.
Moti
با خودم گفتم حالا یک‌بار امتحان کنیم، شاید خوب بود. نمی‌دانم چند سال دیگر باید زندگی کنم تا حالی‌ام بشود که شانس هر چیزی بعد از «شاید» نصف است؛ شاید بشود، شاید نشود. همان‌قدر که می‌تواند بشود، می‌تواند هم نشود. پس چرا باید به «شاید» دل خوش کنم؟ خب، معلوم است؛ اوضاع روبه‌راه نیست، کاری از من برنمی‌آید و زندگی‌ام را روی این «شاید» ها شرط بسته‌ام.
Moti

حجم

۹۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۹۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان