دانلود کتاب رمان بانوی قصه pdf + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بانوی قصه اثر الناز پاکپور

کتاب بانوی قصه

انتشارات:انتشارات سخن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۶۷۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بانوی قصه

کتاب رمان بانوی قصه داستان عاشقانه‌ای نوشته‌ی الناز پاکپور است. داستان این رمان عاشقانه، درباره زندگی دختری به نام همراز است که سعی می‌کند با قدرتش بر مشکلات غلبه کند و زندگی خوبی برای خود و اطرافیانش بسازد.

این رمان را انتشارات سخن منتشر کرده و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره و خلاصه رمان بانوی قصه

کتاب بانوی قصه، از آن دست رمان‌های عاشقانه‌ای است که پیش از انتشار نسخه کاغذی هم طرفداران بسیاری داشت. الناز پاکپور با نوشتن این رمان و انتشار آن در فضای مجازی، هوادارن بسیاری برای این داستان عاشقانه ساخت و البته به خوبی مشکلات جامعه، مسائل اجتماعی و خانوادگی را به تصویر کشید.

بانوی قصه، داستان زندگی دختری به نام همراز است. همراز دختر جوانی است که در رشته نمایش تحصیل کرده و در حال تلاش است تا بتواند جای خودش را در جامعه هنری محکم کند. البته توانایی او، سبب شده تا اجراهای موفقی هم داشته باشد. او به خوبی می‌داند وقتی روی صحنه رفته است، چطور به جسم و جان شخصیتی برود که نقشش را بازی می‌کند و چطور نقشش را طوری ادا کند که حاضران باور کنند که او شخصیتی حقیقی است و آنچه را که روی صحنه اجرا می‌کند، برآمده از دلش و زندگی واقعی‌اش است.

اما همراز، این دختر قوی و مستقل و هنرپیشه تئاتر در زندگی شخصی‌اش مشکلات خاص و زیادی دارد. خواهرش، رها، را چند سالی است که از دست داده است. اما هنوز برای دیدن خواهرزاده‌هایش مشکلات بسیاری دارد. پدر بچه‌ها هم که بی‌مسئولیتی زیادی از خودش نشان داده است، در کنار بچه‌هایش نیست. نیوشا و کوشا، بچه‌های خواهر همراز، در عمارت انتظام، خانه‌ پدربزرگشان، زندگی می‌کنند. همراز سخت تلاش می‌کند تا بچه‌ها را ببیند و البته او هدف بزرگ‌تری هم دارد.

هدف نهایی همراز این است که بچه‌ها را از خانه پدربزرگشان بیرون بیاورد. خانه‌ای که با قوانین سخت و دیکتاتوری اداره می‌شود و همزمان یادآور روزهای تلخ گذشته است، نمی‌تواند مکان چندان خوب و مناسبی برای بچه‌ها و رشدشان باشد. همراز سخت در تلاش است تا بتواند حضانت بچه‌ها را از پدربزرگ جدی و عبوسشان بگیرد، آن‌ها را نزد خودش بیاورد و زندگی شادی برایشان رقم بزند. در میان همین تلاش‌هایش است که حامی به داستان وارد می‌شود.

حامی، عموی نیوشا و کوشا است. پسری از همان خانواده که البته تفاوت‌های بسیاری با برادر و پدربزرگش دارد. او برای تحصیل در رشته پزشکی به خارج از کشور رفته بود و حالا بازگشته است. حامی درست زمانی وارد داستان می‌شود که همراز در همان کشمکش‌های همیشگی‌اش بر سر بچه‌ها به نقطه اوج رسیده است. نیازی که همراز به یک فرد حقیقی و حمایتش دارد، همان چیزی است که حامی به او می‌بخشد.

حالا با کنار هم قرار گرفتن حامی و همراز می‌توان انتظار تغییرات بسیاری را داشت. حامی سخت تلاش می‌کند تا به همراز یادآوری کند که وجود دارد و باید بتواند برای خودش ارزش و اهمیت قائل باشد و تلاش‌هایش را ببیند. از سوی دیگر، حامی با همراهی و حمایت همه‌جانبه تلاش می‌کند تا در کنار همراز و برای تحقق آرزوی او قدم بردارد. در این میان، شعله‌ی کم‌سوی عشقی هم زبانه می‌کشد و کم‌کم با جلوتر رفتن داستان، جان می‌گیرد و قدرت و توانش برای سوزاندن بیشتر می‌شود. حرارت این عشق، زیبایی‌بخش داستان زندگی و تلاش‌های همراز برای زیستن است.

خواندن و دانلود رمان بانوی قصه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب بانوی قصه را به تمام علاقه‌مندان به رمان‌های عاشقانه ایرانی پیشنهاد می‌کنیم. اگر از طرفداران داستان‌های عاشقانه هستید، از خواندن این اثر لذت خواهید برد.

چرا باید کتاب بانوی قصه را بخوانیم؟

رمان بانوی قصه داستانی عاشقانه با ریتمی آرام است. اما نویسنده در کنار آرامشی که در داستانش دارد، موفق شده است تا زیبایی‌های بسیاری بیافریند. در طول داستان با شخصیت‌پردازی‌هایی قوی روبه‌رو هستیم که کل قصه را باورپذیرتر می‌کند. الناز پاکپور همچنین به خوبی از پس نشان‌دادن مشکلات زنان در جامعه برآمده است.

درباره الناز پاکپور

الناز پاکپور در سال ۱۳۶۳ به دنیا آمد. در حال حاضر در رشته‌ مطالعات رسانه‌ای در مقطع دکترا تحصیل می‌کند. او با انتشار رمان‌های عاشقانه‌اش در فضای مجازی مشهور شد و سپس رمان‌هایش را به دست چاپ سپرد.

از الناز پاکپور تابه‌حال کتاب‌های بانوی قصه، زیتون، بوی وانیل، بن‌بست، به سبزی دست‌های تو، انار، نقش نگار و زیر گنبد کبود منتشر شده است.

نقد کوتاه کتاب بانوی قصه

بانوی قصه رمانی عاشقانه است. عاشقانه‌ای آرام که برای قرار گرفتن و اخت شدن با فضای داستان باید به آن زمان داد. ممکن است در ابتدای داستان کمی احساس کنید که ماجراها کند پیش می‌رود، اما اگر کمی به داستان زمان بدهید، این مشکل حل خواهد شد.

در کتاب بانوی قصه با شخصیت‌هایی مواجه هستیم که هر کدام می‌توانند نماینده‌ای از یک طیف باشند. اما در عین حال ویژگی‌های شخصیتی خودشان را هم حفظ کنند؛ مثلا همراز، نماینده‌ای از دختران قوی و مستقل است اما از طرف دیگر، همان شخصیتی است که تلاش‌های خودش را نادیده می‌گیرد و آن‌ها را هیچ می‌انگارد.

از سوی دیگر، با شخصیت حامی مواجه هستیم. فردی که مورد قبول و پسند خانواده و جامعه‌اش است. در تلاش است تا همانند اسمش، همان رفتار حمایت‌گرانه را داشته باشد اما برخی اوقات این رفتار حمایتگر با کنترل‌گری خاصی همراه می‌شود و سبب بروز رفتارهایی می‌شود که شخصیت او را غیراجتماعی می‌نمایاند.

درباره‌ نشر سخن

نشر سخن، از جمله شناخته‌‌شده‌‌ترین انتشارات بازار نشر ایران است. این انتشارات در سال ۱۳۶۳، آغاز به کار کرد. پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از تأسیس نشر سخن، این انتشارات در حال حاضر در حوزه‌‌ی فرهنگ، ادبیات، علوم اجتماعی، علوم انسانی و تاریخ فعالیت می‌‌کند. از جمله افتخارات این نشر، کسب عنوان بهترین ناشر سال در سال‌‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۹، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ بوده است. همچنین ۱۲ عنوان کتاب از این انتشارات، به‌عنوان کتاب سال شناخته شده‌‌اند. نشر سخن علاوه‌بر انتشار آثار الناز پاکپور، ناشر آثار نویسندگان جوان دیگری نیز بوده است. هما پوراصفهانی (نویسنده رمان‌های قرار نبود، سیگار شکلاتی، توسکا و...)، نغمه نائینی (نویسنده رمان‌های کافه ژپتو، دل‌کوچ و...) ازجمله افرادی هستند که آثارشان را به انتشارات سخن سپرده‌اند.

تکه هایی از رمان بانوی قصه

ای کاش همراز… ای کاش کاری از من بر می اومد. چه الان، چه در گذشته، برای خواهرت نشد… من نه قصدم طلب بخشش یا هموار کردن راه برای حامد است، نه در نظر نگرفتن زجر رها. من برای رها کاری از دستم بر نیومد؛ که اگر بر می اومد به همین لحظه قسم دریغ نمی کردم.

نسیم خنک پاییزی از زیر نگاهمون رد شد. نسیمی که بدجور بوی محبت می داد و عین نوای آروم گیتار بود. قسم خوردنش به این لحظه، یعنی این لحظه براش مقدسه و من انگار که هنوز لال بودم. با حس کردن نسیم، دستش آروم به سمت شالم رفت. لبه هاش رو روی شونه م انداخت و محکم تر کرد و نگاهم کرد.

آدم ها همینن همراز. عین خود زندگی… گاهی ظالم، گاهی ریاکار، گاهی عصیان کار، گاهی بی وفا، گاهی پر از محبت. هیچ آدمی بد مطلق نیست. رها حتما با حامد روزهای زیبایی هم داشته، ساعت های زیبا، ساعت های زیبایی که نتیجه اش دو تا بچه هستن که داشتنشون به همه دنیا می ارزه.

نظرات کاربران

زهرا.پ
۱۳۹۸/۰۶/۱۱

این کتاب محشره.تو دورانی که همه کتابا پر شده از پسرای چشم رنگی،برنز،عضلانی و بادی بیلدینگی و اخلاقای ول شده و توصیفاتی که انگار یه داستان تو لاس وگاس داری میخونی نه ایران ، با کلی کل کل و غرور

- بیشتر
سارا
۱۳۹۹/۰۴/۱۸

خانم الناز پاکپور داستان شما را خواندم . با این که تصور نمی کنم کامنت من را ببینید ، اما وظیفه خودم میدانم نظرم را بنویسم . می دانم که اکثر خواننده های داستان شما دختران جوان هستند . و

- بیشتر
Mohy_p
۱۳۹۸/۰۶/۱۳

اینقدر این کتاب و خوندم که دیگه حفظش شدم میتونین راحت کتاب و بدین ب نوجووناتون بدین بخونن به جای رمانهای کلیشه ای همراه با کلی بدآموزی با حامی و همراز میشه زندگی کرد😊😍

باغبان 🤗🌱
۱۳۹۹/۰۱/۰۸

حامیِ این داستان حامی ترین مرد دنیاست😍

آتوسا
۱۳۹۸/۰۶/۱۲

یه کتاب با شخصیت پردازی فوق العاده و نگارش قوی.

Fa
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

بانوی قصه، یکی از رمان‌های خوبِ ایرانیه که واقعاً ارزش خوندن و وقت‌گذاشتن رو داره. یک اثر هدفمند و پرمحتوا با سوژه‌ی قوی و شخصیت‌هایی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارن. و به‌نظرم به‌خاطر احساسات عمیق، و تقریباً واقعی نوشته‌شدن این

- بیشتر
fatemeh.amiri3871
۱۳۹۹/۰۷/۲۵

شخصیت لطیف و احساساتی همراز در عین قوی بودنش و شکست ناپذیریش عالیه و همینطور حامی ک ب معنای واقعی حامیه واقعا داستان جذابیه خسته نباشید میگم ب نویسندش

ص الف
۱۳۹۹/۰۸/۰۸

کسانی که کتابهای خانم پاک پور رو خونده باشن میدونن چقدر قلمشون قوی و پخته هست. بانوی قصه اولین کتابی بود که چند سال قبل از ایشون خوندم و تا الان که چند تا کتاب دیگه هم ازشون خوندم باید

- بیشتر
M.l
۱۳۹۸/۰۶/۱۱

عالی بود عاااااااالی

mastan bano
۱۳۹۹/۰۷/۱۹

من که خیلی خوشم اومد از دستم در رفته چن بار خوندمش😁

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۶۸ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۶۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان