دانلود و خرید کتاب فلسفه در چند دقیقه ماکوس ویکس ترجمه نوید اصلانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه در چند دقیقه اثر ماکوس ویکس

کتاب فلسفه در چند دقیقه

نویسنده:ماکوس ویکس
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۴.۱از ۲۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فلسفه در چند دقیقه

مارکوس ویکس در فلسفه در چند دقیقه ۲۰۰ مفهوم کلیدی فلسفه را به زبان ساده توضیح داده است. هدف او در این کتاب توانمندسازی انسان برای داشتن تفکر منطقی است.

فلسفه، در نهایی‌ترین شکل خود، ابزاری برای تفکر است. تفکر دربارهٔ اینکه چرا هر چیزی آن‌گونه که هست می‌باشد، چگونه می‌توانیم به بهترین شکل ممکن زندگی کنیم، چگونه می‌توانیم دربارهٔ آنچه می‌دانیم مطمئن شویم و علت و معنای وجودی ما چیست؟

خلاصه کتاب فلسفه در چند دقیقه

در کتاب فلسفه در چند دقیقه شما با تاریخچه‌ای از فلاسفه، تفکر فلسفی و فلسفه یونانی و شرقی و مسیحی و اسلامی روبه‌رو هستید. نویسنده قدم به قدم شما را از جهان باستان و مهد فلسفه می‌گذراند تا به دنیای مدرن و فلسفه در قرون حاضر برسید و در نهایت با فلسفه کاربردی آشنا شوید. فلسفه‌ای که به سوی اخلاقی و سیاسی شدن پیش می‌رود و کاربردهای زیادی نه تنها در این دو حوزه بلکه در حوزه‌های دیگری مثل اقتصاد و تجارت و علم و پزشکی و.... پیدا می‌کند.

جملاتی از کتاب فلسفه در چند دقیقه

فلسفهٔ اسلامی، تا حد زیادی از مکتب یونانی، به همراه فلاسفه‌ای نظیر ابن‌سینا و ابن‌رشد که نظرات خود را به ایده‌های افلاطون و ارسطو اضافه می‌کردند، نشئت گرفته بود. بسیاری از این فلاسفه در دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های شهرهای اصلی اسلام، به خصوص «بیت الحکمه» یا «منزل عقل» در بغداد، جایی‌که متون باستانی حفظ و ترجمه می‌شدند، به پژوهش می‌پرداختند. این امر برخلاف سوادآموزی در مسیحیت بود که آن را فلسفهٔ مشرکانه می‌دانست. با این‌حال، در قرن یازدهم، کشورگشایی‌ها از طرف اورشلیم، سیسیل و بخشی از اسپانیای اسلامی، تماس بین این دو فرهنگ را افزایش داد. محققان اروپایی به متون باستانی و تفسیرات اسلامی آنها دسترسی پیدا کردند و آنها را به لاتین ترجمه نمودند.

فهرست کتاب فلسفه در چند دقیقه

مقدمه

فصل اول: شاخه‌های فلسفه؛

فصل دوم: فلسفه یونانی؛

فصل سوم: فلسفهٔ شرقی؛

فصل چهارم: مسیحیت و فلسفه؛

فصل پنجم: فلسفه و اسلام؛

فصل ششم: رنسانس، استدلال و انقلاب؛

فصل هفتم: تجربه‌گرایی؛

فصل هشتم: آرمان‌گرایی آلمانی؛

فصل نهم: اگزیستانسیالیسم (مکتب اصالت وجود/وجودگرایی)؛

فصل دهم: فلسفه در ایالات‌متحده؛

فصل یازدهم: منطق مدرن؛

فصل دوازدهم: فلسفه و علم در قرن بیستم؛

فصل سیزدهم: فلسفهٔ سیاسی قرن بیستم؛

فصل چهاردهم: فلسفهٔ کاربردی.

نظرات کاربران

Ali
۱۳۹۹/۰۲/۳۰

به‌صورت کاملاً ساده، روان و کوتاه اندیشه‌های فلسفی رو بیان کرده و توضیحاتی هم از فلاسفهٔ شرقی همچون بودا، تائو، کنفوسیوس و... هم ارائه کرده است. کلیاتی از اندیشه‌های فلسفی که برای هرکسی که به فلسفه علاقه داره سودمند خواهد بود.

Minart
۱۴۰۰/۰۶/۰۱

دیگه زیادی خلاصه هست. فقط اگه میخواین از هر چیزی یه اسمی به گوشتون خورده باشه مفیده ! به درد کسایی میخوره که میشینن توی کافه ها و مخ میزنن با چند تا حرف به خیال خودشون فلسفی و عمیق😅!

arash ngar
۱۳۹۹/۰۶/۱۱

اگه خواستین با مفاهیم فلسفی آشنا شید کتاب خوبیه و به طور خلاصه و ساده و مفید توضیح داده 👌

ثجاج
۱۴۰۱/۰۳/۲۷

دوستان طوری مینویسن این کتاب بدرد کسایی میخوره که در ابتدای فلسفه هستن آدم فکر میکنه قورتش دادن اونم مثل آب! این کتاب به نظر من که خیلی دقیق و به همراه ذوق عالی نوشته شده. هرچند اگر از مسیر

- بیشتر
آوای سبز
۱۳۹۹/۰۵/۰۵

فلسفه در چند دقیقه مجموعه ای کافی و مناسب برای تمام دوستداران فلسفه است. در پایان خواندن هر موضوع, خواننده اندکی به فکر فرو میره و به قول نویسنده، به اعماق غار افکارِ دست نخورده اش راه پیدا میکنه. ممکنهدر

- بیشتر
aliplx
۱۴۰۰/۰۵/۰۵

برای کسانی که علاقمند به فلسفه هستن کتاب خوبیه👍موقع ترم های اول فلسفه این کتاب رو مطالعه کردم

Travis
۱۴۰۰/۰۳/۰۲

کتابی که با زبانی ساده و به دور از درازگویی، مفاهیم مهم فلسفی دو هزار سال گذشته را شرح می‌دهد.

Shahin Mohammadi
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

برا کسی که میخواد یک ناخنکی به فلسفه زده باشه و نمی‌خواد در فلسفه غرق بشه مناسبه متن روان قابل فهم ساده ای داره

T latifi
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

عنوان کتاب بهتر بود فلسفه در چند ساعت باشه البته، در کل خوب بود، مختصر و مفید.

وحید شعبانی
۱۴۰۰/۰۳/۱۲

کتابیست که به صورت بسیار مختصر و مفید، تاریخ فلسفه و رویکردهای مختلف در عالم فلسفه رو با زبان ساده و جذاب بیان کرده. کتاب خیلی خوبیه برای آشنایی کلی با فلسفه و مکتبهای مختلف اون

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۳)
در اینجا، مشکل، سیستم منطق ما است. چیزها یا درست هستند یا غلط؛ یا کُپّه است یا نیست و چیزی بین این دو وجود ندارد.
امیر علی
اگر تاریخ را تکرارشدنی بدانیم، شکی نیست که دوباره سقراط‌ها، دکارت‌ها، هیوم‌ها یا کانت‌های دیگری از میان این نسل جدید با ایده‌های جدید انقلابی ظهور خواهند کرد تا شیوهٔ تفکر ما را برای همیشه تغییر بدهند.
Mamadovsky
برهان «قُمار پاسکال» (شرطی پاسکال) به این موضوع می‌پردازد که اگر نمی‌توانیم به اثباتی برای وجود خداوند برسیم، آیا شرط بستن (اعتقاد) بر وجود خداوند بهتر است یا شرط نبستن (اعتقاد نداشتن) بر آن. پاسکال اظهارات موافق و مخالف را برحسب پیامدهای آنها به این صورت جمع‌بندی می‌کند: اگر خداوند وجود داشته باشد و من وجود وی را انکار کنم، ریسک نفرین ابدی را می‌پذیرم؛ اگر او وجود داشته باشد و من وجود او را بپذیرم، زندگی جاودان در بهشت نصیب من خواهد شد؛ اما اگر او وجود نداشته باشد، فرقی به حال من ندارد. پس، معقول آن است که بر وجود خداوند شرط ببندم (اعتقاد داشته باشم).
Mamadovsky
یک نجار، چکش محبوبی دارد که ۵۰ سال است از آن استفاده می‌کند، تا الآن فقط دو دفعه سر و سه بار دستهٔ آن را عوض کرده است. کاملاً مشخص است که این چکش همان چکش اول نیست، به‌نظر شما این همان چکش است؟ این داستان، نسخه‌ای از ماجرای «کشتی تیسیوس» محسوب می‌شود که در طول عمر خود آن‌قدر تعمیر شد تا آنکه هیچ قطعه‌ای از کشتی اصلی در آن باقی نماند، اما همچنان هویت خود را حفظ نمود.
سپهر
برتراند راسل، اولین کسی بود که زبان گزاره‌های فلسفی را به‌صورت قضایا تحلیل نمود. این رویکرد تحلیلی بر فلاسفهٔ کشورهای آلمانی‌زبان تأثیر گذاشت و بعدها موجب تغییر آن به «اثبات‌گرایی منطقی» گردید
Travis
آیا استفادهٔ متحدین از بمب‌های اتمی در ۱۹۴۵، ابزاری برای تسریع در پایان‌بخشیدن به جنگ‌جهانی دوم تلقی می‌شود؟ یکی از پیام‌های ضمنی واقع‌گرایی سیاسی در کتاب شهریار ماکیاولی این بود که «نتیجه، وسیله را توجیه می‌کند.» این مطلب، فلسفهٔ سیاسی را دگرگون کرد و در نتیجه در فلسفهٔ اخلاقی نیز به‌طور کلی تأثیر داشت؛ به عبارتی دیگر، قضاوت دربارهٔ ارزش اخلاقی عمل برپایهٔ پیامدهای آن و نه برپایهٔ نیت یا انگیزه‌ها
محمد طاهر پسران افشاریان
فلورانس را مهد جنش فرهنگی، که به رنسانس معروف است، می‌دانند، اما فلورانس یکی از اولین جمهوری‌های ایتالیایی نیز بود و با توجه به تنشی که بین کلیسا و حکومت به‌وجود آمده بود، مکانی برای دسیسه‌چینی و مغلطه‌های سیاسی محسوب می‌شد. در واکنش به این جریان، «نیکولو ماکیاولی»، اولین فیلسوف سیاسی سکولار، ظهور کرد. کتاب او با عنوان «شاهزاده» (شهریار)، که کتابچه‌ای شامل توصیه‌هایی دربارهٔ نحوهٔ حصول به قدرت و اعمال آن بود، نسخه‌ای واقع‌نگر از امور سیاسی نیز محسوب می‌شود. ماکیاولی می‌گوید که نظریه‌پردازی دربارهٔ جامعهٔ سیاسی آرمانی (ایجاد تمایز بین اخلاق فردی و مصلحت‌اندیشی حاکم و حکومت) بیهوده است
محمد طاهر پسران افشاریان
«در قناتی که پر از ماهی و اردک‌ماهی است، آزادی برای اردک‌ماهی‌ها به معنای مرگ ماهی‌هاست.
سپهر
این ایده که هیچ صدق و حقیقت مطلقی وجود ندارد و همه‌چیز نسبی است (ارزش غیرعینی) به نسبیت‌گرایی معروف است و پروتاقوراس آنها را به این صورت جمع‌بندی می‌کند: «انسان معیار همه چیز است.» با آنکه این دیدگاه منطقی به‌نظر می‌رسد، اما رویکرد نسبیت‌گرایی مسائلی را برای فلسفهٔ اخلاقی به‌وجود می‌آورد: «آیا واقعاً هیچ مطلق اخلاقی وجود ندارد؟»
سپهر
بنیانگذار مکتب رواقی‌گری، عقیده داشت که طبیعت همان واقعیت است و ما بخشی از آن هستیم. ما با استفاده از توانایی‌مان در تعقل، باید یاد بگیریم چیزهایی را که خارج از کنترل ما هستند بپذیریم و عواطف مخرّب خود را نیز کنترل کنیم.
کاربر ۲۱۲۱۰۵۵

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان