دانلود و خرید کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه سپیده درویشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه اثر سپیده درویشی

کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه

انتشارات:نشر برسم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه

انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه نوشته سپیده درویشی و پژوهشی در حوزه ادیان و تاریخ ادیان است که انجیل زنده مانوی را با اناجیل اربعه دین مسیح مقایسه کرده است

درباره کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه

انجیل زنده یکی از کتاب‌هایی است که مانی به زبان مادری خود یعنی سریانی نوشته است، این کتاب به زبان‌های ایرانی مانوی، چینی، یونانی، لاتین و نوشته‌های اسلامی نیز درآمده است و هرکدام از این زبان‌ها نقل‌قول‌هایی از انجیل است که کامل‌ترین آن یونانی است. کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه به قلم سپیده درویشی و آرمان بختیاری منتشر شده است و به بررسی بخش باقی‌مانده و در دسترس کتاب انجیل زنده مانی پرداخته است و در ادامه این کتاب با اناجیل چهارگانه نیز مقایسه می‌شود.

سپیده درویشی و آرمان بختیاری نویسندگان کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه در فصل اول به معرفی پژوهش‌ها و نوشته‌های پیشین انجیل زنده مانی پرداخته‌اند، در فصل دوم دست‌نوشته‌های ایرانی شامل متون فارسی میانه، متن قبطی و ... نیز دست‌نوشته‌ها‌ی یونانی معرفی و ترجمه شده است. فصل سوم به معرفی اناجیل مسیحی و سنجش آن با انجیل مانی پرداخته است و در آخرین فصل تصاویر، واژه‌نامه و منابع آورده شده است. کتابی که در حال حاضر در اختیار ما قرار دارد، متنی یک‌پارچه دارد و سعی بر این دارد که تاکنون هر چه از انجیل زنده‌ی مانی مانده است را به دست ما برساند. البته به دلایلی دسترسی به متون مانوی سن‌پطرزبورگ وجود ندارد و متون چینی نیز گردآوری شده، ولی ترجمه نشده است و امیدواریم در نگارش بعدی این کتاب متون چینی باستان و متون مانوی سن‌پطرزبورگ به آن اضافه بشود و این کتاب را کامل‌تر بکند.

چرا باید کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه را مطالعه کنیم؟

این کتاب اطلاعات ما را درمورد ادیان و انجیل به‌شدت بالا می‌برد. هم‌چنین ما دیدگاه دیگر کشورها را نیز در مورد انجیل مانی می‌توانیم مطالعه کنیم.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه برای افراد علاقه‌مند به دین و مقایسه‌ی یک دین با بقیه‌ی ادیان می‌تواند کتاب بسیار مفیدی باشد.

فهرست کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه

· مقدمه

· بیان مسأله

· اهمیت و ضرورت پژوهش

· اهداف پژوهش

· فرضیه های پژوهش

· روش انجام پژوهش

· راهنمای استفاده از نشانه ها در کوته نوشت ها

فصل دوم: کلیات پژوهش

فصل سوم: روش پژوهش

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل

فصل پنجم: استنباط و نتیجه گیری

فهرست منابع

پیوست‌ها

تکه هایی از کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه

در پیشگفتار کتاب انجیل زنده و سنجش آن با اناجیل چهارگانه که به قلم سپیده درویشی منتشر شده است می‌خوانیم:

در بررسی و پژوهش فرهنگ و ادیان باستانی ایران زمین، هنگامی که به بررسی دین مانوی می‌پردازیم کمبود منابع به مثابه سدی بازدارنده عمل می‌کند. شناخت دقیقتر دین مانوی از طریق بازیابی انجیل زنده می‌تواند در این میان راهگشا باشد. هر چند که متاسفانه به جز قسمت‌هایی از باب الف آن، در حال حاضر بخش‌های دیگری در دسترس نمی‌باشد. در راستای بازیابی و بررسی انجیل زنده مانی بر آن شدیم که متن‌های پراکنده انجیل مانی را در یک کتاب به زبان فارسی گردآوری نماییم.

به منظور گردآوری مطالب و شناسایی دین مانوی ابتدا متن‌های متعدد موجود به زبان‌های چینی، انگلیسی و فارسی گردآوری و در صورت لزوم بازگردانی گردید. پس از آن به امید یافتن ردی از نام و محتوای انجیل زنده مانی در سایر کتب، بیش از ۵۰ عنوان کتاب بازخوانی شد. در این میان ادیان و آیین‌های گنوسی، مغتلسه، بودایی، زرتشتی و مسیحی، که می‌توانند راهنمایی برای شناخت و پژوهش دین مانوی باشند، به تفضیل مورد بررسی قرار گرفتند. اناجیل چهارگانه، اعمال رسولان، نامه‌های پولس نبی و سایر کتب مذهبی مسیحی به کرات بازخوانی شدند تا سنجش متون باقی‌مانده از انجیل زنده با اناجیل چهارگانه مسیحی بر اساس مستندات صورت پذیرد.

در جهت گردآوری متون و با راهنمایی و یاری بزرگانی چون پروفسور کریستانه رک، پروفسور ساموئل لیو و پروفسور دورکین مایستر ارنست مقالاتی چند به انضمام دو متن کوتاه خط چینی باستان فراهم آمد که مقالات انگلیسی و آلمانی ترجمه و در این کتاب مورد اشاره قرار گرفته اند.

نظرات کاربران

Alireza Joleini
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

من کتاب انجیل اصلی را میخواهم بخوانم وهمچین کتاب زبور داود وصحف ابراهیم

کاربر ۲۴۴۵۴۵۰
۱۳۹۹/۰۸/۱۸

🤙😎

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۹,۹۰۰
تومان