دانلود و خرید کتاب اهونویتی گاثا سروده های زرتشت اسپیتمان اردشیر بهمردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهونویتی گاثا سروده های زرتشت اسپیتمان اثر اردشیر بهمردی

کتاب اهونویتی گاثا سروده های زرتشت اسپیتمان

انتشارات:نشر برسم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اهونویتی گاثا سروده های زرتشت اسپیتمان

کتاب اهونویتی گاثا سروده های زرتشت اسپیتمان (اوستا، یسنا، گاهان، اهونه ویتی) نوشتهٔ اردشیر بهمردی است و نشر برسم آن را منتشر کرده است. این کتاب برگردان از اوستایی به فارسی است.

درباره کتاب اهونویتی گاثا سروده های زرتشت اسپیتمان

کتاب اَهوُنَوَیتی گاثا، سروده‌های زرتشت اِسپیتَمان برگردان از اوستایی به فارسی، با پژوهش و گردآوری موبد دکتر اردشیر بهمردی است.

در کتاب پیش‌روی، موبد دکتر اردشیر بهمردی در پژوهشی به بررسی اَهوُنَوَیتی گاثا، سروده‌های زرتشت اسپیتمان از دو دیدگاه شرقی و غربی پرداخته است. با خواندن چکیده‌ای از معرفی کتاب که در پشت پوشینه‌ (جلد) آمده است، درمی‌یابیم واژه‌یابی و برداشت دانشمندان باخترزمین (غربی) از برگردان گاهان اغلب با برداشت موبدان خاورزمین (شرقی) تفاوت دارد. گروه اول بیشتر بر اساس روش‌های علمی و به کمک زبان‌های هم‌خانواد‌هٔ زبان اوستایی به ویژه هندی باستان کار می‌کنند در مقابل موبدان خاورزمین اوستا را بیشتر به صورت سنتی آموزش دیده و به سخن گذشتگان پایبندند که سینه به سینه به آنان رسیده است.

مقایسه پژوهش‌های شرقی نظیر کارهای پارسیان هند دالا پوروالا کانگا و موبدان ایرانی آذرگشسب و شهزادی با پژوهش‌های غربی کارهای زبان شناسان و خاورشناسانی مانند هومباخ بارتلمه کلنز و دیگران می‌تواند دیدگاهی نوین به ما بدهد. در پژوهش حاضر به بررسی اهونویتی گاتا در دو دیدگاه شرقی و غربی پرداخته شده است.

خواندن کتاب اهونویتی گاثا سروده های زرتشت اسپیتمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران زبان‌های باستان و همچنین دین زرتشتی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۷۳ صفحه

حجم

۲۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۷۳ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان