دانلود و خرید کتاب دختران جسور النا فاویلی (جلد اول)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دختران جسور

کتاب دختران جسور (جلد اول) اثری از النا فاویلی و فرانچسکا کاوالو، کتابی درباره‌ی شجاعت و پیشرفت دختران است. این کتاب یک سفر تحول‌آفرین در دنیای دخترانی است که با شجاعت و انگیزه، به دنبال دستیابی به هدف‌هایشان هستند. دختران جسور از آن دسته کتاب‌هایی است که آموزه‌هایی را که زنان را از استقلال و فردیت‌یافتگی ترسانده به چالش می‌کشد. در این کتاب شما با ۱۰۰ بانوی جسور و موفق تاریخ آشنا خواهید شد. این کتاب جلد اول از مجموعه دختران جسور است.

انتشارات نسل نواندیش این اثر را با ترجمه مینا رمضانی منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب دختران جسور اثر النا فاویلی و فرانچسکا کاوالو

دختران جسور کتابی است درمورد دخترانی که به‌خوبی می‌دانستند چه کسی هستند و از زندگی‌شان چه می‌خواهند، تن به کلیشه‌ها ندادند و با پافشاری و تلاش از پس موانع برآمده و به جایگاهی که لیاقتش را داشتند، رسیدند. در این کتاب داستان‌هایی انگیزه‌دهنده از زندگی دختران جسوری روایت می‌شود که دستاوردهای درخشانی داشتند. از مریم میرزاخانی ریاضی‌دان تا آلفانسینا استرادا قهرمان دوچرخه‌سواری و میشل اوباما در کتاب دختران جسور حضور دارند. حضور دختران شاخص از رشته‌های مختلف باعث می‌شود که مخاطبان بعد از خواندن داستان دخترانی که دل به دشواری‌های سفر دادند و از چالش‌ها موفق بیرون آمدند، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنند.

خرید و دانلود کتاب دختران جسور ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟ 

کتاب دختران جسور به دختران و نوجوانانی که به دنبال افزایش انگیزه، اعتمادبه‌نفس و شجاعت هستند، پیشنهاد می‌شود. این کتاب برای رده‌سنی ۱۲ تا ۱۶ سال مناسب است، اما فارغ از جنسیت و سن هرکسی که به داستان‌های الهام‌بخش نیاز دارد از خواندن این اثر لذت خواهد برد. 

با توجه به محتوای کتاب دختران جسور دسته‌ی دیگری هم وجود دارند که تصور می‌کنند دختران را حتما و صرفا باید برای زندگی زناشویی آماده کرد و تجربیات دیگر برای دختران ضرورتی ندارد. فرزندانی که در خانواده‌هایی با چنین دیدگاهی متولد می‌شوند هم می‌توانند مخاطب کتاب دختران جسور باشند. چنین دخترانی باید بدانند که دنیا وسیع‌تر از چیزی است که به آنها تحمیل شده. 

علاوه‌بر دختران، پسران و مردان هم می‌توانند مخاطب کتاب دختران جسور باشند تا بتوانند در آینده پدرانی همدل‌تر و فهیم‌تر یا دوست، همسر و همراه مناسب‌تری برای دختران مدرن و مستقل امروزی باشند. 

چرا باید کتاب دختران جسور با ترجمه مینا رمضانی را بخوانیم؟‌

اگر فرزند دختری دارید که تصور می‌کنید او در آینده نمی‌تواند از پس نقش‌های تعریف‌شده‌ برای زنان بربیاید، حتما این کتاب را بخوانید. این کتاب ۱۰۰ داستان از زندگی ۱۰۰ زن را روایت می‌کند که توانسته‌اند در جهانی تماما مردانه دستاوردهای درخشان، غیرقابل‌چشم‌پوشی و دگرگون‌کننده‌ای را به دست‌ بیاورند. در این کتاب ۱۰۰ زن شاخص در دنیای هنر، سیاست، ورزش، تاریخ، تکنولوژی و علم را خواهید شناخت که توانسته‌اند بر موانع و سدها غلبه کنند و نقش خودشان را به بهترین شکل ممکن بازی کنند!

خواندن کتاب دختران جسور شما را با دغدغه‌ها و طرز فکر زنان قدرتمند و جسوری آشنا می‌کند که در چهارچوب‌های کهنه و پوسیده‌ی گذشتگان نمی‌گنجند و به هیچکس اجازه نمی‌دهند که استعدادها، امیدها و آرزوهای آنها را دفن کند یا نادیده بگیرد. 

زنان حاضر در این کتاب در عین تفاوت (نام، ملیت، تخصص، رویاها و...) در رنج‌ها و تاب آوردن‌ها بسیار به هم شباهت دارند. رنج‌هایی که از ارزش‌های تحمیل‌شده از خانواده و جامعه بیرون می‌آید و زنانی که رویایی را دنبال می‌کنند باید بر آنها فائق بیایند. 

در این کتاب خواهید دید که شکست و پیروزی برای تمام زنان شاخص وجود داشته و قرار نیست برای اینکه یک زن شاخص و جسور باشید، از شکست خوردن و اشتباه کردن و ناقص بودن مبرا باشید!‌ زنان جسور بارها اشتباه می‌کنند، شکست‌ می‌خورند و در هنگام شروع ضعیف هستند و نقص‌های بسیاری دارند، اما وجه مشترک همگی آنها از جا بلند شدن، دوباره تلاش کردن، ضعف را پذیرفتن و بهبود دادن نقص‌ها است. بنابراین اگر ازجمله افرادی هستید که از شکست خوردن و به اندازه‌ی کافی خوب نبودن می‌ترسید، کتاب زنان جسور برای شما نوشته شده! 

این مجموعه چند جلد دارد؟

دختران جسور در ابتدا به‌عنوان کتابی یک‌جلدی منتشر شده بود و آنقدر استقبال از این کتاب پرشور بود که نویسنده‌ها و ناشر را متقاعد کرد تا دنباله‌ای جذاب برای آن نوشته شود. به این شکل بود که در سال ۲۰۱۷ جلد دوم این کتاب منتشر شد که با عنوان دختران جسور ۲ شناخته می‌شود.

درباره نویسندگان

کتاب دختران جسور را دو نویسنده‌ی زن به نام‌های النا فاویلی و فرانچسکا کاوالو خلق کرده‌اند که هر دوی آنها علاوه بر نویسندگی دستی بر آتش مدیریت و هدایت کسب‌وکار دارند. این دو زن جوان در فعالیت‌های برابری‌خواهانه و سیاسی ایتالیا پرکار هستند و همیشه در انجام وظایف اجتماعی و آگاهی‌رسانی به زنان از خود اشتیاق نشان داده‌اند. 

النا فاویلی و فرانچسکا کاوالو با توانایی در نقل داستان‌های الهام‌بخش و انگیزه‌دهنده، جایگاهی برای خود در میان خوانندگان آثار انگیزشی خلق کرده‌اند. آثار آنها در زمینه توسعه شخصی و افزایش انگیزه تحسین شده‌ و کتاب اول‌شان آنقدر محبوبیت پیدا کرد و خوانده شد که تصمیم گرفتند جلد دوم این کتاب را هم منتشر کنند.

النا فاویلی که نویسنده، سخنران و کارآفرین ایتالیایی است، در سال ۱۹۸۲ متولد شد. النا علاوه‌بر نوشتن دستی بر آتش فعالیت‌های سیاسی هم دارد و یک لیبرال برابری‌خواه است. منبع درآمد اصلی او راه‌اندازی کسب‌وکار است و از این جهت یک دختر جسور و مستقل امروزی به حساب می‌‌آید.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب دختران جسور

نشریه‌ی مشهور و جهانی فوربز در یک مرور جالب درمورد کتاب دختران جسور آن را «اثری ضروری برای هر دختری که می‌شناسید» معرفی می‌کند و واتر استونز که یک مجموعه فروشگاه زنجیره‌ای کتاب مشهور در بریتانیا است دختران جسور را «کتابی نیرودهنده، الهام‌بخش و تکان‌دهنده» می‌داند.

عنوان کتاب در زبان اصلی

عنوان کتاب دختران جسور در زبان انگلیسی Good Night Stories for Rebel Girls که به معنی داستان‌های شب برای دختران جسور است. این کتاب به چندین عنوان مختلف و جالب به فارسی ترجمه شده است.

ژانر کتاب

کتاب دختران جسور ۱ در زمره‌ی کتاب‌های انگیزشی و الهام‌بخش برای زنان به شمار می‌رود و یکی از بهترین کتاب‌های دسته‌ی زنان و فمنیسم برای نوجوانان است. این کتاب مصور از پرفروش‌های نیویورک تایمز در دهه‌ی ۲۰۱۰ است و در قفسه‌ی کتاب‌های ایتالیایی هم می‌توان آن را جستجو کرد. 

کتاب دختران جسور مناسب کدام رده‌ی سنی است؟

مخاطب هدف کتاب دختران جسور (جلد اول) دختران نوجوان بین سنین ۱۲ تا ۱۹ سال هستند و دخترانی که هنوز راه خود را پیدا نکرده‌اند و حسابی از خودشان ناامید هستند می‌توانند از این اثر به‌عنوان منبعی الهام‌بخش و امیدوارکننده سود ببرند. البته دایره‌ی مخاطبان این کتاب محدود نیست و زنان و مردان بزرگسالی که دوست دارند با زندگی، افکار، امیدها، آرزوها، ترس‌ها و شکست‌های تاثیرگذارترین زنان دنیا آشنا شوند، حتما این کتاب را سودمند خواهند یافت.

در کتاب دختران جسور از کدام زنان مشهور جهان یاد می‌شود؟

در این کتاب با رویاها و انگیزه‌های زنانی آشنا می‌شوید که توانسته‌اند جهان را از صدای خود پر کنند و حرف‌های خود را به گوش مردم دنیا برسانند. جی. کی. رولینگ خالق رمان‌های افسانه‌ای هری پاتر، نفرتیتی بانوی اول مصر، ماکبا خواننده‌ی اهل آفریقای جنوبی، میشل اوباما بانوی اول آمریکا، رزالین فرانکلین و... در این کتاب حضور دارند و حرف‌های مهم و عمیقی را به زبان می‌آورند. این زنان فقط بخشی از ۱۰۰ زنی هستند که در دو جلد دختران جسور به آنها پرداخته شده. خواهران برونته، هلن کلر، الیزابت اول، برندا چیپمن، فلورانس نایتینگل، امیلیا ارهارت، کلئوپاترا، ایزابل آلنده، جین آستین، مارگارت تاچر، ماریا رایشه، لیلا لومباردی و... ازجمله دتران جسور معرفی‌شده در این مجموعه هستند.

چه ناشران و مترجمانی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟ 

انتشارات‌های متنوع و بسیاری در ایران این کتاب را به مخاطبان عرضه کردند که نشر گل‌آذین، شفاف، اندیشه کهن پرداز، نگاه آشنا، نسل نواندیش، فرهنگ نشر نو، آباریس و ارمغان گیلار برخی از آنها هستند. دختران بلندپرواز، دختران جسور،‌ داستان‌های خوب برای برای دختران بلندپرواز و داستان‌های شبانه برای دختران بلندپرواز ازجمله عناوینی هستند که برای ترجمه‌های متفاوت این کتاب برگزیده شده است که تعدادی از آن‌ها در طاقچه در دسترس کاربران هستند.

بخشی از متن کتاب دختران جسور ۱

خواهران برونته:

در یک خانه متروک و سرد در شمال انگلستان سه خواهر به نام‌های شارلوت، امیلی و آنا با یکدیگر زندگی می‌کردند. آن‌ها معمولاً تنها بودند و برای سرگرمی داستان‌سرایی می‌کردند و شعر می‌سرودند.

روزی شارلوت تصمیم گرفت اشعارش را برای یک شاعر معروف انگلیسی بفرستد و نظر او را جویا شود؛ اما با جوابی تند روبه‌رو شد: «من اصلاً اشعار شما را دوست ندارم. ادبیات یک شغل مردانه است!» اما شارلوت به نوشتن ادامه داد.

یک شب شارلوت به‌طور اتفاقی دفتر شعری را باز روی میز کار امیلی دید. از او پرسید که چرا تابه‌حال اشعارش را به آن‌ها نشان نداده است، زیرا از نظر شارلوت بسیار زیبا بودند. ابتدا امیلی عصبانی شد که چرا بدون اجازه یادداشت‌های شخصی او را خوانده است؛ اما پس از پیشنهاد شارلوت، به یک‌باره ساکت شد. شارلوت از او خواست که به کمک یکدیگر کتاب شعری بنویسند، امیلی هم پذیرفت.

الیک ویک:

دختری به نام الیک در روستایی زندگی می‌کرد که آب لوله‌کشی و برق نداشت. آن‌ها برای تهیه آب باید مسافتی را طی می‌کردند تا از چاه آب بکشند. الیک در راه بازگشت از مدرسه به خانه، کنار درخت انبه می‌ایستاد تا عصرانه‌اش را بخورد. او و خانواده‌اش زندگی شاد و ساده‌ای داشتند تا اینکه جنگی وحشتناک آغاز شد و زندگی الیک را برای همیشه متحول کرد. زمانی که آژیر قرمز در روستای آن‌ها به صدا درمی‌آمد، الیک و خانواده‌اش باید به‌سرعت از محل زندگی خود دور می‌شدند.

فصل بارندگی بود. رود طغیان کرده و پل روی رودخانه زیر آب رفته بود. الیک شنا بلد نبود. او از غرق شدن می‌ترسید، ازاین‌رو مادرش به او کمک می‌کرد به‌طرف دیگر رودخانه برود. مادر الک به سبب فقر زیاد مجبور بود نمک بفروشد. آن‌ها تصمیم گرفتند از جنگ فرار کنند و به لندن بروند.

روزی الک در پارک بود که متصدی استعدادیابی یک آژانس مدلینگ معروف به‌طرفش آمد. او می‌خواست الیک را به‌عنوان مدل استخدام کند. مادر الیک حتی نمی‌خواست در مورد این موضوع چیزی بشنود؛ اما آن فرد آن‌قدر اصرار کرد تا سرانجام مادر الیک موافقت کرد.

الیک بسیار متفاوت از دیگر مدل‌ها ظاهر و خیلی زود به یک مدل بحث‌برانگیز تبدیل شد.

الیک می‌خواست به تمام دختران ثابت کند که زیبا هستند، مختارند خط فکری‌شان را تغییر دهند، حتی خجالتی بودنشان هم زیباست و مجبور نیستند دنباله‌رو جامعه باشند.

آلفانسینا استرادا:

دختری بود به نام آلفانسینا که بسیار سریع دوچرخه‌سواری می‌کرد، تا حدی که موقع حرکت به‌سختی دیده می‌شد. والدینش به او می‌گفتند که آهسته‌تر براند؛ اما قبل از اینکه جمله‌شان تمام شود، او از آن‌ها دور شده بود.

وقتی آلفانسینا تصمیم گرفت ازدواج کند، خانواده‌اش امیدوار شدند که از رؤیای دوچرخه‌سوار حرفه‌ای‌شدن دست بردارد؛ اما داماد روز عروسی یک دوچرخه مسابقه حرفه‌ای به عروس هدیه داد. آن‌ها به شهر میلان مهاجرت کردند و آلفانسینا تمرینات سخت و حرفه‌ای را شروع کرد.

او بسیار سریع‌تر و قوی‌تر از چند سال پیش می‌راند، ازاین‌رو در مسابقات دوچرخه‌سواری چندگانه هرساله ایتالیا۴ شرکت کرد که یکی از سخت‌ترین مسابقات جهانی بود. تا آن زمان هیچ زنی به این مرحله نرسیده بود. بیشتر افراد می‌گفتند او هیچ‌گاه موفق نمی‌شود؛ اما این حرف‌ها نتوانست جلوی پیشرفت آلفانسینا را بگیرد.

مسابقه طولانی و پرتنش بود و باید ۲۱ روز در مسیرهای طولانی و سراشیبی‌های تند کوهستانی اروپا دوچرخه‌سواری می‌کردند. از ۹۰ شرکت‌کننده فقط ۳۰ تن توانستند مسابقه را تا انتها ادامه دهند. آلفانسینا یکی از آن‌ها بود. از او به‌عنوان قهرمان تقدیر شد.

سال بعد، مانع حضور او در مسابقه شدند و مقامات اعلام کردند که این مسابقه مردانه است؛ اما این موضوع هم نتوانست آلفانسینا را ناامید کند.

او در تمام مسابقات مشابه شرکت کرد و بعد از ۲۶ سال، با وجودی که با یک دوچرخه ۴۴ پوندی یک‌دنده‌ای مسابقه می‌داد، یک رکورد سرعت به ثبت رساند.

او حالا خوشحال است که با گذشت زمان شرایط تغییر کرده است. اکنون مسابقه دوچرخه‌سواری بانوان متداول شده است و جزء بازی‌های المپیک است.

نظرات کاربران

بلاتریکس لسترنج
۱۳۹۷/۱۱/۲۴

اگه سیندرلا پسر بود چه اتفاقی می افتاد؟؟؟ 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 لطفا کامل بخونین من این کتاب رو خوندم و نمونه ی انگلیسی کتاب معرکس ولی با ترجمه ی اول دبستان اینجا چاپ شده روایی و شیوایی تو داستان ها رو ترجمه ازش گرفته چهار به خاطر ترجمش و

- بیشتر
کتاب باز
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

این کتاب درمانی برای بیماری سندروم سیندرلا است. عبارت «سندرم سیندرلا» را نخستین بار «کولت داولینگ» (Colette Dowling) در کتاب «سندرم سیندرلا: ترس پنهان زن‌ها از استقلال» به‌کار برد. سندرم سیندرلا به معنی نداشتن استقلال و وابستگی مالی، عاطفی، فیزیکی و

- بیشتر
Anita Moghaddam💙💙
۱۳۹۹/۰۳/۲۱

از همه بهتر این بود ک راجب مریم میرزا خانی هم داشت و واقعن باعث افتخاره ک ما این نابغه رو داریم😎ولی خیلی تاثیر گذار و عالی بود ب همه(چ دختر چ پسر)توصیه میکنم.❤

Rasta (:
۱۳۹۹/۰۷/۰۵

واقعا کتاب فوق العاده ایه به من انگیزه داد تا برای رسیدن به هدفام تلاش کنم امیدوارم شماام از خوندنش لذت ببرین این کتاب به ما یادآوری میکنه که خواستن توانستن است و ما هر چقدر که موانع در پیش رو داشته باشیم

- بیشتر
flora
۱۴۰۰/۰۵/۲۳

اگر دختر هستید و بلند پروازید اینو بخونید. اگر دختر هستید و دنبال انگیزه هستید اینو بخونید. اگر دختر هستید و خودتون دست کم میگیرید اینو بخونید. اگر دختر هستید و خانواده بدی دارید اینو بخونید. اگر دختر هستید و اطرافیان چوب لا چرخ

- بیشتر
𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
۱۳۹۹/۱۰/۲۷

شجاعت و قدرت دختران و زنان را نشون میده😍😌 حتما این کتاب رو بخونید☺️مخصوصا کسانی که قدرت زنان را دست کم میگیرن❤️

𝑴𝒐𝒉𝒂𝒅𝒆𝒔𝒆✨
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

کتاب بسیار خوبیه، به همه ی دخترای سرزمینم توصیه میکنم که بخونن😍🍃🌺

نوشین
۱۳۹۸/۰۵/۲۳

برا هر سنی عالیست

Arefeh
۱۳۹۹/۰۸/۱۶

بسیار دلنشین 😍😍😍😍😍😍

مهدیس 🌙
۱۳۹۹/۰۵/۲۶

فلورا تاجیکی : انسان ها شبیه هم نیستند؛ نام ها، چهره ها، رویاهایشان با هم فرق دارد! اما رنج ها... رنج هایشان شبیه هم است! انگار هرکدام از ما تکه هایی از رنجی بزرگ را به دوش می کشیم... _________ در این کتاب با زنان و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴۹)
«اگر کسی را در حال غرق‌شدن دیدی، باید به کمکش بشتابی و او را نجات دهی.»
i_ihash
دختری زندگی می‌کرد که عاشق کتاب بود. او روی کاناپه کتابخانه پدرش غرق در کتاب‌ها به همه جا سفر و حتی با شخصیت‌های داستان‌ها جدل و صحبت می‌کرد.
𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
مادرم همیشه می‌گوید: "اگر تمام سعی‌ات را بکنی، یعنی در بالاترین نقطه قرار داری و این عالی است. این یعنی اینکه حتی اگر چهارم هم بشوی باز هم عالی هستی."»
Pariya
فلورانس نایتینگل پرستار زن و شوهری انگلیسی برای سفر به ایتالیا رفتند و فرزندشان آنجا به دنیا آمد. آن‌ها تصمیم گرفتند اسم آن شهر زیبا را روی فرزندشان بگذارند، بنابراین نامش را فلورانس گذاشتند. فلورانس عاشق ریاضی، علوم و جمع‌آوری اطلاعات بود. به هرجا سفر می‌کرد، مساحت آنجا، تعداد بیمارستان‌ها و جمعیتش را یادداشت می‌کرد.
Book worm
«دلیلی ندارد که شرایط تغییر نکند.»
vania
الیک بسیار متفاوت از دیگر مدل‌ها ظاهر و خیلی زود به یک مدل بحث‌برانگیز تبدیل شد. الیک می‌خواست به تمام دختران ثابت کند که زیبا هستند، مختارند خط فکری‌شان را تغییر دهند، حتی خجالتی بودنشان هم زیباست و مجبور نیستند دنباله‌رو جامعه باشند.
Kimia Bahari
«هرقدر دوست دارید بوق بزنید، من ناشنوا هستم.»
Hana
ماری به دلیل فقر والدینش نمی‌توانست به مدرسه برود؛ اما خودش خواندن و نوشتن را آموخت. او در زمینه زمین‌شناسی و آناتومی مطالعه کرد تا در مورد صخره‌ها و اسکلت‌های حیوانات ماقبل تاریخی که پیدا می‌کند، بیشتر بداند. روزی ماری چیزی عجیب را در صخره‌ها پیدا کرد. او چکش کوچک مخصوصش را آورد و با دقت تکه‌تکه آن را از دل سنگ بیرون کشید، اسکلتی بزرگ که سی پا و منقاری بلند داشت اما پرنده نبود، فک‌هایی با دندان‌های تیز داشت ولی نهنگ نبود و باله داشت اما ماهی نبود. همچنین دم نازک و بلندی هم داشت! آن اسکلت اولین فسیل از یک گونه دایناسور بود که کشف می‌شد. او آن را ایکتیوسور به معنی ماهی مارمولکی نامید. در آن دوران افراد باور داشتند که سیاره زمین فقط چند هزار سال قدمت دارد؛ اما فسیلی که مری کشف کرد ثابت کرد سیاره زمین بیش از صدهامیلیون سال قدمت دارد.
نوشین
«هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که چون در یک لیوان آب ماهی‌ای نیافته‌ایم در دریا ماهی وجود ندارد.»
vania
فکر کردند اگر دخترانشان در منزل بمانند بیشتر در امان خواهند بود.
flora

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان