دانلود و خرید کتاب کلیات نظامی گنجوی؛ اقبال‌نامه نظامی گنجوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیات نظامی گنجوی؛ اقبال‌نامه اثر نظامی گنجوی

کتاب کلیات نظامی گنجوی؛ اقبال‌نامه

نویسنده:نظامی گنجوی
انتشارات:نشر افکار
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلیات نظامی گنجوی؛ اقبال‌نامه

دیوان خمسه نظامی گنجوی، شاعر بزرگ و داستان‌سرای ایرانی قرن ششم هجری، شش دفتر است و هر یک از شش دفتر او، بنا به درخواست یکی از فرمانروایان زمان به نظم درآمده است. «اقبال‌نامه» یا خردنامه به نام ملک عزالدین محمود بن ارسلان سلجوقی پادشاه موصل است. نظامی اقبالنامه را در سال ۵۹۹ هجری به وسیله تنها فرزندش محمد نزد ملک عزالدین فرستاد. این اثر بخش دوم «اسکندرنامه» و شامل افسانه‌های گوناگون همچون سرگذشت اسکندر و جهانگیری او و حکایات منسوب به بزرگان تاریخی و افسانه‌ای است.
معرفی نویسنده
نظامی گنجوی
ایرانی

نظامی گنجوی -که امروزه یکی از ارکان ادبیات فارسی به شمار می‌رود- نه‌تنها شاعری منحصربه‌فرد، بلکه از سرآمدان روزگار خود در زمینه‌ی علوم عقلی و نقلی، از فلسفه‌ و کلام تا فقه و ادبیات عرب و حتی نجوم بوده و این تبحر در شعر او نیز نمود یافته است. در واقع نظامی را می‌توان حکیمی دانست که آتش نهفته در جانش، شاعری‌اش آموخت و از او داستان‌سرایی قهار ساخت که روایات منظومش سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل گشت و تاریخ ادبیات غنایی پارسی را به پیش و پس‌ازخود تقسیم کرد.

نظرات کاربران

أبوٰمُخلــــِـــٰـــصْ
۱۳۹۸/۱۰/۰۵

خدایا جهان پادشاهی تو راست ز ما خدمت آید خدایی تو راست پناه بلندی و پستی تویی همه نیستند آنچه هستی تویی همه آفریدست بالا و پست تویی آفریننده هر چه هست تویی برترین دانش آموز پاک ز دانش قلم رانده بر لوح خاک خرد را تو روشن

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
۲۷,۰۰۰
۵۰%
تومان