دانلود و خرید کتاب جنس ضعیف اوریانا فالاچی ترجمه سعید گوهری راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنس ضعیف اثر اوریانا  فالاچی

کتاب جنس ضعیف

معرفی کتاب جنس ضعیف

جنس ضعیف اثر اوریانا فالاچی، نویسنده و خبرنگار توانای ایتالیایی است. او به خاطر قدرت بیان بالا، درک خاص سیاسی و جسارت فوق العاده‌اش، هنوز بیست ساله نشده بود، نوشتن در روزنامه‌ها را آغاز و به قول خودش «قدرت واژه‌ها» را کشف کرد. او به سرعت از نویسنده‌ی یک روزنامه‌ی محلی، به خبرنگاری بین‌المللی که برای تعدادی از معتبرترین نشریات اروپا قلم می‌زد تبدیل شد. خانواده اوریانا هم سیاسی بودند. مادرش دختر یک انارشیست بود و پدرش یک لیبرال که در جریان مبارزات ضدفاشیستی، به یکی از رهبران این جنبش تبدیل شده بود. اوریانا خود نیز در مبارزات زیرزمینی ضدفاشیستی مشارکت داشت.

فالاچی در طول حیاتش با سیاست‌مداران و رهبران بزرگ زیادی از جمله معمر قذافی، آریل شارون و محمدرضا شاه مصاحبه کرد. او در سال ۱۳۵۸ نیز مصاحبه‌ای با امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی داشت که باعث شهرت بیشترش در ایران شد.

فالاچی تا آخر عمرش از مصاحبه‌اش با امام خمینی به عنوان «نقطه‌ی طلایی تمام عمر کار حرفه‌ای‌اش» نام می‌برد. نثر خاص اوریانا بسیار خشن، گاهی خوشبینانه و گاهی بسیار بدبینانه است.

 درباره کتاب جنس ضعیف

کتاب جنس ضعیف فالاچی، نتایج مطالعاتش بر موقعیت‌های ممکن برای یک زن در جامعه است که ناشی از زن بودن او یا تابوهایی اجتماعی است.

او به کشورها و مناطق مختلفی همچون پاکستان، هند، سنگاپور، جاکارتا، ژاپن، هاوایی، سفر کرده و مشاهداتش را از جایگاه اجتماعی و فرهنگی زنان این مناطق به روی کاغذ آورده است. ازدواج، نقش زنان در جامعه و خانواده، پوشش آنها و توانایی‌هایشان موضوعاتی هستند که فالاچی به آنها پرداخته است. او پس از سفرها و مطالعات خود و در انتهای کتاب می‌نویسد:

«وقتی با نگاهی درست به وضعیت زن از این سر تا آن سر جهان بنگریم، می‌بینیم که عموماً به طور غیرطبیعی و در اشتباهی محض سر می‌کنند؛ مانند حیوانات در باغ وحش از مردان جدا زندگی می‌کنند و هیچ یک از آن‌ها، آن‌طور که باید از سعادت حقیقی و از مزایای اصلی جنس خود بهره مند نیستند.

فالاچی عقیده دارد در جهان امروز، همه‌ی زنان کم و بیش راه غلطی را پیش گرفته‌اند که به جز رنج و عذاب، پایانی ندارد؛ آن هم به دلیل برداشت غلطی از دو کلمه که امروز بر سر زبان همه‌ی زنان جهان است، یعنی استقلال و پیشرفت...»

او در چند خط پایانی کتاب خود اینطور نوشته است:

«پس از گردش در دور دنیا به همان نقطه‌ی آغاز برگشته بودم. در این گردش، به جز چرخیدنِ یکنواخت و یکسانِ همه‌ی زنان دورِ یک محور رنج و بدبختی احمقانه، چیز جالبی ندیدم و به این نتیجه رسیدم که هیچ کس آن‌طور که باید راه درست خوشبختی را تشخیص نداده است.»

 خواندن کتاب جنس ضعیف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی به ویژه مطالعات زنان.

معرفی نویسنده
عکس اوریانا  فالاچی
اوریانا فالاچی
ایتالیایی | تولد ۱۹۲۹ - درگذشت ۲۰۰۶

 اوریانا فالاچی، نویسنده، روزنامه‌نگار و مصاحبه‌گر سیاسی برجسته‌ اهل ایتالیا بود که به دلیل فعالیت‌های گسترده‌ای که در زمینه‌های مختلف انجام داد، مشهور و شناخته می‌شود. دامنه فعالیت‌های او بسیار گسترده بود و از فعالیت به عنوان یک چریک ضد فاشیست در دوران جنگ جهانی دوم تا مصاحبه با رهبران سیاسی جهان و همچنین نوشتن کتاب‌های مختلف و قلم زدن در نشریات مشهور و معتبر و تبدیل شدن به یک خبرنگار بین‌المللی را در بر می‌گیرد.

نظرات کاربران

شقايق بانو
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

یکی از قسمت هایی که از نظرم جالب بود ؛این کتاب تو دهه شصت میلادی نوشته شده تو اون زمان زنهای ایرانی ازادی داشتند و نویسنده به ایران نیومد چون از نظرش وضعیت زنها مناسب بود.بنظرم الان اگه این کتاب

- بیشتر
parisa.p
۱۳۹۹/۰۹/۰۸

یه فصل از کتاب اصلی حذف شده ، این کتاب به زبان های دیگه یه فصل از سفذ به ترکیه هم داره که کاملااااا حذف شده حتی تو فصل اخر به عنوان نتیجه گیری از زن هایی در انکارا یاد

- بیشتر
محدثه
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

برای منی که علاقه مند به آگاهی از وضعیت زنان در سراسر دنیا هستم کتاب منحصر به فرد و جالبی بود.اگر علاقه ای به کتاب های توصیفی ندارید و دنبال نتیجه گیری هستید شاید کتاب براتون ناقص جلوه کنه.اما به

- بیشتر
kordelia
۱۳۹۸/۰۷/۱۱

واقعا کتاب جالبی بود انقدر که لاجرعه سر کشیدم...اما پایان کتاب رو دوست نداشتم؛کاش انقدر کلی نبود.. کاش نویسنده بعد از به قول خودش دور دنیا گشتن و سرانجام به نقطه آغاز بازگشتن نتیجه گیری درخور توجهی از تقابل تفاوت

- بیشتر
Hanieh
۱۳۹۹/۰۹/۱۴

کتاب خیلی خوبی بود بخصوص ابتدای کتاب بهتر هم بود خیلی خوشم اومد مشکل فقط این بود که کتاب یه مقدار قدیمی هست و اوضاع خیلی از اون کشورهایی که توصیف کرده بود خب الان فرق داره ولی در کل

- بیشتر
🍃Anee shirley🍃
۱۳۹۸/۱۰/۰۶

این کتاب باعث شد بفهمم تو کشورهای دیگه هم زنان با مشکلات بسیاری دست و پنچه نرم میکنن مخصوصا کشورهای آسیایی .باعث شد با فرهنگ دیگر زنها هم اشنا شم.واقعا کتابو دوست داشتم:)

❤ محمد حسین ❤
۱۴۰۱/۰۶/۰۳

کتاب درباره سفر اوریانا فالاچی با یکی از همکارانِ عکاسش به شرق هست و کنکاش درباره زندگی و موقعیت اجتماعی زنان در اون منطقه، این کتاب در سال ۱۹۶۱ میلادی نوشته شده، و نکته جالب اینکه، وقتی حرف از مقایسه

- بیشتر
zahra.Askari
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

این کتاب دومی هست که از این نویسنده میخونم .کتابی است که ما را از وضعیت زنان اگاه میکنه اما میدونیم که کتاب اپدیتی نیست. ولی خیلی جذاب و روان است

shima
۱۳۹۸/۰۸/۱۹

بیان جذاب و شیرین اوریانا فالاچی و موضوع جذاب زنان ترکیبی بی نظیر برای یک کتابه. زنان در دو راهیه مدرنیته و سنت گیر کردن. واقعا کدوم مسیر درسته؟ چطور میشه تعادل رو حفظ کرد.

امینه
۱۳۹۷/۰۹/۰۸

کتابی از جنس زنان سراسر دنیا.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴۱)
_ وقت ندارم. در هنگ کنگ مردان بسیار عقب افتاده هستند. دوست دارند همسرشان در خانه بماند و فقط به او توجه کند
sargol
به لورین یادآوری کردم که همه‌ی زنان کم و بیش راه غلطی را پیش گرفته‌اند که به جزء رنج و عذاب، پایانی ندارد؛ آن هم به دلیل برداشت غلطی از دو کلمه که امروز بر سر زبان همه‌ی زنان جهان است، یعنی استقلال و پیشرفت... در هر جای جهان که رفتم، با همین دو کلمه مواجه می‌شدم که انگار مثل آدامس در دهان‌ها جویده می‌شود، غافل از این‌که این آدامس ممکن است معده‌ی آن‌ها را سخت ناراحت کند... پس از گردش در دور دنیا به همان نقطه‌ی آغاز برگشته بودم. در این گردش، به جزء چرخیدنِ یکنواخت و یکسانِ همه‌ی زنان دورِ یک محور رنج و بدبختی احمقانه، چیز جالبی ندیدم و به این نتیجه رسیدم که هیچ کس آن‌طور که باید راه درست خوشبختی را تشخیص نداده است.
M
فکر کنید در سال ۱۹۴۷ هنگامی که همسر اولم را از دست دادم، والدینم می‌خواستند به من تا حدی گرسنگی بدهند تا بمیرم. این یک رسم قدیمی چینی است. به من می‌گفتند که قبر زیبایی را برایم درست می‌کنند و روی آن می‌نویسند: آرامگاه ابدی همسری وفادار! به آن‌ها می‌گفتم که من آرامگاه نمی‌خواهم، دختری دارم که به خاطر او به زندگی‌ام ادامه می‌دهم و آن‌ها عصبانی می‌شدند!
مروارید ابراهیمیان
شما زنان شرقی دوست نداشتید خودتان همسرتان را انتخاب کنید؟! ظاهراً زن‌هایی امروزی به نظر می‌رسیدند. آن‌ها به ما اجازه دادند که بدون چادر هم از آن‌ها عکاسی کنیم. با این حال در مواجهه با این سؤال مات و مبهوت ماندند و کمی بعد همه با هم گفتند: نه!
ز.م
تنها به این شرط که در این مورد با کسی حرفی نزنم و نام داماد را نپرسم و در روزنامه چاپ نکنم. پاسخ دادم: خیلی خوب. اسم عروس را هم نمی‌نویسم. _ اهمیتی ندارد. عروس مهم نیست. بسته کماکان با حرکتی بسیار تند مثل کرمی وحشت زده به جلو می‌خزید و حالا در انتهای حیاط قرار گرفته بود. - چرا اینگونه راه می‌رود؟!... نابیناست؟! - نه، چشم‌هایش را بسته‌اند. - چرا؟ - چون نباید داماد را ببیند. - مگر تابه حال او را ندیده؟ - نه.
ز.م
«عزیزم!... زنان همه جای جهان با هم یکسانند. با هر نژاد و آب و هوا و مذهب که باشند، در اصل با هم برابرند چون طبیعت انسان تغییرناپذیر است.»
باران
متاسفانه ما انسان‌های عصر امروز علاوه بر نیروی تخیل وجودی‌مان، لذت کشف کردن که در سفرهای پیشین داشتیم و همچنین لذت آهسته رفتن و انتظار کشیدن را هم از دست داده‌ایم.
zahra.Askari
به راج کوماری پاسخ دادم: «بله... البته که آن اتفاقات را به یاد می‌آورم. همچنین جملات گاندی که در این باره گفته بود انقلاب زمانی گسترده نامیده می‌شود که زنان یک کشور و شرایط زندگی آنان را کاملاً عوض کند. انقلاب بدون زنان امکان ندارد. شاید زنان به لحاظ جسمانی ضعیف‌تر از مردان باشند، اما بی شک از نظر روحیه و اخلاق نیرویی صد برابر بیش‌تر از مردان دارند... اگر می‌توانستم ارتش آزادی را
jsmn
یکی از آن‌ها به دختران چنین گفت: من که نمی‌توانم برای خودم همسری پیدا کنم!... پدر و مادرها خیلی بهتر می‌توانند این کار را انجام دهند. سال دیگر که دبیرستانم تمام شود، به خانه‌ی شوهر می‌روم. در غرب برای ازدواج کردن اصولی وجود ندارد؟! - چرا... برخی اوقات افرادی هستند که در روزنامه و مجلات آگهی می‌کنند و یا دست به دامن آژانس‌های مخصوص می‌شوند. - چقدر زشت!
ز.م
هند سرزمینی است که درک چراهایش سخت است و به دنبال پاسخ‌ها بودن بیهوده، تنها یک راه برای کشف اسرار وجود دارد: نگاه کنی، گوش بدهی و آن‌چه را که دیده‌ای و شنیده‌ای تکرار کنی.
مروارید ابراهیمیان

حجم

۱۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۱۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان