دانلود و خرید کتاب منتسکیو شارل منتسکیو ترجمه علیرضا بهنام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منتسکیو اثر علیرضا بهنام

کتاب منتسکیو

انتشارات:نشر مشکی
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب منتسکیو

شارل دو منتسکیو (۱۶۸۹ – ۱۷۵۵) در خانواده‌ای ثروتمند در شهر بردوی فرانسه زندگی می‌کرد و تا چهل‌سالگی به‌عنوان حقوق‌دان به‌کار مشغول بود. او که در طول فعالیت حرفه‌ای خود به سمت‌های دادستان و قاضی کل هم رسید، در حدود چهل‌سالگی مشاغل رسمی خود را رها کرد تا به تحقیق و پژوهش در فلسفه مشغول شود. مهم‌ترین آثار او را در دو دسته می‌توان طبقه‌بندی کرد. نخست مطالعاتی تاریخی با گرایش علمی که به روشی تجربی به رشتهٔ تحریر در آمده است و از آن جمله می‌توان به دو کتاب نامه‌های پارسی و تحقیق در علل پیشرفت و انحطاط رومیان اشاره کرد و دستهٔ دوم مطالعاتی فلسفی دربارهٔ منشاء قانون و رابطهٔ شهروندان با دولت که به نگارش کتاب روح القوانین منجر شد. علیرضا بهنام در این اثر، نمونه‌هایی از تفکر این فیلسوف عصر روشنگری را از خلال آثارش انتخاب کرده و برای اطلاع علاقه‌مندانی که می‌خواهند چشم‌اندازی کلی از آراء او داشته باشند گردآورده است.

نظرات کاربران

Baran
۱۳۹۷/۱۰/۰۷

عالیه. خوندن این کتاب ها دانش انسان رو زیاد میکنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
آزادی آن است که فرد در آن‌چه قانون منع نکرده مختار باشد و به دل‌خواه خود عمل کند و در عین حال به‌ترین قوانین زمانی حاصل می شوند که تا آن جا که مصلحت اجتماع به خطر نیافتد بیش‌ترین آزادی را به افراد اعطاء کند.
@a.h.shokri98
منتسکیو بی‌تردید در فلسفه از پیروان جان‌لاک به‌شمار می‌رود. او اصول مهم فلسفهٔ سیاسی لاک یعنی تکیه بر فضیلت فردی به عنوان منشاء قانون و رابطهٔ فرد با دولت و هم چنین نظریهٔ اصالت آزادی در چارچوب اجتماع و نفع عمومی را به‌عنوان مبانی نظریات خود اختیارکرده و نظریهٔ سیاسی خود را بر این اساس بنا می کند. البته او در زمان خود مخالفت‌هایی را از جانب کاتولیک های متعصب تجربه کرد و به تبلیغ برای آزاد اندیشی و سکولاریزم متهم بود که زیرکانه با افزودن تکمله ای بر روح‌القوانین توانست عقاید خود را نزد مذهبیون متعصب توجیه کند.
@a.h.shokri98

حجم

۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان