دانلود و خرید کتاب تاریخچه هواشناسی سید پوریا کمانی فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخچه هواشناسی اثر سید پوریا کمانی فرد

کتاب تاریخچه هواشناسی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخچه هواشناسی

کتاب الکترونیکی «تاریخچه هواشناسی» نوشتهٔ سید پوریا کمانی فرد در انتشارات کنکاش چاپ شده است.

درباره کتاب تاریخچه هواشناسی

هواشناسی به عنوان علمی که با پدیده‌های جوی سر و کار دارد تعریف می‌شود. علاوه بر فیزیک، شیمی و پویایی جو، هواشناسی شامل بسیاری از تأثیرات مستقیم جو بر سطح زمین، اقیانوس‌ها و به طور کلی زندگی بشر است. علم هواشناسی از جنبه عمومی برا ی مصارف روزمره تمامی انسان‌ها مهم و قابل مطالعه است، اما این عمل در بسیاری از تخصص ها نقش حیاتی را ایفا می‌کند. هواشناسی در پیش‌برد ایمن صنعت هوانوردی، دریانوردی و علوم کشاورزی بسیار تاثیرگذار خواهد بود، از میان این تخصص‌ها حفاظت از چهارچوب امنیت و صیانت از کشور بیش از همگی آنها حائز اهمیت است.

کتاب تاریخچه هواشناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علم هواشناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تاریخچه هواشناسی

هواشناسی شاخه‌ای از علوم جوی است که شامل ماهیت و فیزیک اتمسفری با هدف تمرکز بر پیش‌بینی آب‌وهوا است. هواشناسی دانشی است که دربارهٔ شناخت جو و هوای اطراف کره زمین به مطالعه و تحقیق می‌پردازد. یکی از مهم ترین کارهای هواشناسی اندازه‌گیری مقدار بارندگی است که در ایستگاه‌های باران سنجی بر حسب میلی متر انجام می شود . مطالعه هواشناسی به هزاران سال پیش برمی‌گردد اما فرآیندهای اصلی در این زمینه تا سد ۀ ۱۸ میلادی انجام نشده بود. در سدۀ ۱۹ میلادی فرآیندهای نسبتاً کمی در این زمینه پس از شبکه‌های مشاهدۀ هوا که در محل‌های خارجی ایجاد شده بود، انجام گردید . تلاش‌های اصلی در پیش‌بینی وضع آب‌وهوا بستگی به اطلاعات و داده‌ها داشت. تا پیش از بیان قوانین فیزیک و مهمتر از آن استفاده از کامپیوتر کاری انجام نشده بود. استفاده از کامپیوتر برای حل بسیاری از معادلات برای مدل‌سازی آب‌وهوا است. در نیمۀ دوم سدۀ بیستم پیشرفت‌های مهمی در پیش‌بینی وضعیت آب وهوا به دست آمد. پدیده‌های هواشناسی، رویدادهای آب‌وهوایی قابل مشاهده هستند که توسط علم هواشناسی توضیح داده میشوند. پد یدههای هواشناسی با تغییرات اتمسفر زمین توضیح و تفسیر میشوند: دما، فشار هوا، بخار آب، جریان باد و اختلاف و ارتباط این متغیرها و اینکه در طول زمان چطور تغییر می‌کنند. مقیاس‌های فضایی مختلف برای توصیف و پیش‌بینی آب و هوای یک محلی، منطقه‌ای و جهانی استفاده می‌شوند. هواشناسی، اقلیم‌شناسی، فیزیک جوی و شیمی جوی زیر شاخه‌های علوم جوی هستند. هواشناسی و آب‌شناسی با هم حوزه ٔ نویی به اسم آب‌وهواشناسی به وجود می‌آورند. تعامل‌های بین جو زمین و اقیانوس‌ها بخشی از سیستم جو اقیانوسی است. هواشناسی در حوزه‌های مختلفی مثل ارتش، تولید انرژی، حمل ونقل، کشاورزی و ساخت‌وساز کاربرد دارد. 

نظرات کاربران

کاربر 4376226
۱۴۰۱/۰۱/۲۸

اثر جامع و ارزشمندیه. تلاش نویسنده برای این اثر مثل سایر آثار قبلی، قابل تحسین هست👏🏻 توصیه میکنم سایر کتاب هاشون رو هم مطالعه کنید. با آرزوی موفقیت روزافزون

eli65
۱۴۰۱/۰۱/۰۸

این چه نمونه ایه گذاشتید.لااقل سرفصلها رو بذارید آدم بدونه چی داره میخره همش شد مقدمه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان