دانلود و خرید کتاب بهانه‌ای برای بیکارها رابرت‌لوئیس استیونسون ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهانه‌ای برای بیکارها اثر رابرت‌لوئیس استیونسون

کتاب بهانه‌ای برای بیکارها

معرفی کتاب بهانه‌ای برای بیکارها

«زمانی که همگان خود را موظف می‌دانند که برای رهایی از محکوم‌شدن به توطئه علیه سنت‌ها، سخت برای کسب حرفه‌ای سودمند تلاش کنند و با تلاشی مضاعف در آن پیشرفت نمایند، ندایی از گروهِ مقابل به گوش می‌رسد؛ گروه مقابل یعنی همان کسانی که از داشتن وقت کافی و این آسایش خشنودند و در این میان شنیدن اندک داستانی‌های پهلوان‌پنبه‌ها و لاف‌زدن‌ها برایشان خوشایند است؛ و البته نباید این گونه باشد. بیکاری آن چنان که از نامش برمی‌آید به‌معنای انجام‌ندادن کار نیست، بلکه انجام کارهای بسیاری است که در چارچوب متعصبانهٔ طبقه حاکم نمی‌گنجد.» بهانه‌ای برای بیکارها، کتابی است از رابرت لوئیس استیونسن. این کتاب دربارهٔ بیکاری نیست؛ در این کتاب استوینسن دربارهٔ عاشق‌شدن، کهن‌سالی و جوانی و چند موضوع دیگر هم می‌نویسد. اما کتاب با بازی‌کردن با مفهوم بیکاری آغاز می‌شود. بیکاری بد است یا خوب؟ چرا حتماً همه باید کار کنند؟ بیکارها همان چیزی هستند که همه تصور می‌کنند؟ رابرت لوئیس استیونسن در اسکاتلند به دنیا آمد. از کودکی، ضعیف و رنجور بود. پس از تحصیلات متوسطه، برای تحصیل در رشتهٔ مهندسی راه‌وساختمان، وارد دانشگاه ادینبورگ شد؛ اما ابتلا به بیماری سل وی را از ادامهٔ راهِ پدر باز داشت و به‌همین دلیل پس از چندی به تحصیل در رشتهٔ حقوق پرداخت و پس از آن هم به کانون وکلای اسکاتلند فراخوانده شد. با وجود اینکه هر روز ضعف جسمی بر وی مستولی می‌شد، هیچگاه از نوشتن دست نکشید و با یکی‌دو مجله نیز همکاری می‌کرد تا اینکه ازدواج کرد و برای سرگرم‌کردن پسر خوانده‌اش، لوید آزبورن داستان جزیرهٔ گنج را نوشت. این رمان ابتدا در مجله یانگ فوکز چاپ شد و بعد به‌صورت کتاب منتشر شد. نویسنده که در آن هنگام سی‌و‌سه سال داشت، بلافاصله به شهرت رسید. قهرمانان داستان‌های استیونسن، اغلب دست‌وپنجه نرم‌کردن با خطرات و ناشناخته‌ها را به زندگی عادی و روزمره روزگار خود ترجیح می‌دهند. استیونسن مخالف واقع‌گرایی در ادبیات داستانی بود و در دفاع از شیوهٔ کارش می‌نویسد: «میل به کسب تجربه، وسوسهٔ پنهان هر خواننده است که در چنین داستان‌هایی بیش از دیگران سیراب نمی‌شود.» مهارت استیونسن، در واقعی جلوه‌دادن حادثه‌های داستان است؛ قهرمانان داستان کارهای عجیب و غریبی انجام می‌دهند نمی‌توان آن را باور کرد اما استیونسن طوری آن را نشان می‌دهد که واقعی می‌نمایند. استیونسن سعی می‌کند، حادثه‌ها را در چارچوب کامل واقعیت قرار دهد.

نظرات کاربران

کاوه
۱۳۹۷/۰۶/۱۱

فقط اونجاش که میگه آخر تمام قیل و قال دنیا خاموشیه؛پس برید دنبال خوشی و تموم...

Bahareh Sh
۱۳۹۸/۰۶/۲۷

فقط دو بخشش برا م کاربردی بود، درباره عشق و سالخوردگی و جوانی. ترجمه هم دلچسب نبود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
بسیار سخت و دردناک است که راه‌های بسیاری طی کرده و مشقت صعود از قله‌های بلند را برخود هموار سازی و پس از آن همه ببینی که انسان‌ها نسبت به آن چه تو کسب کرده‌ای بی‌تفاوتند.
Dexter
اگر کسی نمی‌تواند جز با بیکاری شادمان باشد، چنین فردی می‌بایست بیکار بماند.
ائمه
بیکاری آن چنان که از نامش برمی‌آید به معنای انجام ندادن کار نیست، بلکه انجام کارهای بسیاری است که در چارچوب متعصبانه طبقه حاکم نمی‌گنجد، اما با این حال به اندازه کار(صنعت) محق است جایگاه خود را حفظ کند. باید پذیرفت که حضور کسانی که از ورود به رقابت حقیرانه کسب شش پنی، سر باز می‌زنند، توهین بزرگی است برای کسانی که بدان تن می‌دهند.
someone
با یک بررسی منصفانه می‌توان به روشنی دریافت که بسیاری از خردمندانه‌ترین، پرهیزکارانه‌ترین و سودمندترین نقش‌هایی که می‌بایست در نمایش زندگی ایفا نمود، کارهایی رایگان و بلاعوض هستند که انجام آن‌ها جز با بیکاری صورت نمی‌پذیرد.
ائمه
هنگامی که ضرورتی برای رفتن‌شان به اداره نیست، هنگامی که گرسنه یا تشنه نیستند، آن‌گاه تمام جهان پر شور و نشاط برای‌شان به جایی بی‌معنا بدل می‌شود. اگر یک ساعت یا بیشتر منتظر قطار باشند، با چشمانی باز در خلسه‌ای احمقانه فرو می‌روند.
someone
بیکاری آن چنان که از نامش برمی‌آید به معنای انجام ندادن کار نیست، بلکه انجام کارهای بسیاری است که در چارچوب متعصبانه طبقه حاکم نمی‌گنجد
ائمه
" آیا ارزشش را دارد؟" هرگاه هنرمندی این سؤال را از خود می‌پرسد، پاسخش به طور تلویحی منفی است. این سؤال هرگز برای کودکی که بر روی مبلمان اتاق نشیمن نقش دزد دریایی را بازی می‌کند و یا شکارچی‌ای که در تعقیب شکار است، پیش نمی‌آید؛ اما خلوص اولی و اشتیاق دومی می‌بایست هر دو در سینه هنرمند درهم بیامزیند.
محمدحسین
بسیار سخت و دردناک است که راه‌های بسیاری طی کرده و مشقت صعود از قله‌های بلند را برخود هموار سازی و پس از آن همه ببینی که انسان‌ها نسبت به آن چه تو کسب کرده‌ای بی‌تفاوتند. از این روست که فیزیکدانان عدم تحرک را تقبیح می‌نمایند؛ سرمایه داران چندان تحمل کسانی که اندک اطلاعاتی از سرمایه دارند، را ندارند؛ ادیبان کسانی که سررشته‌ای در باب ادبیات ندارند را تحقیر می‌کنند؛ و کسانی که همیشه در پی کار و تلاشند کسانی را که هیچ کاری نمی‌کنند را پست می‌شمارند.
baktash99
آگاهی به اینکه به چه چیزی علاقمندید آغاز حکمت و کهنسالی است. جوانی سراسر تجربه است.
محمدحسین
فعالیت بسیار چه در مدرسه و دانشگاه، چه در کلیسا و بازار، نشانه‌ای است از توانی ناکارآمد؛ و استعداد بیکاری نشانه‌ای است بر اشتیاقی بسیار و حس قدرتمند کشف هویت شخصی. زنده‌های متحرکی هستند، مردمی مبتذل و حقیر که زنده بودن شان را صرفاً در انجام برخی کارهای معمول و پیش پاافتاده می‌بینند.
someone

حجم

۷۹٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۷۹٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان