دانلود و خرید کتاب اگزیستانسیالیسم غربی از دیدگاه دیگری انیس منصور ترجمه هادی حزباوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اگزیستانسیالیسم غربی از دیدگاه دیگری اثر انیس منصور

کتاب اگزیستانسیالیسم غربی از دیدگاه دیگری

معرفی کتاب اگزیستانسیالیسم غربی از دیدگاه دیگری

«اگزیستانسیالیسم غربی از دیدگاه دیگر» از مهم‌ترین و ساده‌ترین کتاب‌های جهان عرب در پنجاه سال اخیر در باب اگزیستانسیالیسم است. هدف نویسنده این کتاب «انیس منصور» از این نوشتار آن است که بگوید فلسفه اگزیستانسیالیسم قبل از هرچیز دنبال معنای انسانیتی است که در عصر ضدانسانیت از بین رفته است. از همین روی، مفهوم اگزیستانس را از جمله معروف «خود را بشناس» سقراط تا شورش اگزیستانسیالیست‌های قرن بیستمی بر فلسفه‌های فردستیز، واکاوی می‌کند. انیس منصور، در رابطه با کتابش می‌گوید: این مقالات درباره فلسفه اگزیستانسیالیسم (اصالت وجود) برای کسانی نوشته شده است، که هیچ تخصصی در فلسفه ندارند. در این کتاب سعی شده که از اصطلاحات فلسفی یا واژگان خاص دانش‌آموختگان فلسفه، که به غیر از آنها، کسی از این مفاهیم سررشته ندارد،‌ پرهیز شود.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۸)
دین امید است. و این امید چیست؟ یأس است! و یأس چگونه امکان دارد؟ کسی که در چیزی به‌دنبال امید است، از چیزی دیگر ناامید و مایوس می‌شود و می‌بیند که چیزی جدید در راهی دیگر پیدا شده است پس به آن امید می‌بندد. بنابراین، امید و یأس چیز یکسانی است!
پویا پانا
آرزو چیست؟ گرسنگی روح و روان آدمی است!
پویا پانا
من تنها نیستم. بنابراین، آزاد نیستم!
پویا پانا
ما محکوم به زندگی هستیم. هنگامی که بر این کره خاکی فرود آمدیم یا هبوط کردیم، بدون هیچ اطلاعی از فلسفه و هدف این زندگی، چه می‌توانیم انجام دهیم! هیچ نمی‌دانیم! و یگانه چیزی که می‌دانیم آن است که باید زندگی کرد و این حکم دائم است، اما آیا برای این زندگی طعم، رنگ و حتی لذتی موقتی در کار نیست؟ این زندگی بدون معنا و طعم است. اما برای این زندگی طعم و معنایی پیدا خواهیم کرد و علت آن هم بر می‌گردد به وجود دین، هنر و عشق! هنگامی که دین نباشد هیچ نقطه امیدی هم نخواهد بود. اگر فن و هنر نباشد معنایی خلق نمی‌شود. اگر عشق و محبت نباشد علاقه هم نخواهد بود و بدون آرزو نیز، معنا و علاقه زندگی میسر نخواهد شد. اما این دین چیست؟
پویا پانا
اگزیستانسیالیسم به انسان قدرت عمل و اختیار را می‌نمایاند و به او سبویی می‌دهد تا درِ آن را بازکند و با ناشناخته‌ها روبه‌رو شود حتی اگر در پی آن ترس باشد و این دقیقا همان چیزی است که به انسان می‌فهماند که مسئول تمام اعمال خویش است. پس اگزیستانیسالیست بودن در جان آدمی عذاب، نگرانی، و یاس را بارور می‌سازد و به او ثروت گران‌بهایی می‌بخشد
پویا پانا
آزادی حقی است برای اینکه بتوانی اشتباه بکنی و انسان آزاد کسی است که آزادی را هم برای خود و هم برای دیگران می‌خواهد. او فردی است که خطا می‌کند و حق اشتباه کردن را به دیگران هم می‌دهد.
پویا پانا
همانا ایمان قاتلِ عقل است.
پویا پانا
مذهب به عقل استناد نمی‌کند، برای اینکه دین و عقل به هیچ وجه با هم جمع نمی‌شود.
پویا پانا
پس تو آزادی! و بیشتر مردم به این عبارت چنان نگاه می‌کنند، گویی که به آنها توهین یا به سوی‌شان سنگ پرتاب کرده‌ای. برای اینکه انسان از آزادی خویش، هنگامی که در آن مسئولیت باشد، می‌گریزد.
پویا پانا
«ای کاش این جهان با آتش خورشید می‌سوخت، زیرا جهانی از دروغ گویان، منافقان، رجال دین و قضات است!»
پویا پانا

حجم

۳۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۳۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان