دانلود و خرید کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ اسپنسر جانسون ترجمه مهرناز صائمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ اثر اسپنسر جانسون

کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟

معرفی کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟

کتاب "چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟" نوشته‌ی دکتر اسپنسر جانسون، داستانی است درباره‌ اتفاقاتی که در یک راهروی تودرتو در حال وقوع است و در آن چهار شخصیت به دنبال پنیر می‌گردند. در این کتاب پنیر استعاره‌ای است از هر چیزی که در زندگی می‌خواهیم یعنی در واقع پنیر در این‌جا استعاره‌ای است از اهداف زندگی که ممکن است شغل، روابطمان با دیگران، پول، خانه‌ای بزرگ، آزادی، سلامتی، آگاهی، آرامش روحی باشد. این کتاب ما را با راهی شگفت‌انگیز برای سازگاری با تحولات در کار و زندگی آشنا می‌کند. این کتاب پرفروش، داستان زندگی انسان‌ها را در به‌صورت یک قصه بیان می‌کند.

درباره کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟

همه‌انسان‌ها در برابر قصه‌ها تاثیر پذیرند و تفاوتی نمی‌کند که در چه سن و سالی هستند. به دلیل تاثیرپذیری قصه معمولا آدم‌های باهوش از داستان و قصه برای یاد دادن مفاهیم مهم در زندگی استفاده می‌کنند. دکتر اسپنسر جانسون هم از همین روش برای نوشتن کتابش استفاده کرده و در قالب داستان آن را برای خواننده جذاب‌تر کرده است. او در کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ بعضی از عمیق‌ترین مفاهیم را در قالب یک قصه‌ی شیرین به نگارش درآورده است.

در کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ چهار شخصیت اصلی وجود دارد. دو موش با نام‌های اسنیف و اسکاری، و دو آدم کوچولو با نام‌های هم و هاو. غدای اصلی هر چهار شخصیت پنیر است و باهم در هزارتویی زندگی می‌کنند. اما هرکدام از این چهار شخصیت از روشی وتفاوت برای پردا کردن پنیر استفاده می‌کند. از آنجا که موش‌ها ساختار مغزی ساده‌‌تری مسبت به انسان‌ها دارند، سعی می‌کنند برای پیدا کردن پنیر بیشتر از غریزه‌شان استفاده کنند، اما آدم‌ها باوجود اینکه قامت ریز و کوچکی دارند، از مغز پیچیده‌تری نسبت به موش‌ها برخوردارند، و در راه پیدا کردن پنیر، از باورها و افکاری استفاده می‌کنند که تا‌به حال به فکر هیچ موشی نرسیده است. اما، این موضوع دلیلی بر این مسئله نیست که هم و هاو، بیشتر از اسنیف و اسکاری پنیر پیدا کنند. راز پیدا کردن پنیرهای خوب و خوشمزه، فقط در ساختار مغز پیشرفته نیست و نکات دیگری نیز هستند که برای پیدا کردن پنیر باید آن‌ها را بدانند. دکتر جانسون در این کتاب، به سادگی به ما نشان می‌دهد که چگونه در زندگی آدم تغییرات بزرگ، بدون اینکه آدم انتظارشان را داشته باشد، می‌آیند و بسیاری ازبرنامه‌ریزی‌های قبلی را خراب می‌کنند. او با قصه‌ی موش‌ها و آدم‌هایش، سعی دارد به ما یاد دهد که چگونه می‌توانیم در مقابل تغییرات انعطاف داشته باشیم و برای هر شرایطی خودمان را آماده کنیم.

شخصیت‌های خیالی که در این کتاب هستند بدون اینکه به جنس، سن و تفاوت‌های دیگر خودشان اهمیت دهند نشان‌دهنده شخصیت ما هستند و هرکدام از ما احتمالا در قسمت‌هایی از زندگی‌مان شبیه به یکی از این شخصیت‌ها تصمیم گرفته و عمل کرده‌ایم. در لحظه تغییر هر کدام ار این شخصیت‌ها که باشیم در یک چیز مشترک هستیم: «پیدا کردن راهمان در هزارتو پروپیچ خم زندگی و موفقیت در زمانی که تغییر رخ می‌دهد.»

در ایران کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ توسط خانم عطیه رفیعی ترجمه شده و در انتشارات لیوسا و ترجمه‌ی خانم شمسی بهبهانی در نشر اختران به چاپ رسیده است. این کتاب‌ با زبانی ساده و روان ترجمه شده و همه‌ی ترجمه‌های این کتاب کاملا قابل درک هستند. کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ در دسته‌ی کتاب‌های نوجوان قرار می‌گیرد اما با توجه به موضوع کتاب، بزرگشالان نیز می‌توانند آن را مطالعه کنند.

چرا باید کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد را مطالعه کنیم؟

این کتاب در شناختن شخصیت درونی خودمان به ما کمک می‌کند و به ما یاد می‌دهد چگونه با تغییرات ناگهانی در زندگیمان کنار بیایم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای کسانی که دوست دارند درمورد طبیعت داخلی انسان بیشتر بدانند و یا افرادی که به دنبال راهی برای کنار آمدن با تغییرات در زندگیشان هستند بسیار مفید است. مدیران سازمان‌ها هم می‌توانند با خواندن این کتاب شخصیت درونی کارمندانشان را بیشتر درک کنند.

درباره اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون نویسنده کتاب معروف چه‌کسی پنیر مرا برداشت است. او علاوه بر نویسنگی در زمینه فیزیک نیز فعالیت می‌کند. دکتر اسپنسر جانسون در سال 1938 به دنیا آمد و در سال 2017 در سن ۷۸ سالگی و بعد از یک مبارزه طولانی با سرطان لوزالمعده چشم از دنیا فروبست.

او کار پزشکی را رها کرد تا بتواند در زمینه کتاب‌های انگیزشی و خودشناختی نویسنده‌ای مطرح شود. او را در دنیا به خاطر نوشتن کتاب‌های چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد و مدیر یک دقیقه‌ای می‌شناسند. معروفترین اثر او کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت است که بیش از 50 میلیون نسخه از آن در 47 زبان مختلف منتشر شده‌است. به اسپنسر جانسون لقب پادشاه تمثیل را داده‌اند، چرا که او مهارت زیادی در پیدا کردن مسائل دشوار و پیچیده و سپس دادن راهکارهایی ساده و آسان برای همان مسایل دارد.

فهرست کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

رباره‌ی نویسنده ابعاد ساده و پیچیده‌ی وجودِ ما داستانی پشت پرده‌ی داستان قسمت اول: گردهمایی دوستانه قسمت دوم: چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ قسمت سوم: بحث و گفتگو در عصر همان روز

بخش‌هایی از کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

هاو به این نتیجه رسید که چیزی که از آن می‌ترسید به بدی تصوراتش از آن نبود. ترسی که در ذهن می‌آید، از شرایطی که به‌طور واقعی در آن زندگی می‌کنید بدتر است. از این‌که شاید هیچ‌گاه نتواند پنیری پیدا کند بیش‌تر از جستجوی آن می‌ترسید. اما از آغاز سفرش به قدری که او را برای ادامه راه تامین کند در دالان‌ها پنیر یافته و خورده بود. حالا در انتظار یافتن پنیر بیش‌تر بود.

با نگاه‌کردن به جلو به هیجان آمد. پیش‌تر، ترس و اضطراب بر افکارش سایه می‌انداخت و عادت داشت به کمبود پنیر یا نبود پنیر بیندیشد. به جای موفقیت و روبه‌راه شدن اوضاع به خرابکاری‌های احتمالی فکر می‌کرد. اما از زمانی‌که ایستگاه پنیر C را ترک کرده بود، دیگر آن هاو سابق نبود. همیشه عقیده‌اش بر این بود که پنیر نباید از جایش تکان بخورد و تغییر نباید اتفاق بیفتد.

حالا دریافته بود که رخ دادن پیوسته‌ی تغییر، طبیعی است، چه در انتظارش باشیم، چه نباشیم. تغییر در صورتی غافلگیرکننده می‌شود که پیش‌بینی نداشته باشیم و منتظرش نبوده باشیم.

معرفی نویسنده
عکس اسپنسر جانسون
اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون نویسنده‌ی آمریکایی است که احتمالا کتابش از خودش شهرت بیشتری دارد! جانسون در سال ۱۹۹۸ کتابی به نام چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد را در آمریکا منتشر کرد که در بدبینانه‌ترین حالت ۲۸ میلیون نسخه از این کتاب در جهان فروش رفت و به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شد، این اتفاق برای کتابی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارد، در هر زمانه‌ای تحسین‌برانگیز است! قله‌ها و دره‌ها یکی از آثار این نویسنده است.

نظرات کاربران

آلوین (هاجیك) ツ
۱۳۹۷/۰۴/۱۰

کتابی نسبتا خوب که در اون با یک متنِ داستان مانند،بهتون میگِد کا چیجوری با تغییرها سازگار بشید، نه اینکه مقاومت کنید! مقاومت دربرابر تغییراتی که دیگه برگشت پذیر نیس، فقط شمارا ضعیفتِر میکونِد... بایِد پذیرفت آ کنار اومِد آ کم

- بیشتر
Bookworm
۱۳۹۷/۰۴/۱۳

قبلنا هر کی میخواست عضو گلد کوئست بشه اول بهش اینو میدادن بخونه

کاربر ۱۴۳۶۶۰۶
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

درود بر جویندگان علم... همه ما مشتاق رسیدن به موفقیت و هدفهایمان هستیم... و برای رسیدن به قله باید حرکت کرد و با چالش ها و چاله چوله ها دست و پنجه نرم کرد... "تغییر کنیم تا از بین نرویم" پیشنهاد میکنم مطالعه

- بیشتر
mahdi
۱۳۹۷/۰۴/۱۱

کتاب خوب ولی رایگانش موجود

نیومون
۱۳۹۸/۱۲/۲۹

کتاب کوتاه و مفیدیه

مهتآ
۱۳۹۹/۱۱/۰۳

جالبه 👌

کاربر 2566625
۱۳۹۹/۰۹/۱۱

بسیار خلاصه ومفید به شدت خواندنش را پشنهاد میکنم

زهره دردشتیان
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

ازهمه نظربه نظرمن که عالی بود

پارسا0111
۱۳۹۸/۱۱/۲۰

کتابی عالی به زبان ساده در مورد تغییرات دوستانی که به شخصیت پردازی خرده میگیرند باید بدونند که این کتاب رمان نیست،نیت کتاب و حرف اصلیش چیز دیگه ای هستش

مستاجر
۱۳۹۹/۱۱/۰۸

52- ارزش یک بار خوندن رو داشت. "اگر نمی ترسیدم، چکار می کردم؟"

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
«دیرتر شروع کردن بهتر از هرگز شروع نکردن است.»
Roz
آن‌چه شما از آن می‌ترسید، هرگز به آن بدی که فکر می‌کنید، نیست. ترسی که به آن اجازه می‌دهید ذهن‌تان را تصرف کند، به مراتب بدتر از موقعیتی است که واقعاً وجود دارد.
Javad
بزرگ‌ترین مانع برای تغییر، در درون خود شما وجود دارد و هیچ‌چیز بهتر نمی‌شود؛ مگر این‌که شما تغییر کنید.
مَه‌سا
هاو از این‌که فقط منتظر باشد که اوضاع بهتر شود، خسته شده بود. او متوجه شد که هرقدر بیشتر در این وضعیت بمانند، اوضاع‌شان بدتر خواهد شد.
ketab_chin
یک سازمان فقط زمانی می‌تواند تغییر کند که کارکنان آن به اندازهٔ کافی تغییر کرده باشند.»
کاربر ۱۵۸۶۶۰۹
بزرگ‌ترین مانع برای تغییر، در درون خود شما وجود دارد و هیچ‌چیز بهتر نمی‌شود؛ مگر این‌که شما تغییر کنید.
shaghayeghsi
آن‌چه شما از آن می‌ترسید، هرگز به آن بدی که فکر می‌کنید، نیست. ترسی که به آن اجازه می‌دهید ذهن‌تان را تصرف کند، به مراتب بدتر از موقعیتی است که واقعاً وجود دارد.
سیاوش
هاو گفت: «هیم، گاهی اوقات تغییراتی رخ می‌دهد و اوضاع دیگر هرگز مثل سابق نمی‌شود. اکنون نیز شرایط مثل همان وقت‌هاست. زندگی ادامه دارد. ما هم باید همین‌طور باشیم.»
Ozra
مایکل تصدیق کرد: «قطعاً همین‌طور است. گاهی اوقات ما از ترس خود خبر نداریم. من می‌دانم که خودم به ترسم آگاه نبودم. اولین‌بار که داستان را شنیدم، خیلی از این سؤال خوشم آمد: اگر نمی‌ترسیدی، چه‌کار می‌کردی؟»
نیومون
چون ما از تغییر می‌ترسیم، در برابر آن مقاومت نشان می‌دهیم
Nazanin

حجم

۲۲۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲۲۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان