دانلود و خرید کتاب الگوی ناکارآمد ارتباط زناشویی ارغوان اکبریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوی ناکارآمد ارتباط زناشویی اثر ارغوان اکبریان

کتاب الگوی ناکارآمد ارتباط زناشویی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الگوی ناکارآمد ارتباط زناشویی

کتاب الگوی ناکارآمد ارتباط زناشویی نوشتۀ ارغوان اکبریان در انتشارات رشد فرهنگ به چاپ رسیده است.

درباره کتاب الگوی ناکارآمد ارتباط زناشویی

خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماعی و از ارکان اصلی جامعه به شمار می‌رود. محیط خانه اولین جایی است که در رشد شخصیت افراد تأثیر می‌گذارد. ایده‌های والدین، میزان رضایت آن‌ها از روابط زناشویی و روش‌های فرزندپروی، بر شکل‌دهی به رفتار و ویژگی‌های شخصیتی و سلامت روان کودک نقش مهمی دارند. زندگی زناشویی درست زن و مرد و رضایت آن‌ها، سلامت روانی خانواده را تأمین می‌کند. رضایت زناشویی حاصل سازگاری و خشنودی زن و مرد در ابعاد مختلف زندگی است. این چیزی است که استحکام بنیان خانواده را تضمین می‌کند.

یکی از مسائل در خور توجه این است بسیاری از زوج‌ها در برقراری و حفظ روابط دوستانه با یکدیگر دچار مشکل هستند. کتاب الگوی ناکارآمد ارتباط زناشویی دربارۀ این الگوهای ناکارآمد و کمک به زوج‌ها برای ایجاد الگوی مؤثر ارتباطی است؛ زیرا این روابط معیوب و ناسالم است که بر رضایت زناشویی تأثیر می‌گذارد. کتاب می‌گوید زوج‌ها پیش از اینکه روش‌های رضامندانه را در رابطۀ زناشویی پیش بگیرند گرفتار الگوهای ارتباطی مختل هستند. همچنین زوج‌های ناراضی در مدیریت تعارض‌ها و حل مسائل شکست می‌خورند و اینجاست که نیاز به متخصص برای بررسی پیش می‌آید. 

آنچه در کتاب الگوی ناکارآمد ارتباط زناشویی بررسی شده عبارت است از: انواع الگوهای ارتباطی از قبیل الگوی ارتباط سازندۀ متقابل، اجتناب متقابل و الگوی ارتباط توقع/کناره‌گیز؛ الگوی صمیمیت جنسی؛ دلایل ایجاد ارتباط ناسازگارانه؛ الگوهای ارتباطی و فرزندان؛ سبک‌های فرزندپروری؛ سنجش الگوهای ارتباطی ناکارآمد زناشویی.

خواندن کتاب الگوی ناکارآمد ارتباط زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با زادواج و خانواده پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب الگوی ناکارآمد ارتباط زناشویی

«در حمایت از این موضوع بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده‌اند ارتباط زناشویی کارامد پیش‌بینی‌کننده قوی کیفیت زناشویی است، در حمایت از این امر درمانگران و پژوهشگران معتقدند که عامل مؤثر بر رضایت زناشویی و پیش‌بینی‌کننده قوی آن الگوهای ارتباطی زوجین است. در مقابل: ارتباط زناشویی ناکارآمد سرچشمه عمده نارضایتی است، مشکلات ارتباطی شایع‌ترین و مخرب‌ترین مشکلات در ازدواج‌های شکست‌خورده است، چراکه چنین الگوهای مخرب و ناکارامد موجب می‌شود مسائل مهم زندگی مشترک حل نشده باقی بماند و این عامل سبب منبع تعارض تکراری و معیوب در بین زوج‌ها می‌شود و این تعارضات و نارضایتی‌های تلنبار شده «طلاق عاطفی» را به دنبال دارد. طلاق عاطفی، از واژگانی است که اخیراً به خصوص در دهه کنونی به کرات به گوش می‌رسد. ما در روابط سالم مثلث، احساس تعهد، خودافشانی و صمیمیت را در تعامل و ارتباطات زوجین شاهد هستیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۵۶۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان