دانلود و خرید کتاب یک پیک نیک پر ماجرا (برگزیده‌ای از بهترین‌های مارک تواین) مارک تواین ترجمه جلال رضایی‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک پیک نیک پر ماجرا (برگزیده‌ای از بهترین‌های مارک تواین) اثر مارک تواین

کتاب یک پیک نیک پر ماجرا (برگزیده‌ای از بهترین‌های مارک تواین)

معرفی کتاب یک پیک نیک پر ماجرا (برگزیده‌ای از بهترین‌های مارک تواین)

«یک پیک‌نیک پرماجرا» برگزیده‌ای از بهترین‌ آثار مارک تواین(۱۹۱۰-۱۸۳۵) نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است. او بزرگ‌ترین طنزپرداز و پدر ادبیات آمریکا لقب گرفته است. این مجموعه شامل سه داستان «یک پیک نیک پرماجرا»، «داستان دختر اسکیمو» و «آیا او زنده است یا مرده؟» می‌شود. در بخشی از داستان «داستان دختر اسکیمو» می‌خوانیم: دختر اسکیمویی که راهنمایی مارک تواین را در سفرش به قطب برعهده داشت، ماجرای زندگی‌اش را برای او شرح می‌دهد. مارک تواین در خاطراتش می‌نویسد این دختر با صدایی لطیف و چشمانی که صداقت در آن موج می‌زد گفت: این نهایت لطف و مرحمت شما است که مایلید مرا بیشتر بشناسید. او در حالی که، داشت چربی بالن را از روی گونه‌هایش با یک کارد استخوانی پاک می‌کرد و روی پوست خزآستیش می‌مالید، به اشعهٔ آفتاب صبحگاهی، که از آسمان بر دشت سپید و برج های یخی می‌تابید و به منظرهٔ تابناک آن‌ها که جلوه‌ای شکوهمند داشتند، می‌نگریست. ولی حالا دیگر از خیالپردازی‌هایش دست برداشته آماده می‌شد تا داستانی را که در سینه داشت، چون درد دلی برایم بازگوید. او خودش را روی بلوک یخی که به جای نیمکت از آن استفاده می‌شد، جابه‌جا کرد تا موقعیت راحتی برای خود ایجاد کند و من آماده شدم که به حرف‌هایش گوش دهم. از دیدگاه یک اسکیمو، او موجود زیبایی به‌شمار می‌آمد. ولی از نظر دیگران، او کوتولهٔ تپلل بیش نبود. فقط بیست و یک‌سال داشت و در قبیله‌اش او را دختری جذاب و افسونگر می‌دانستند. حتی حالا در فضای باز، با آن کت و شلوار و پوتین گت و گنده و بی‌قواره‌ای که پوشیده بود و باشلق گل و گشادی که بر سرداشت، لااقل زیبایی صورتش آشکار بود و می‌شد گفت که هیکلش خوب است. در بین تمام میهمان‌هایی که به خانهٔ پدرش رفت و آمد می‌کردند، من هیچ دختری را به شخصیت و میهمان‌نوازی او ندیدم.
معرفی نویسنده
عکس مارک تواین
مارک تواین
آمریکایی | تولد ۱۸۳۵ - درگذشت ۱۹۱۰

ساموئل لنگهورن کلمنس یا در واقع همان مارک تواین معروف، یکی از مشهورترین نویسندگان اخلاق‌گرای آمریکایی است. داستان‌ها و رمان‌های او به دلیل داشتن جزئیات جذاب، طنز گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، در سراسر جهان فراگیر شده‌اند. آثار تواین طی سال‌ها تبدیل به برخی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ ادبیات کلاسیک آمریکا شده‌اند.

نظرات کاربران

Mahdi Hoseinirad
۱۳۹۷/۱۰/۰۷

مارک تواین نویسنده ای که تازه کشفش کردم

maryam_z
۱۳۹۸/۱۲/۰۲

این کتاب دربردارنده ی سه داستان کوتاهه که همگی حالت سفرنامه دارند و انقدر هر سه ماجرا جذاب و نکته دار هست که نمیشه گفت کدومش بهتره. مترجم کتاب هم کارش رو به نحواحسن انجام داده.

baktash99
۱۳۹۸/۱۱/۰۲

بسیار خواندنی. مترجم هم کولاک کرده

dashti
۱۴۰۱/۰۳/۲۸

کتاب خوبی است . توصیه به خواندن می کنم

عین میم
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

بدک نبود. داستان سومش قطعا خواندن دارد اما دو داستان اول را مطمئن نیستم!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
او به آن جنتلمن پیر در حضور جمع توهین کرد. چطور است از او بخواهید بیاید و در حضور جمع، از آن پیرمرد معذرت‌خواهی کند
sadeghi
آیا او زنده است یا مرده؟ اگر زنده است، ولش کن! اگر مرده است، برایش یادواره بگیریم.
sadeghi
سنگینی ثروت بار گرانی است کشیدن بدوش. بعضی اوقات به خودم می‌گویم آیا بهتر نبود ما فقیر می‌ماندیم...
sadeghi
ما در این خانهٔ زیبا زندگی مان را آغاز کردیم. با این‌حال دل من شاد نبود و احساس خوشبختی نمی‌کردم. دلیلش این بود که من برای عشق و دوست داشتن به دنیا آمده بودم. و بدون عشق، سعادت واقعی معنا نداشت. می‌خواستم مرا دوست داشته باشند. من در جستجوی بت بودم و دلم می‌خواست بت آن بتی باشم که در خیال داشتم.
sadeghi
خواستم داوری او را نسبت به آن شخص تغییر دهم و بگویم به خاطر نداشتن دو دستشویی نمی‌توان کسی را محکوم کرد و نباید آنچه را که در زادگاه خودش معمول است، ملاک قضاوت شخصیت کسی در سرزمین دیگری قرار داد ولی دیدم او فکرش این‌طوری شکل گرفته و متقاعد نمی‌شود.
sadeghi
هر آدمی جلوی دیپلماسی، خلع سلاح می‌شود و کلام ملایم دیپلماسی، بهترین وسیله برای پیشبرد کار است.
sadeghi
او به نقش فرد در اجتماع اهمیت بسیار می‌داد و عقیده داشت هر شهروندی باید نقش یک پلیس بی‌جیره و مواجب را در جامعه ایفا کند و بر اجرای قوانین و مقررات نظارت داشته باشد. معتقد بود که برای حفظ و حفاظت حقوق مردم، هر شهروندی باید در پیشگیری از تخلفات و حتی مجازات متخلف، نقش داشته باشد.
sadeghi
این‌که چرا به مارک تواین مشهور شد، داستان جالبی دارد. او شب‌ها در ایوان جلوی خانه‌اش کنار رود میسی سی پی می‌نشست و به جریان آب رودخانه در خلوت شب، گوش فرامی‌داد. شبی یک کشتی پروانه‌دار مسافری را در حال عبور مشاهده کرد و متوجه شد که قایق کوچکی با فانوس روشن جلوی کشتی حرکت می‌کند. در آن قایق، فردی با یک چوب پنج متری ایستاده بود و هرچند گاه، چوب را در آب فرومی‌برد تا عمق آن را اندازه بگیرد. وقتی عمق آب کافی بود، با صدای بلند به ناخدا ندا می‌داد: مارک تواین Mark Twain (یعنی سه متر و هفت) یعنی عمق آب، برای عبور کشتی، بلامانع است (Safe water) سامیوئل کلمنس از آن پس، سه متر و هفت یا مارک تواین را به‌عنوان نام نویسندگی‌اش انتخاب کرد و معروف شد به آقای سه متر و هفت.
Hana

حجم

۵۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان