دانلود و خرید کتاب حقوق و بحران سیدمحمدمهدی غمامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق و بحران اثر سیدمحمدمهدی غمامی

کتاب حقوق و بحران

معرفی کتاب حقوق و بحران

کتاب حقوق و بحران نوشتهٔ سیدمحمدمهدی غمامی و گروه نویسندگان است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی مطالعه تطبیقی تدابیر دولت‌ها در وضعیت اضطراری کرونا (Covid-19) است.

درباره کتاب حقوق و بحران

کتاب حقوق و بحران با همراهی برخی استادان و دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد حقوق تنظیم شده است و ۲۴ کشور در پنج قاره و به‌ترتیب در اروپا، آسیا، آمریکا، اقیانوسیه و آفریقا بر اساس سؤالات و محورهای مشخص و یکسان مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. در جدولی که به تحلیل تدابیر حقوقی کشور فرانسه پرداخته شده، تدابیر حقوقی ایران حسب دسترسی‌های موجود به اطلاعات ستاد ملی مبارزه با کرونا تنظیم شده است. این اثر راهنمایی برای قانون‌گذاری در عرصهٔ مدیریت حقوقی وضعیت اضطراری سلامت است. 

خواندن کتاب حقوق و بحران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حقوق و قانون‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حقوق و بحران

«بیماری فراگیر کروناویروس موسوم به کووید-۲۰۱۹، به‌عنوان یک عامل به‌شدت تهدیدکنندۀ حیات انسانی در سراسر دنیا ، تجربه‌ای بسیار دردناک برای جامعه و اقتصاد جهانی در اوایل سال ۲۰۲۰ و در طول این سال محسوب می‌گردد که هزاران نفر را به کام مرگ کشید، میلیاردها دلار به اقتصاد جهان صدمه زد و البته نظام‌های حقوقی همه کشورهای دنیا را کمابیش به چالش کشیده و در وضعیت اضطراری قرار داده است.

‌این بیماری که سندروم حاد تنفسی است، در ۱۸۸ کشور تا اواسط خردادماه ۱۴۰۰ (می ۲۰۲۱) بیش از ۳.۸۲۷ میلیون کشته و ۱۷۷ میلیون مبتلا در جهان را درگیر خود کرده است و تاکنون همه امیدها به کنترل و نه درمان قریب‌الوقوع آن محدود شده است. شیوع این بیماری برای اولین‌بار در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین شناسایی شد. با شیوع این بیماری، سازمان بهداشت جهانی، از ۳۰ ژانویه وضعیت اضطراری عمومی بهداشت جهانی و پس از آن همه‌گیری آن را در ۱۱ مارس اعلام کرد. این وضعیت اضطراری مشتمل بر محدودیت‌های متعددی برای کنترل این بیماری و سرایت آن است تا هم جان افراد از مخاطره بیماری مصون بماند، هم نظام سلامت از فشار مازاد بر توان برای درمان مبتلایان تا‌ حدودی در امان بماند. این محدودیت‌ها البته باید قانونمند و با رعایت حقوق بنیادین افراد، آزادی‌های مشروع و اصل تناسب باشد؛ بنابراین شناخت کلیّت آثار این بیماری برای اعمال وضعیت قانونی بحران یا اضطرار لازم است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان