دانلود و خرید کتاب بانوی بانوان جهان علی دوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بانوی بانوان جهان اثر علی دوانی

کتاب بانوی بانوان جهان

نویسنده:علی دوانی
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بانوی بانوان جهان

کتاب «بانوی بانوان جهان» نوشتۀ علی دوانی است و شرکت چاپ و نشر بین الملل آن را منتشر کرده است. کتاب بانوی بانوان جهان دربارۀ شخصیت و مقام والا و بی‌نظیر حضرت فاطمۀ زهرا (س) است.

درباره کتاب بانوی بانوان جهان

چاپ اول کتاب بانوی بانوان جهان در سال ۱۳۷۶ بوده و علامه دوانی آن را برای کنگرۀ بین‌المللی حضرت زهرا (س) الگوی زنان نگاشت. کتاب های زیادی دربارۀ زندگی کوتاه حضرت زهرا (س)، شخصیت بی‌نظیر ایشان به عنوان دختر و زن نمونۀ عالم از همان سده‌های نخستین هجری نوشته شده است.

شخصیت ایشان از زمان ازدواج با حضرت علی (ع) بیشتر نمایان شد طوری که ایشان را آینۀ تمام‌نمای حضرت محمد (ص) می‌دانستند. بعد از رحلت پدر بزرگوار هم باوجوداینکه مصائب و ظلم‌های زیاد نسبت به امت و همسرشان را متحمل شدند، شکوفایی مقام و شخصیت ایشان به اوج خود رسید. اعتراض حضرت زهرا (س) به غصب حق مسلم حضرت علی (ع) یکی از مهم‌ترین وقایع زندگی ایشان بود. چرا که غاصبان تا آتش‌زدن خانه و مضروب کردن آن حضرت پیش رفتند،‌ واقعه‌ای منجر به سقط فرزند آن حضرت شد یا اعتراض ایشان به غصب فدک که پیامبر بعد از فرمان خدا به دختر گرامی‌اش بخشید ولی ابوبکر آن را تصاحب کرد و مردم مدینه هم با سکوتشان ایشان را تنها گذاشتند.

علامه دوانی در کتاب بانوی بانوان جهان تلاش کرده است تا آنچه مورخان دربارۀ حضرت زهرا (س) نوشته‌اند و به‌ویژه با استفاده از کتاب‌های معتبر اهل‌تسنن، مطالب را ارائه کند تا پیروان آن‌ها بعد از ۱۴ قرن آگاه باشند و بتوانند با وجدان خود قضاوت کنند. بخش زیادی از مطالب کتاب از بحارالأنوار علامۀ مجلسی نقل شده است. استاد علامه دوانی بسیاری از مطالب کتاب بانوی بانوان جهان را با اشک بر مظلومیت حضرت فاطمه (س) نوشته است که نشان‌دهندۀ علاقه و ارادت ایشان به حضرت و همچنین اهمیت کتابی است که از دل برآمده و یقیناً بر دل خانندگان خواهد نشست.

کتاب بانوی بانوان جهان شامل ۶ فصل می‌شود. عناوین فصل‌ها عبارت است از: «فصل اول: از ولادت تا هجرت»، «فصل دوم: ازدواج حضرت فاطمه (س)» ،«‌فصل سوم: برخی از فضائل بی‌کران فاطمه (س)»، «فصل چهارم: رحلت پیغمبر (ص)» و «غصب حقوق اهل بیت آن حضرت»، «فصل پنجم: از حمله به خانۀ حضرت زهرا (س) تا شهادت آن حضرت »و «فصل ششم: مدایح و و مراثی حضرت زهرا(س) از حکما، فقها و عرفای نامی».

خواندن کتاب بانوی بانوان جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخ اسلام و همچنین دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامۀ پیامبران و امامان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان