دانلود و خرید کتاب مدیریت دانش رضا یزدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت دانش اثر رضا یزدانی

کتاب مدیریت دانش

معرفی کتاب مدیریت دانش

کتاب «مدیریت دانش» نوشتۀ رضا یزدانی، سیدحسین حسینی و خیراله رجبی زاده است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت دانش

دنیای امروز به دلیل جهانی‌شدن، با تغییرات سریع و اجتناب‌ناپذیری مواجه می‌شود. اقتصاد در این دنیا، به سمت اقتصاد دانش‌محور حرکت کرده و بسیاری از معادلات کشورها را با چالش‌ مواجه ساخته است که این امر، خود حاصل فناوری اطلاعات و ارتباطات است. سازمان‌های امروزی نیز اهمیت‌ بیشتری برای درک، انطباق‌پذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون قائل هستند و در کسب و به‌کارگیری دانش و اطلاعات جدید به‌منظور بهبود عملیات و ارائۀ خدمات و محصولات مطلوب‌تر پیشی گرفته‌اند. چنین سازمان‌هایی نیازمند به‌کارگیری سبک جدیدی از مدیریت هستند که به آن مدیریت دانش می‌گویند.

در خصوص تعریف مدیریت دانش توافقی وجود ندارد و تعاریف گوناگونی دراین‌خصوص ارائه شده که هر یک از آن‌ها ابعادی از این موضوع را نمایش می‌دهند. مدیریت دانش طیف وسیعی از فعالیت‌ها است که برای مدیریت، مبادله، خلق یا ارتقای سرمایه‌های فکری در سطح کلان به کار می رود. مدیریت دانش طراحی هوشمند فرایندها، ابزار، ساختار و غیره با قصد افزایش، نوسازی، اشتراک یا بهبود استفاده از دانش است که در هر کدام ۳ عنصر سرمایه فکری یعنی ساختاری، انسانی و اجتماعی آشکار می‌شود. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات و مهارت‌های مهم را که به‌عنوان حافظۀ سازمانی محسوب می‌شود و به طور معمول به‌صورت سازماندهی نشده وجود دارند، شناسایی، انتخاب، سازماندهی و منتشر نمایند. این امر مدیریت سازمان‌ها را برای حل مسائل یادگیری، برنامه‌ریزی راهبردی و تصمیم‌گیری‌های پویا به‌صورت کارا و مؤثر قادر می‌سازد. ازآنجایی‌که عنصر اصلی موفقیت در کسب‌وکارهای کنونی مدیریت دانش است، کتاب مدیریت دانش به ارائۀ دقیقی از تعاریف و مفاهیم این حوزۀ بااهمیت پرداخته است.

خواندن کتاب مدیریت دانش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مدیران سازمان‌ها و علاقه‌مندان به حوزۀ مدیریت و کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت دانش

«مدیریت کلان جهت کارآمدی زیرسیستم‌های خود می‌بایست ماهیت، اصول و ابعاد مدیریت دانش را بشناسد. راهبردهایی که ماهیت و توانایی متفاوت مدیران را منعکس می‌نماید عبارت‌اند از: ۱- راهبرد دانش به‌عنوان راهبرد کسب‌وکار که روشی جامع و با وسعت سازمانی برای مدیریت دانش است که بیشتر به‌عنوان یک محصول در نظر گرفته می‌شود.۲- راهبرد مدیریت سرمایه‌های فکری که بر به‌کارگیری و ارتقاي سرمایه‌هایی که از قبل در سازمان وجود دارند، تأکید دارد. ۳- راهبرد مسئولیت برای سرمایه دانش فردی که از کارکنان حمایت و آنها را ترغیب می‌کند تا مهارت‌ها و دانش خود را توسعه دهند و دانش خود را با یکدیگر در میان گذارند. ۴- راهبرد خلق دانش که بر نوآوری و آفرینش دانش جدید از طریق واحدهای تحقیق و توسعه تأکید می‌کند. ۵- راهبرد انتقال دانش که به‌عنوان بهترین فعالیت در بهبود کیفیت امور و کارایی سازمان موردتوجه قرار گرفته است. ۶- راهبرد دانش مشتری - محور که باهدف درک ارباب‌رجوع و نیازهای آن‌ها به‌کارگرفته می‌شود تا خواستۀ آن‌ها به‌دقت فراهم شود.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۹۱۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان