دانلود و خرید کتاب بازشناسی مفهوم پایداری اجتماعی در شهر علیرضا مزینانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازشناسی مفهوم پایداری اجتماعی در شهر اثر علیرضا مزینانی

کتاب بازشناسی مفهوم پایداری اجتماعی در شهر

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بازشناسی مفهوم پایداری اجتماعی در شهر

کتاب «بازشناسی مفهوم پایداری اجتماعی در شهر» نوشتۀ علیرضا مزینانی، صمد همتی و مهدی همتی است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بازشناسی مفهوم پایداری اجتماعی در شهر

امروزه با گسترش شهرنشینی ابعاد آسیب‌های اجتماعی نیز نسبت به جوامع ابتدایی پیچیده‌تر شده است. از جمله انواع آسیب‌های اجتماعی که محققان اجتماعی به مطالعه آنها می‌پردازند می‌توان به تکدی‌گری، بزهکاری، اعتیاد، پرخاشگری، تجاوز، دزدی، فقر، بیکاری، بی‌خانمانی، مهاجرت، انحرافات جنسی و خودکشی اشاره کرد. از میان این موارد مطالعه بی‌خانمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که بی‌خانمانی به‌نوعی سایر آسیب‌های اجتماعی را نیز در برمی‌گیرد.

افراد بی‌خانمان همواره با مشکلات و مسائل ویژه‌ای درگیر هستند. چنین کسانی که معمولاً در خیابان‌ها سرگردان هستند ممکن است به دلیل بی‌خانمانی به برخی بزهکاری‌های دیگر نظیر دزدی، اعتیاد و... مشغول باشند. بی‌خانمانی علاوه بر این که یک مسئلۀ فردی است، معضل اجتماعی نیز به شمار می‌رود. افراد بی‌خانمان از یک سو قشر آسیب‌پذیری هستند و از سوی دیگر خود آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به وجود می‌آورند. سرگردانی این افراد در سطح جامعه می‌تواند هم باعث ناامنی و سلب آرامش شهروندان عادی شود هم این که موجب باز تولید سایر آسیب‌های اجتماعی شود؛ بنابراین، در اغلب جوامع اقداماتی جهت ساماندهی این افراد در گرم‌خانه‌ها صورت‌گرفته است. در ایران نیز مراکزی تحت عنوان گرم‌خانه (مددسرا، نوانخانه) در برخی شهرهای بزرگ ایجاد شده است. اتخاذ تدابیری برای کاهش اثرات منفی گرم‌خانه‌ها بر محیط پیرامون از طریق ساماندهی گرم‌خانه‌ها یکی از ضرورت‌های ساماندهی آسیب‌های اجتماعی است. ساماندهی گرم‌خانه‌ها، نیازمند ملاحظاتی از مکان‌یابی تا بهبود و بازگرداندن افراد آسیب‌دیده اجتماعی به زندگی سالم است.

از آنجا که کتاب بازشناسی مفهوم پایداری اجتماعی در شهر به بررسی و مطالعه وضعیت گرمخ‌انه‌های شهر تهران و سامان‌دهی و کاهش اثرات آن بر زندگی شهری پرداخته است، ابتدا به تعریف اصطلاحات و تشریح ابعاد مفاهیمی مانند توسعه، پایداری، توسعۀ پایدار، مؤلفه‌های توسعۀ پایدار اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شود، در ادامه به دیدگاه‌های نظری مرتبط با سیاست‌گذاری برای مسئلۀ بی‌خانمانی اشاره خواهد شد.

خواندن کتاب بازشناسی مفهوم پایداری اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به جامعه‌شناسان، پژوهشگران و مدیران شهری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازشناسی مفهوم پایداری اجتماعی

«متفکران علوم اجتماعی علل پیدایش بی‌هنجاری را در سه سطح کلان، میانی و خرد مورد بررسی قرار داده‌اند. از نظر آنها سطح کلان به ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادي و حتی سیاسی جامعه اشاره دارد. سطح میانی گروه و خانواده را در بر می‌گیرد و سطح خرد به ابعاد شخصیتی افراد مرتبط است. این متفکران همواره بر این عقیده بوده‌اند که آسیب‌ها و بی‌هنجاری اجتماعی قابل‌کنترل و پیشگیری هستند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان