دانلود و خرید کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد کری وینستنلی ترجمه الناز والایی بخشایش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد اثر کری وینستنلی

کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد

معرفی کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد

کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد نوشتۀ کری وینستنلی با ترجمۀ الناز والایی بخشایش در نشر هیرمند به چاپ رسیده است. این کتاب، راهنمایی برای دانشجویان علوم اجتماعی است که در حال نوشتن تز دانشگاهی هستند و با تعریف کردن گام‌هایی در نوشتن تز از انتخاب موضوع تا سامان‌دهی نهایی، پر از هشدارهای بسیار ارزشمند است که کمک می‌کند در این راه اشتباه نکنند.

درباره کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد

نوشتن تز، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و پرزحمت و در عین‌ حال خسته‌کننده، عذاب‌آور و زمان‌بر است. کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد کمک می‌کند تا با تجارب مفید ارائه‌شده، توصیه‌هایی را به‌ کار بگیرید و از مشکلات رایج در نوشتن تز آگاه شوید. همچنین این کتاب یک منبع کمکی در نگارش و کار تحقیق است.

مطالب این کتاب با نگارش آسان ارائه شده‌اند. برای درک این کتاب نیازی نیست از ابتدا تا انتهای آن را بخوانید یا با ترتیبی خاص بخوانید. کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد مرجعی است که می‌توانید فقط بخش‌هایی از آن را بخوانید. هر فصل کتاب، با جزئیات و مثال‌های زیاد پاسخ‌گوی بخشی از نیاز مخاطب است. همچنین هرجا نکته‌ای آمده، به فصل‌های مربوط به آن ارجاع داده شده تا در صورت نیاز به‌تفصیل خوانده شود.

کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد شامل ۶ بخش است که بیشتر قسمت‌هایش در مورد فرآیند نگارش پایان‌نامه است و بخش کوتاهی به نگرانی‌های عمده مانند علوم اجتماعی به‌شکل عمومی یا سلامت در مسیر کار مربوط می‌شود.

بخش اول دربارۀ آشنایی با تز است. اینکه چه موضوعاتی زیر چتر علوم‌ اجتماعی می‌گنجند، انواع مقالات بلند و پروژه‌های تحقیقی که تز نامیده می‌شوند کدام‌ها هستند. بخش اول کتاب کمک می‌کند کار در چهارچوب علوم اجتماعی باشد و خواننده را در مسیر انتخاب پرسش معقول و درست قرار می‌دهد تا بتواند اساس تز خود را مشخص کند.

بخش دوم مربوط به آمادگی برای شروع کار تز است. برای بهره‌گیری حداکثری از این کتاب باید دقیقاً دانست که از شما چه چیز خواسته شده است. هنگام انجام این پروژه، این بخش از کتاب عملاً کمک می‌کند هم در زمان صرفه‌جویی کرد و هم از شر ناراحتی خلاص شد. برنامه‌ریزی دقیق به این معناست که در کار منظم‌تر بود و از هیچ‌چیز مهمی غافل نبود. همچنین این بخش، راه‌کارهایی برای مطالعه و یادداشت‌برداری نیز ارائه می‌دهد.

بخش سوم مربوط به ادامهٔ کار تز است. زمانی که پرسش تحقیق روشن شد، باید دنبال جمع‌آوری اطلاعات رفت و پاسخ تحقیق خود را یافت. این قسمت از کتاب کمک می‌کند با یادداشت‌برداری از کتاب‌ها مخاطب درگیر تز خود شود. همچنین کمک می‌کند اطلاعات مورد نیاز برای پرسش تحقیق‌ را با تمرکز بیشتر بر کتابخانه‌ها و از طریق اطلاعات تجربی خود جمع‌آوری کرد.

بخش چهارم به نگارش و اصلاح کار اختصاص دارد. با جمع‌آوری، تحلیل و شرح اطلاعات، منابع تز بر هم انباشته می‌شوند. این بخش کمک می‌کند از میان انبوه نظریه‌ها، به بحث‌های روشنی دست یافت و با نتیجه‌گیری قوی، ارائهٔ کامل منابع و دفاعی موفقیت‌آمیز، کار را به پایان رساند.

بخش پنجم مربوط به مدیریت کلی روند نوشتن تز است که مهم‌ترین وجه مشخصه‌اش، شکیبایی است.

بخش ششم، بخش ده‌تایی‌ها نام دارد. این بخش، نکات و هشدارهایی ارائه می‌دهد تا در مواجهه با موانع اشتباه نشود. همچنین یادآوری می‌کند چه چیزهایی در تز باید گنجاند و در آخر شامل فهرست نهایی آخرین توصیه‌هاست تا کار بی‌عیب و نقصی ارائه شود.

خواندن کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دانشجویان به‌ویژه دانشجویان علوم اجتماعی که در حال کار روی پایان‌نامه و رسالۀ دانشگاهی هستند توصیه می‌شود.

درباره کری وینستنلی

کری وینستنلی دارای مدرک عالی در عدالت اجتماعی و آموزش و پرورش (دکتری، لندن)، روانشناسی آموزش و پرورش (دانشگاه کمبریج ــ کارشناسی ارشد فلسفه)و فلسفه و تاریخ آموزش و پرورش (کارشناسی ارشد از دانشگاه سریی) است. علاوه بر این، او مدرک کارشناسی در آموزش و پرورش (از دانشگاه کمبریج) نیز دارد. او به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه‌های مختلف آموزش از جمله روانشناسی، فلسفه و تاریخ تدریس می‌کند. کری به‌طور منظم کارگاه‌های آموزشی با کودکان و بزرگسالان در موزه‌ها، گالری‌ها و مدارس برگزار می‌کند و مجذوب یادگیری و تدریس در زمینه‌های رسمی و غیررسمی است. او نه‌تنها مشاور آموزشی بلکه نویسنده هم است.

بخشی از کتاب تز دانشگاهی به زبان آدمیزاد

«قرار نیست وقت بگذارید و تز را کامل بخوانید اما با نگاهی اجمالی به سرفصل‌ها و فصل‌های فرعی که هر دو در صفحات فهرست و خودِ تز هستند، می‌توانید پی به محتوای تز ببرید و ببینید آیا تزی پیدا می‌کنید که موضوعش نزدیک به موضوع تز شما باشد (از این تز به‌عنوان تز خود استفاده نکنید این تز فقط شما را راهنمایی می‌کند).

اگر به ایده‌ای برخوردید که می‌توانید آن را در تز خود به‌کار ببرید، آن را برای مراجعات بعدی یادداشت کنید. در این مرحله می‌توانید یک دید کلی از تز دورهٔ لیسانس داشته باشید. بنابراین تمرکز بر بخش مقدماتی یا هر جا که دانشجو در آن سؤال تحقیقی خود را مطرح کرده، بهترین کار ممکن است. دقت کنید چگونه سؤالات تحقیق محدود شده یا حداقل دقیق‌تر مطرح شده‌اند. خوشبختانه دانشجو توضیح داده چگونه ایده و نظرات خود را از یک حالت مبهم به یک پرسش دقیق تبدیل کرده است. برای اینکه بدانید کدام عنوان تز مناسب شماست، چند عنوان تز را با هم مقایسه کنید.

همچنین روش‌های تحقیق را باید خوب مطالعه کنید. اگر دانشجویی روی تزی کار کرده که از اطلاعات و مثال‌های تجربی در تزش آورده، سعی کنید از ایده‌های موجود در تز که توجه شما را به خود جلب می‌کند یادداشت بردارید. اگر تز غیرعملی در دست دارید به تحلیل و تفسیر و ترتیب فصل‌ها دقت کنید. برای مثال ببینید آیا زیرفصل‌ها مرتبط با نظریه‌پردازها یا ایده‌های خاصی هستند یا فقط موضوعی هستند؟ اگر فصل‌ها دارای هیچ زیرفصلی نباشند چگونه دانشجو می‌تواند خواننده‌اش را راهنمایی کند؟

اگر به‌نحوی صحیح از تز استفاده کنید این بخش راهنمایی لازم را به شما می‌دهد. فراموش نکنید ارزیاب تزتان قرار است کل تز را مرور کند. استاد هنگام نمره دادن، از تزی که به دقت تنظیم شده باشد حس خوبی پیدا خواهد کرد. با نگاهی به تزها متوجه می شوید چه چیز به‌دردتان می‌خورد. اگر در مورد ایده و نظریهٔ خود در تز شک دارید با استاد راهنمای خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این ایدهٔ شما از نظر او هم صحیح است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان