دانلود و خرید کتاب پرورش مهارت های اجتماعی سمیه کلهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرورش مهارت های اجتماعی اثر سمیه کلهری

کتاب پرورش مهارت های اجتماعی

معرفی کتاب پرورش مهارت های اجتماعی

کتاب «پرورش مهارت های اجتماعی» نوشتۀ سمیه کلهری، ایمان فریدزاده و محمد خسروی است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پرورش مهارت های اجتماعی

آموزش مهارت‌‌های اجتماعی امروزه از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است و دامنۀ مباحث و پژوهش‌ها حول این موضوع در حال گسترش است. انسان‌ها اساساً موجوداتی اجتماعی هستند؛ اما آماده‌شدن برای زیستن در جامعه‌ای که از یک پیشینۀ فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و سیاسی برخوردار است، نیاز به تربیت دارد. شکل‌گیری و رشد شخصیت افراد در یک جامعه لزوماً وابسته به تعلیم‌وتربیت رسمی نیست؛ اما بخش بزرگی از رشد فردی و اجتماعی افراد توسط نهاد رسمی آموزش‌وپرورش انجام می‌گیرد.

اجتماعی شدن مناسب کودکان و نوجوانان و آموزش مهارت‌های اجتماعی لازم به آنان همواره یکی از اهداف نظام رسمی تعلیم‌وتربیت بوده است چرا که رشد و تحول اجتماعی در سایۀ اجتماعی شدن حاصل شده که موجب سازگاری و برقراری ارتباط سالم و مناسب کودکان و نوجوانان با اطرافیان می‌شود و از این طریق آن‌ها را قادر به شکوفایی توانایی بالقوه‌شان می‌سازد؛ بنابراین برنامه‌ریزی و تلاش برای آموزش و تقویت مهارت اجتماعی شدن لازم و ضروری است. کتاب پرورش مهارت‌های اجتماعی به خوانندگان کمک می‌کند تا بتوانند این مهارت اساسی و مهم را به کودکان و نوجوانان آموزش دهند یا آن را تقویت کنند.

کتاب پرورش مهارت‌های اجتماعی در ۶ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: اجتماعی شدن»، «فصل دوم: رشد اجتماعی»، «فصل سوم: مفهوم مهارت اجتماعی»، «فصل چهارم: آموزش مهارت‌های اجتماعی»، «فصل پنجم: رسانه و مهارت اجتماعی» و «فصل ششم: بازی و کسب مهارت اجتماعی»

خواندن کتاب پرورش مهارت های اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مدیران مدارس، مربیان، مشاوران و والدین پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب پرورش مهارت های اجتماعی

«جریان اجتماعی شدن کودکان از همان لحظهٔ اول تولد که لباس برتنشان می‌کنند و در گهواره قرار می‌دهند و یا در مقابل گریهٔ او واکنش معینی نشان می‌دهند، آغاز می‌شود. در این فرایند برخی از افراد و گروه‌ها نقش کلیدی دارند. پدر و مادر برادر و خواهر، مربیان و معلمان که بخش زیادی از وقت خود را برای ارائهٔ ارزش‌ها و جهت‌دادن به رفتار کودکان صرف می‌کنند سازمان مدرسه ، مسجد، نهادهای دولتی و غیردولتی که وظیفه انتقال فرهنگ را بر عهده دارند. همچنین وسایل ارتباط‌جمعی به‌ویژه تلویزیون نیروهای قدرتمندی در شکل‌دادن به نگرش‌ها و خواسته‌ها و رفتارهای کودکان هستند. از میان عوامل مذکور شاید بتوان مهم‌ترین عوامل را فرهنگ خانواده و نهادهای اجتماعی دانست. اجتماعی شدن یک سیستم دوجانبهٔ ارتباطی میان فرد و جامعه است به همیـن جهت هم تأثیرات فرهنگی و هم الگوهای رشد فرد باید به طور هم زمان موردتوجه قرار گیرد. به‌این‌ترتیب متغیرهای اجتماعی شدن را در تفاوت‌های فردی، منابع و روش‌های انتقال، الگوها و ارزش‌هایی که بر فرایند اجتماعی شدن اثر می‌گذارند، می‌توان ملاحظه کرد.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۸۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان