دانلود و خرید کتاب سرگذشت فرش در ایران مریم رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرگذشت فرش در ایران اثر مریم رجبی

کتاب سرگذشت فرش در ایران

نویسنده:مریم رجبی
انتشارات:نشر افق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سرگذشت فرش در ایران

کتاب سرگذشت فرش در ایران نوشتهٔ مریم رجبی است. نشر افق این کتاب دانستنی نوجوان را منتشر کرده است. این اثر دهمین جلد از مجموعهٔ «فرهنگ و تمدن ایرانی» از این نشر است.

درباره کتاب سرگذشت فرش در ایران

چاپ دوم کتاب سرگذشت فرش در ایران نوشتهٔ مریم رجبی و از مجموعهٔ «لاک‌پشت پرنده» است. نویسنده در این اثر تلاش کرده است تا تاریخی جامع و کامل از اهمیت فرش به مخاطبان نوجوان ارائه دهد. نوجوانان با مطالعهٔ این اثر در می‌یابند که چه شد فرش به چنین مقامی در طول تاریخ رسید.

مریم رجبی در فصل اول کتاب «سرگذشت فرش در ایران» به مبحث تولید آن پرداخته است؛ این واقعیت که فرش‌ها چگونه تولید می‌شوند، چه ساختاری در آن‌ها وجود دارد یا طراحی، بافت و سپس توزیع آن به چه روش‌هایی صورت می‌پذیرد. نویسنده در فصل دوم با عنوان «پارس، سرزمین فرش‌های زرین» در باب هنر و فرهنگ ایرانی و شهرت تاریخی کشور ایران در زمینه‌ٔ فرش سخن گفته است. مریم رجبی فصل‌های سوم و چهارم کتاب حاضر از توزیع و گسترش صنعت فرش و صادرات آن به غرب سخن گرفته است. در فصل بعدی، مریم رجبی در باب ویرانی و شکوه نوشته است؛ اینکه چگونه هنر فرش‌بافی به سوی تباهی رفت و در چه دورانی به اوج و شکوه صعود کرد. نویسنده در فصل نهم ارتباط میان فرش ایرانی و نقاشی مدرن را بررسی کردخه است. درست است که فرش از سنت و نقاشی‌های دوران گذشته می‌آید؛ اما امروز که فرش به یک رشته‌ٔ دانشگاهی تبدیل شده، طراحان جدید در این حوزه خلاقیت‌های زیادی از خود نشان داده‌اند.

خواندن کتاب سرگذشت فرش در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانانی که می‌خواهند اطلاعات مفید و جامعی درباره‌ٔ فرش ایرانی و قدمت و تاریخچه‌ٔ آن داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
۱۰,۱۵۰
۳۰%
تومان