دانلود و خرید کتاب فعالیت های دستی برای اوقات فراغت سفالگری ژولیان هافستد ترجمه مریم برنوس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فعالیت های دستی برای اوقات فراغت سفالگری اثر ژولیان هافستد

کتاب فعالیت های دستی برای اوقات فراغت سفالگری

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فعالیت های دستی برای اوقات فراغت سفالگری

کتاب فعالیت های دستی برای اوقات فراغت سفالگری نوشتهٔ ژولیان هافستد و ترجمهٔ مریم برنوس است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است. ژولین هافستد، یک سفالگر جوان آمریکایی‌ است که دست به نگارش این کتاب زده است. سفال‌هایی که از اتاق کار او بیرون می‌آیند، به هیچ عنوان قراردادی نیستند، بلکه زبان ساده و بیان طبیعی قرن حاضر را در خود دارند.

درباره کتاب فعالیت های دستی برای اوقات فراغت سفالگری

سفالگری یکی از قدیمی‌ترین حرفه‌هاست که به زمان قبل از تاریخ برمی‌گردد. آمار، شمار روزافزون رشته‌های سفال، دوره‌های کارآموزی سفال و رشد و ترقی هنر سفالگری را به ما نشان می‌دهد. از دلایل جذابیت سفالگری می‌توان به روش تولید آن اشاره کرد. مبدل شدن مخلوطی کاملا ترکیب شده از آب و خاک به ماده‌ای جامد و پایدار از آتش. انسان‌ها از روزگارهای پیشین، اجسام سفالی را با دست یا با قالبی ساده، می‌ساختند و سپس در زیر نور آفتاب برای خشک شدن قرار می‌دادند. با کشف آتش، آدمی متوجه شد که اگر گلدان‌های رسی را روی بستری از زغال سنگ سوزان جایگزین کند، خیلی کمتر شکننده و به دنبال آن قادر به مقاومت در برابر گرما می‌شوند. طولی نکشید که پیشرفت‌های تکنیکی چشم‌گیری پا به این عرصه گذاشتند. به طور مثال چرخ سفالگری برای درست کردن اشیاء و کوره برای پختن آن‌ها مورد استفاده قرار گرفت. روش‌های سفالگری از ۶۰۰۰ سال پیش دچار تغییر و تحول شده‌اند. از طرف دیگر سبک آن از متحول شدن بازنایستاده است. ظروف سفالی ابتدایی از جنس خاک رس دانه درشت و ناخالص بودند و گاهی اوقات با نقاشی تزئین می‌شدند. از زمانی که میناکاری ابداع شد، امکانات تزئین سفال نیز گسترده‌تر شد. سفالگران امروزی روش‌هایی را که شناخت و درکشان را از تاریخ سفالگری بازتاب می‌کنند را به کار می‌برند. آن‌ها خاک‌هایی را که بافت جالب‌تری دارند جستجو می‌کنند یا گاهی‌اوقات بدون نیاز به مینا، در آن‌ها تزئیناتی هنرمندانه و چشمگیر به وجود می‌آورند. 

خواندن این کتاب شاید شما را به یک سفالگر حرفه‌ای تبدیل نکند، اما شما با اصطلاحات اساسی کار و روش‌های کار با دست و طریقۀ چرخکاری آشنا می‌شوید. خاک رس همان‌گونه که به حرفه‌ای‌ها فرصت می‌دهد افکار خود را توسط دست‌ها و ماده‌ای ارزان‌قیمت بیان کنند، به مبتدیان نیز این فرصت را هدیه می‌کند.

خواندن کتاب فعالیت های دستی برای اوقات فراغت سفالگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب فعالیت های دستی برای اوقات فراغت سفالگری به افرادی که به هنر سفالگری علاقه‌مند هستند یا در این زمینه تخصص دارند یا می‌خواهند برای اولین بار با آن آشنا شوند پیشنهاد می‌شود. 

بخشی از کتاب فعالیت های دستی برای اوقات فراغت سفالگری

«مشاهدۀ سفالگر با تجربه‌ای که گلوله‌ای از گل را روی چرخ درست می‌کند، سپس همان را با دست فرم داده و با استادی و تسلط مادۀ نرم را به گونه‌ای که دیواره‌های گل را به شکلی شکفته رشد می‌دهد، تجربه‌ای جذاب است. زمانی که چندین تجربه کسب کنید، شاید کار کردن با چرخ را بخواهید یاد بگیرید. یکی از مزیت‌های این روش، مبتنی است بر عملی که اشکال به سرعت می‌توانند با چرخ درست شوند و با تمرین می‌توان به راحتی آن‌ها را دوباره درست کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۸۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان