دانلود و خرید کتاب خدای دست و دلباز زهرا داوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خدای دست و دلباز اثر زهرا داوری

کتاب خدای دست و دلباز

نویسنده:زهرا داوری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خدای دست و دلباز

کتاب «خدای دست و دلباز» سرودۀ زهرا داوری است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. خدای دست و دلباز، ۲۰ شعر زیبا، مناسب گروه سنی کودکان را در برمی‌گیرد.

درباره کتاب خدای دست و دلباز

کتاب خدای دست و دلباز مجموعه شعر زهرا داوری، شاعر جوان ایرانی را دربرگرفته است. شعرهای این مجموعه آهنگین، ریتمیک، کودکانه و مناسب گروه سنی کودکان بالای ۹ سال است. شعرهای کودکانه، تأثیرات بسیار خوبی بر افراد این گروه سنی می‌گذارد؛ خلاقیت و ذوق ادبی در آن‌ها پرورش پیدا می‌کند، دید وسیع‌تری نسبت به جهان و دنیای پیرامونشان پیدا می‌کنند. کودکان می‌توانند از طریق خواندن اشعار به درک بهتری از خود و موضوعات اطرافشان برسند و به آن‌ها یاد می‌دهد تا بتوانند تا از زاویه‌ای جدید و به جهان نگاه کنند. شعرخوانی دقت و توجه کودکان را بیشتر می کند و باعث شادی و لذت آن‌ها می شود.

تصاویر کتاب خدای دست و دلباز بسیار زیبا، خلاقانه، رنگارنگ و تکمیل‌کننده و همسو با محتوای شعرها است و به فهماندن و شفاف ساختن هرچه بهتر مطالب کتاب به کودکان کمک می‌کند. تصویرگری کتاب را تهمینه خواجوی برعهده داشته است. شعرهای کتاب خدای دست و دلباز به موضوعاتی مانند زندگی روزمره، خانواده، دوستی و طبیعت می‌پردازد.

کتاب خدای دست و دلباز شامل ۲۰ شعر ساده، شیرین و کودکانه می‌شود که ضمن به‌کارگرفتن قدرت تخیل کودکان، آن‌ها را با زندگی‌ و هرآنچه کودکان با آن‌ها مرتبط و نسبت به آن کنجکاو هستند، آشنا می‌کند. عناوین شعرهای این مجموعه عبارت است از: «فرشتۀ سیبیلو»، «لنگه جوراب عزیز»، «سنگ‌پا»، «نقّاش بهار»، «خاله تابستان»، «بادبادک»، «درختِ پَر»، «شام»، «آقا خروس خانۀ ما»، «نوبران» ه، «بچه آهو»، «قاصدک»، «موش خنزرپنزری»، «راز سبز»، «فرشته»، «مامانِ بابا»، «خدای دست و دلباز»، «دوست»، «پتوی مترسک» و «کمدها». از دیگر آثار زهرا داوری، شاعر حوزۀ كودک و نوجوان استان خراسان شمالی می‌توان به «نی نای‌نای»، « خواب من پرنده است» و « شیر و پرنده»، « داماد کوچولو» و « یک قاچ هندوانه» اشاره کرد.

خواندن کتاب خدای دست و دلباز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان علاقه‌مند به شعر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خدای دست و دلباز

«دوباره از سرکار

پدر به خانه آمد

یکی دو بوس گنده

به هر دوتا لپم زد

نشست و اسب من شد

به‌جای شیهه خندید

صدای پیتکو پیتکو

میان خانه پیچید

مرا تکان‌تکان داد

کمی سروصدا کرد

هزار شکلک آن وقت

برای من درآورد

من افتخار کردم

به مهربانی او

فرشتۀ زمینی‌ست

فرشتۀ سیبیلو!»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۶۰۰
تومان