دانلود و خرید کتاب طبیعت با طراحی استیون کلرت ترجمه حسین حاتمی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طبیعت با طراحی اثر استیون کلرت

کتاب طبیعت با طراحی

معرفی کتاب طبیعت با طراحی

کتاب «طبیعت با طراحی» نوشتۀ استیون کلرت و ترجمۀ حسین حاتمی نژاد، رسول جعفری زاده و ماریا جعفری زاده است و انتشارات ویان آن را منتشر کرده است. موضوع کتاب طراحی با طبیعت، تجربۀ طراحی بیوفیلیک است.

درباره کتاب طبیعت با طراحی

بیوفیلیک یک اصطلاح جدید است. واژهٔ بیوفیلیا (Biophilia) از دو بخش بیو و فیلیا تشکیل شده که بیو یک پیشوند دربارهٔ چیزهای مرتبط انسان و اساساً موجودات زنده است و فیلیا به معنی علاقه به طبیعت بنابراین بیوفیلیک را می‌توان عشق به طبیعت دانست. ایدۀ استفاده از طبیعت در طراحی وقتی آغاز شد که شناخت انسان نسبت به محیط، جهان هستی و سیر تکاملی انسان افزایش پیدا کرد و همچنین سلامت روحی و جسمی، رشد فکری و بهره‌وری بیشتر موردتوجه قرار گرفت. کمبود فضای سبز در شهرها، آلودگی‌های مختلف، مشکلات و مسائل روان‌شناختی باعث شده است که در مطالعات، برنامه‌ریزی و طراحی از طبیعت استفاده شود. اگر طبیعت در طراحی نقش محوری داشته باشد، دردها، اضطراب‌ها و انواع مشکلات روان‌شناختی کاهش پیدا می‌کند و محیط‌های انسان‌گرا، پایدار و تاب‌آور به ارمغان می‌آورد.

اصلی‌ترین چالش کتاب طبیعت با طراحی این است که در محیط‌های مصنوع و جایی که انسان ۹۰ درصد از زمان خود را در آن سپری می‌کند تماس مفیدی با طبیعت برقرار شود. در گذشته مدل‌هایی از طراحی بیوفیلیک انجام شده، اما امروزه اتخاذ رویکرد سیستماتیک و آگاهانه‌تر برای کاربرد طراحی بیوفیلیک به‌ ضرورت تبدیل شده است؛ چون جامعه رابطۀ خوبی با طبیعت ندارد و همواره به دنبال تسلط و غلبه بر آن است و تأکید بر اهمیت طبیعت در جهان اولویت ندارد. درحالی‌که طبیعت، سلامت جسمی و روانی و عملکرد و بهزیستی انسان را افزایش می‌دهد و طراحی بیوفیلیک رویکردی سیستماتیک و نظام‌مند برای ارتباط مفید با طبیعت در محیط‌های مصنوع مدرن ارائه می‌دهد. هدف اصلی کتاب طبیعت با طراحی ارائۀ چارچوب و روش‌شناسی، شیوه‌ها و راهبردهای اساسی برای دستیابی به طراحی بیوفیلیک است. کتاب طبیعت با طراحی در ۴ فصل تنظیم شده است: «فصل اول:بیوفیلیا»، «فصل دوم: اصول طراحی بیوفیلیک»، «فصل سوم: تجربۀ طراحی بیوفیلیک» و «فصل چهارم: برنامه های کاربردی طراحی بیوفیلیک».

 خواندن کتاب طبیعت با طراحی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان معماری و فعالان حوزۀ طراحی شهری و داخلی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب طبیعت با طراحی

«ما در عصری قابل‌توجه زندگی می‌کنیم که قبلاً فراتر از تصور بود. در نیای امروز، ما به حجم وسیعی از اطلاعات عملاً در دستان خود و همچنین مجموعۀ وسیعی از محصولات و مواد دسترسی داریم. ما همچنین توانایی برقراری ارتباط در فواصل بسیار زیاد در عرض چند ثانیه، طول عمر متوسط هشتاد سال و قدرت ایجاد ساختمان‌ها و حتی شهرهایی که زمانی چندین دهه یا گاهی قرن‌ها طول می‌کشید را داریم. در مقابل،‌ برای بیش از ۹۹درصد از تاریخ گونۀ ما، زندگی متوسط انسان کوتاه،‌نامشخص، وحشیانه و درگیر مبارزۀ روزانه با قحطی، بیماری و مرگ دردناک بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۳۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان