دانلود و خرید کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ طبیعت گرایی دیوید پاپینو ترجمه حسن امیری آرا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ طبیعت گرایی اثر دیوید پاپینو

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ طبیعت گرایی

معرفی کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ طبیعت گرایی

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ طبیعت گرایی نوشتهٔ دیوید پاپینو و ترجمهٔ حسن امیری آرا است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را منتشر کرده است؛ جلد ۷۰ از مجموعهٔ «دانشنامهٔ فلسفهٔ استنفورد».

درباره کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ طبیعت گرایی

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ طبیعت گرایی (Naturalism; The Stanford Encyclopedia of Philosophy) جلد ۷۰ از مجموعهٔ «دانشنامهٔ فلسفهٔ استنفورد» است. این کتاب دو بخش دارد؛ «طبیعت‌گرایی هستی‌شناختی» و «طبیعت‌گرایی روش‌شناختی». کتاب حاضر نخواسته به‌دقت تعریف اطلاع‌بخش‌تری از «طبیعت‌گرایی» دهد؛ زیرا نویسنده معتقد است که تلاش برای تعیین شیوه‌ای رسمی از فهم این اصطلاح بیهوده است. پس دیوید پاپینو چه چیز را در این اثر با ما در میان گذاشته است؟ این کتاب را بخوانید تا بدانید.

دانشگاه استنفورد انتشار این دانشنامه را در سال ۱۹۹۵ میلادی آغاز کرد. پس از مدتی متن کامل مقالات را در اینترنت در دسترس علاقه‌مندان قرار داد. کسانی که در تدوین این دانشنامهٔ بزرگ نقش دارند، از استادان و مؤلفان به‌نام در حوزهٔ فلسفه هستند. این دانشنامه به سرپرستی دکتر «ادوارد ن. زالتا» صدها مدخل دارد و یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی مقدماتی با مباحث فلسفی است. «مسعود علیا» در سال ۱۳۹۲ با همکاری انتشارات ققنوس، تصمیم به ترجمهٔ بعضی از مدخل‌های این دانشنامه گرفت. او به‌همراه مترجمانی نام‌آشنا آخرین ویراست مقالات دانشنامهٔ فلسفهٔ استنفورد را با حفظ سبک و زبان به پارسی برگرداند. انتشارات ققنوس این مجموعه را با کسب اجازه از گردانندگان این دانشنامه (به‌ویژه دکتر زالتا) منتشر کرده است. عناوین بعضی از این جلدها عبارت است از «مفهوم شر»، «فلسفهٔ دین»، «عقل به روایت کانت»، «زیبایی‌شناسی فمینیستی»، «ژاک لکان»، «اخلاق ارسطو»، «باروخ اسپینوزا»، «فیشته» و «پدیدارشناسی».

خواندن کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ طبیعت گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب طبیعت‌گرایی (Naturalism/ ناتورالیسم) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ طبیعت گرایی

«تصور مواردِ فلسفی مشابه دشوار نیست. ارزش آزمایش‌های فکری فلسفی همیشه مستلزم آن نیست که شهودهایی که این آزمایش‌های فکری فرامی‌خوانند درست باشند. این طرح خیالی کلاسیک لاکی را در نظر بگیرید که خاطرات یک فرد به بدن جدیدی منتقل شود. همه ما شهودی داریم مبنی بر این‌که شخص با خاطراتش ملازم است نه بدن قدیمی، چنان‌که واکنش‌های ما به قصه‌های بسیاری که درست از همین گونه طرح بهره می‌برند گواه این مطلب است. اما امروزه اندکی از فلاسفه‌ای که در خصوص هویت شخصی می‌اندیشند معتقدند که این شهودی محکم در تأیید لاک‌گرایی است. بار دیگر این شهود را تصور کنید که ویژگی‌های آگاهانه به لحاظ هستی‌شناختی از ویژگی‌های فیزیکی متمایزند، چنان‌که در واکنش مستقیمی که نسبت به سناریوهای مربوط به زامبی‌ها داریم مشهود است. در این‌جا نیز فلاسفه اندکی تصور می‌کنند این شهودها به‌خودی‌خود تکلیف قضیه را روشن می‌کنند. با این حال، حتی کسانی که لاک‌گرایی و دوگانه‌انگاری را رد می‌کنند قبول خواهند کرد که تأمل در باب نمونه‌های انتقال حافظه و زامبی‌ها نقش مهمی در وضوح بخشیدن به آنچه در این مناقشات محل بحث است دارد. فراخوانی شهودها به وسیله آزمایش‌های فکری فلسفی اهمیت دارد، نه به این جهت که این شهودها نوع خاصی از شواهد پیشینی را فراهم می‌آورند، بلکه صرفاً به این دلیل که لازم است آن‌ها با کل شواهد پسینی ارزیابی شوند و وضوح یابند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۲۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان